הבורסה מקטינה משמעותית את הגודל המזערי של פקודת מסחר

עבור מניות מדד ת"א 35 יוקטן  הגודל המזערי של פקודה מ-5000 ל-500 שקל ובשאר המניות יוקטן מ-2,000 ל-500 שקל

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

הבורסה מקטינה משמעותית את הגודל המזערי של פקודת מסחר לקנייה או מכירת מניות. מתחילת מרץ משקיעים פרטיים קטנים יוכלו לשלוח פקודות קנייה ומכירה במהלך המסחר הרציף בסכומים נמוכים משמעותית לעומת אלו הקיימים כיום: עבור מניות מדד ת"א 35 יוקטן  הגודל המזערי של פקודה מ-5000 ל-500 שקל ובשאר המניות יוקטן מ-2,000 ל-500 שקל.

גודל מזערי של פקודה הוא פרמטר הקובע, לכל נייר ערך בנפרד, את הכמות המזערית בנייר הערך שניתן לכלול בפקודה המוגשת למסחר בבורסה, בשלב המסחר הרציף. כאשר הכמות מנייר ערך, הכלולה בפקודה המוגשת בשלב המסחר הרציף, קטנה מגודל מזערי של פקודה, הפקודה נחשבת ללא תקינה ולכן היא נדחית.

בבורסה מעריכים כי המהלך של הקטנת גודל הפקודה המזערי במהלך המסחר הרציף יתרום להגברת המעורבות של המשקיעים הפרטיים מקרב הציבור הרחב במסחר בבורסה, לאור האפשרות של הציבור להשתתף במסחר גם באמצעות פקודות "קטנות", בכל שלבי המסחר. הדבר יגדיל את אפשרויות ההשקעה ואת הגמישות של המסחר עבור המשקיעים הפרטיים, שבאופן טבעי אינם יכולים לבצע פעילויות בסכומים גבוהים באופן תדיר.

עוד מציינים בבורסה כי שינוי זה הוא צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של הבורסה לפתיחת שוק ההון ולהנגשתו לציבור הרחב. בשנתיים האחרונות נפתחו קרוב ל- 280 אלף חשבונות חדשים של מסחר בבורסה לניירות ערך, דבר המחדד את הצורך בהסרת חסמים ובהגדלת אפשרויות המסחר לציבור.