נעילה חיובית בת"א: מדדי הביומד ותשתיות האנרגיה זינקו בעד 4.5%

מדד ת"א 35 מטפס ב-1.75% ומדד ת"א 90 עולה ב-1.6% • מדדי ת"א ביומד ות"א - תשתיות אנרגיה טיפסו ב-2.73% ו-4.5% בהתאמה • רושמות קנבוטק, אביליטי, ג'נסל, אנלייט, אורמת ובריל רשמו עליות שערים חדות

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

16:01

נעילה חיובית ביום המסחר הראשון לשבוע בבורסת ת"א. ת"א 35 זינק ב-1.75%, ת"א 125 קפץ ב-1.72% ות"א 90 הוסיף 1.6% לערכו. מדדי ת"א ביומד ות"א - תשתיות אנרגיה טיפסו ב-2.73% ו-4.5% בהתאמה.

בין העליות הבולטות ניתן למצוא את קנבוטק שטסה מעל 15% היום, אביליטי שעלתה ב-14.5% ואורמת שטיפסה בקרוב ל-10%.

14:10

מדד ת"א 35 מטפס ב-1.6% ומדד ת"א 90 עולה ב-1%. מדדי ת"א ביומד ות"א - תשתיות אנרגיה מזנקים ב-3.1% ו-4.3% בהתאמה.

עליות בולטות רושמות מניות האנרגיה המתחדשת, ביניהן סולגרין, אנרג'יקס , נופר, אפולו פאוור , דוראל ואנלייט.

בשוק האג"ח נרשמות ירידות של 0.4%-0.5% בממשלתיות השקליות הארוכות ומדדי התל בונד המרכזיים עולים בכ-0.2%.

12:45

מדד ת"א 35 מטפס כעת ב-1.5% ומדד ת"א 90 עולה ב-1%. עליות חדות רושמות קנבוטק, אביליטי, ג'נסל, אנלייט, אורמת, אלביט מערכות , נופר אנרג'י  ובריל.

חברת סופרגז  , שבשליטת קבוצת אלקו, מדווחת היום על התקשרות באמצעות חברת בת בבעלות מלאה בהסכמים עם קבוצת ניסקו בהסכם לרכישת מערכות טעינה לרכבים חשמליים, הכוללות בין היתר, עמדות טעינה ומערכות ניהול טעינה מרכזיות מתוצרת חברת Green Motion , וכן לשיתוף פעולה ושיווק של המערכות ובחינת אפשרויות נוספות לשיתוף פעולה עסקי בין הצדדים. במסגרת ההסכם נקבע כי סופרגז אנרגיה תתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בהסכמי יזמות לביצוע פרויקטים של הקמת המערכות אצל הלקוחות, לרבות ניהול, טעינת ומכירת החשמל במערכות, ואילו ניסקו תספק לסופרגז אנרגיה את המערכות וכן שירותים נוספים בקשר למערכות ולפרויקטים.

11:00

התמתנות מסויימת במגמה החיובית. מדד ת"א 35 מטפס כעת ב-2% ומדד ת"א 90 עולה ב-2.4%.

עליות בולטות רושמות אנלייט אנרגיה , פריון , ראדא ודמרי .

חברת ג'נסל  עדכנה הבוקר על אבן דרך חשובה במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי שלה עם הענקית היפנית TDK בפרויקט לפיתוח תהליך חדשני לייצור אמוניה ירוקה, הנחשבת כדלק העתיד. ג'נסל מדווחת היום כי הושגה פריצת דרך מדעית משמעותית המאפשרת יצור אמוניה ירוקה ישירות ממים בלחץ ובטמפרטורה נמוכים מאוד ביחס לתהליכי יצור אמוניה הידועים כיום בעולם. בהתאם לכך, מעדכנת ג'נסל כי TDK, מיצרניות סוללות הליתיום-יון המובילים בעולם, בחנה את פריצת הדרך, והודיעה על כוונתה לממש את זכותה להמשיך להשקיע בפרויקט בהתאם לתנאי ההסכם, לצורך המשך פיתוח הפרויקט במסגרת אבן הדרך הבאה.

