בתוך המולת מסרים של הבנקים הגדולים, בנק יהב נכנס לברייק עם טוויסט גרוטסקי

שיעורי האהדה לקמפיינים של הבנקים דומים יחסית, אך מזרחי טפחות ממשיך להוביל בזכירות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • סטטיק ופרטנר מובילים באהדה, שלומית מלכה וקסטרו מתברגות בדירוג אך עם שיעורי זכירות נמוכים

קמפיין בנק יהב / צילום: צילום מסך
קמפיין בנק יהב / צילום: צילום מסך

עוד פרסומת בקטגוריית הבנקים שמדברת על המתחרים עלתה השבוע לאוויר, והפעם זו הפרסומת של בנק יהב. לעומת הטון הרציני לאין שיעור של בנק מזרחי טפחות, שגם בוחר למקד את הפרסומת שלו במתחרים - באופן כבד במיוחד - יהב בחרו להשתמש בהרבה הומור ולהציג באופן גרוטסקי את הדברים שהבנקאים של המתחרים מוכנים לעשות כדי להתחנף ללקוח, עד שזה מגיע לתועלת אמיתית.

"לא סחבנק", מעיד הבנק על עצמו, ואפילו מביא הצעת ערך - חשבון עו"ש בלי עמלות. נזכיר כי גם בנק דיסקונט החל לשלב הצעות ערך בקמפיין התדמית שלו, אבל נכון לעכשיו נראה כי כל הבנקים עדיין לא נותנים ערכים מבדלים מספיק, ומתעסקים בעיקר בהכרזות ומסרים תדמיתיים, שספק אם יש בהם כדי לגרום ללקוח לעבור מבנק לבנק.

גם בנק לאומי חוזר לאוויר, עם סרט חדש בקו הפרסומי שממתג אותו ככזה שהופך את חיי הצרכן לנוחים יותר. לפחות במקרה הזה, הבנק מדבר על מה שהוא מאפשר ללקוח, ולא רק על מה שהבנקים האחרים לא. כמו בסרט הקודם בכיכובו של גל תורן, הבנק מאתגר את הצרכן לבדוק אותו.

דביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
 דביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

מעניין לראות שפרט למזרחי טפחות, שרושם שיעורי אהדה של 6.3%, שלושת הבנקים האחרים שבאוויר - יהב, דיסקונט ולאומי - זוכים בדיוק לאותו שיעור אהדה של 7.5%. דווקא הנתונים של מזרחי טפחות מצליחים להפתיע - מצד אחד שיעור הזכירות לו הוא הגבוה ביותר, 9%, אך האהדה ממוצעת ומטה.

גם השבוע הפרסומת לפרטנר בכיכובו של סטטיק היא האהובה ביותר. בזק אינטרנט ומזרחי טפחות הם המפרסמים שהשקיעו השבוע את התקציב הגדול ביותר, בסכום של כ-1.1 מיליון שקל לכל מפרסם.

השבוע מפציעה בדירוג הפרסומת החדשה של קסטרו בכיכובה של שלומית מלכה. כפי שנחשף בגלובס, את הפרסומת לא עשה משרד הפרסום הקבוע של החברה אדלר-חומסקי, אלא הפרסומאי אלון זייפרט. הפרסומת רושמת שיעורי אהדה של 7.5%, אך שיעורי זכירות נמוכים של 1.9% בלבד.

הקמפיין של קסטרו / צילום: צילום מסך
 הקמפיין של קסטרו / צילום: צילום מסך

גיוון משרדים

ששה משרדי פרסום התברגו השבוע לדרוג: מקאן, אדלר-חומסקי, גליקמן, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן ו-Lead.

ירידה קטנה בסכומים

היקף הפרסום ירד מעט השבוע: מ-39 מיליון שקל שבוע שעבר ל-38 מיליון שקל.

כך נראית תחרות

מלחמות השיווק האקטואליות: בדירוג יש פרסומות לארבעה בנקים ולשלוש חברות תקשורת.