הממשלה תקצה 25 מיליון שקל לשיפור האנגלית בקרב אוכלוסיות מגוונות

מטרת התוכנית, ביוזמת רה"מ בנט ושרת הכלכלה והתעשייה ברביבאי, היא שיפור מיומנויות השפה האנגלית בקרב מבוגרים ואוכלוסיות יעד מגוונות, כמו עובדים מהחברה החרדית, החברה הערבית ויוצא אתיופיה, לצורך השתלבות בעולם התעסוקה, בדגש על ענף ההייטק

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי. מיוזמות התוכנית / צילום: יוסי זמיר
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי. מיוזמות התוכנית / צילום: יוסי זמיר

היום (א') אישרה הממשלה את התוכנית הלאומית לשיפור ידיעת השפה האנגלית, ביוזמת ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי. היקף התוכנית 25 מיליון שקל, ש-10 מיליון שקל מהם יוקצו לטובת הכשרות באנגלית כבר בשנה זו.

מטרת התוכנית היא שיפור מיומנויות השפה האנגלית בקרב מבוגרים ואוכלוסיות יעד מגוונות, כמו עובדים מהחברה החרדית, החברה הערבית ויוצא אתיופיה, לצורך השתלבות בעולם התעסוקה, בדגש על ענף ההייטק, ויצירת סטנדרט ממשלתי אחיד ללימודי אנגלית.

במסגרת התוכנית יאומץ הסטנדרט הבינלאומי CEFR לכלל התוכניות הממשלתיות בתחום האנגלית למבוגרים. זרוע העבודה במשרד הכלכלה תתאים את תוכניות הלימוד לצורכי המעסיקים. כמו כן, תוקם ועדת היגוי משותפת רב-מגזרית לקידום תחום האנגלית.

לדברי ראש הממשלה בנט, "לפני כמה שבועות נפגשתי עם פורום חברות הצמיחה הישראליות, והם תיארו בפניי את הצורך בחיזוק מיומנויות השפה האנגלית בקרב עובדים חדשים במשק בכלל, ובענף ההייטק בפרט. התוכנית הלאומית שאנו מאשרים תסייע בצמצום הפערים בין המגזרים השונים ובהסרת חסמים בכניסה למעגל התעסוקה. זה המשך ישיר לרפורמות שקידמנו במשרד החינוך להגדלת מספר התלמידים ב-5 יחידות מתמטיקה ובאנגלית. אנחנו פותחים דלתות עכשיו ונותנים הזדמנות לאנגלית טובה לכולם".

שרת הכלכלה והתעשייה ברביבאי מסרה: "ידיעת השפה האנגלית היא תנאי הכרחי להשתלבות בענף ההייטק, כמו גם בעיסוקים רבים נוספים. הנגשת לימודי השפה האנגלית לכלל האוכלוסייה, בדגש על אוכלוסיות יעד, תוביל להגברת השתתפות אלפי עובדים נוספים בענפים שבהם האנגלית היא תנאי הכרחי, בדגש על ענפי ההייטק והתעשייה עתירת הידע, ובכך תביא להגברת השוויון. חובתנו כמדינה לזהות ולהסיר חסמים קיימים כדי להבטיח אפשרות מיטבית לשילוב בתעסוקה".