קבוצת בריל  הודיעה היום על מגעים עם רשת 13 להקמת חברה משותפת שתעסוק בתחום הסחר המקוון. החברה שתוקם תרכז את כל פעילות הסחר המקוון של קבוצת בריל וכניסה לקטגוריות נוספות. מטרת החברה המשותפת תהיה להאיץ את פעילות הדיגיטל בעולם האופנה עם התמחות ספציפית בסחר מקוון על מנת להיות בין הגורמים המובילים בישראל. החברה המשותפת תוקם בחלוקה של 75% - לקבוצת בריל, ו-25% לרשת. ההקצאה לרשת של 25% מהון המניות בחברה המשותפת, תהיה בתמורה למתן/הקצאת מדיה בשווי של 33.3 מיליון שקל, שייפרש על פני תקופה של 5 עד 6 שנים. העסקה משקפת לחברה המשותפת שווי של 133.3 מיליון שקל.

10:08

הבורסה פתחה את השבוע בעליות חדות (לאחר פתיחה אנגלית), בעקבות יומיים של עליות בוול סטריט. מדד ת"א 35 מזנק ב-2.6% ומדד ת"א 90 עולה ב-2.4%.

עליות חדות רושמות אורמת , אודיוקודס, סאפיינס , פרשקובסקי ואאורה. מנגד, לייבפרסון צונחת בכ-21%. 

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי לעליות חדות

שבוע המסחר בבורסה צפוי להיפתח בעליות חדות (לאחר פתיחה אנגלית). זאת לאחר שביום חמישי מדד ת"א 35 ננעל בירידה של 2.9%, ת"א 90 צנח ב-3.3% ומדד הבנקים נפל בכ-3.9%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם ב-4.3 מיליארד שקל. התנודתיות הגבוהה בשווקים צפויה, אם כך, להימשך על רקע ההסלמה במצב באוקראינה.

2. נעילה חיובית בוול סטריט

יום המסחר האחרון בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות (לאחר שגם ביום חמישי סיימו מדדי המניות בעליות), על אף שברקע מתחוללת מלחמה באוקראינה. דאו ג'ונס זינק ב-2.51%, ביום הכי טוב של המדד מאז סוף שנת 2020, דאו ג'ונס התקדם ב-1.64% ו-S&P 500 טיפס ב-2.24%. 

הנפט צנח בשני ימי המסחר האחרונים ולאחר שהגיע בשבוע שעבר לכ-104 דולר לחבית ננעל חוזה לאפריל על נפט מסוג ברנט ברמה של 97.93 דולר ביום שישי.

3. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות המרכזיות חזרו מניו יורק עם פערים חיוביים בולטים והן צפויות לעלות הבוקר. איי.סי.אל  עם 4.4%, נייס 1.3%, טבע  5.7%, אלביט מערכות 3.3%, נובה  3.5% ואופקו כ-7%. לייבפרסון , מנגד, חזרה עם פער שלילי של כ-20% לאחר שפרסמה ביום חמישי בלילה דוחות חלשים כך שהיא צפויה לצנוח.

4. בנקים רוסיים ינותקו מ"סוויפט"

בעקבות הפלישה של רוסיה לאוקראינה, הבנקים הרוסיים הספורים שעליהם הוכרזו בימים האחרונים סנקציות כלכליות על ידי האיחוד האירופי וארה"ב ינותקו מרשת התקשורת הבנקאית הבינלאומית "סוויפט", אך בנקים אחרים ברוסיה יוכלו להמשיך ולהשתמש בה; כך הודיעה אמש (ש') נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, בתום יום שבמהלכו אימוץ "האופציה הגרעינית של הסנקציות הכלכליות", כפי שכינה אותה שר החוץ הצרפתי, שב לשולחן הדיונים.

ההחלטה לגבי "ניתוק חלקי" לבד מהווה פשרה, בעקבות התנגדות גרמניה לסילוק מוחלט של כל המוסדות הפיננסיים הרוסיים בשל ההשלכות על הכלכלה שלה, ובעיקר על מגזר האנרגיה.

5. דוחות: פרטנר ומזרחי טפחות

השבוע צפויות לפרסם דוחות, בין השאר, החברות פרטנר (מחר), מזרחי טפחות (בשלישי), מג'יק ונייר חדרה (רביעי) ודניה סיבוס (בחמישי).