אוקראינה הנפיקה אג"ח מלחמה וגייסה 270 מיליון דולר בתוך כמה שעות

הבנק המרכזי של המדינה מסר בשבוע שעבר כי הוא העביר קרוב ל־19 מיליארד גריבנה, שווה ערך לכ־630 מיליון דולר, לתקציב המדינה שלו, כדי להצליח להתמודד עם הצרכים שנוצרו בעקבות הפלישה הרוסית • באוצר הבהירו כי בשלב הזה מתנהל סחר חד-סיטרי במט"ח • כלומר, משקיעים יכולים למכור מטבע חוץ ולקנות גריבנה, אבל לא להפך

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי / צילום: Associated Press, Michael Probst
נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי / צילום: Associated Press, Michael Probst

ממשלת אוקראינה הנפיקה אתמול (ג') אגרות מלחמה, ובתוך זמן קצר גייסה 8.1 מיליארד גריבנה אוקראיני, השווה ל־270 מיליון דולר. על-פי משרד האוצר האוקראיני, לאגרות החוב יש תוקף של 12 חודשים, והן בעלות תשואה של 11%.

"ההכנסות מהאג"ח ישמשו כדי לענות על הצרכים של הכוחות המזוינים של אוקראינה ולהבטחת אספקה ​​רציפה של הצרכים הפיננסיים של המדינה במהלך המלחמה", כתב דובר של משרד האוצר האוקראיני בפוסט בלינקדאין, לאחר שאתר האינטרנט של המשרד נפל, ככל הנראה בעקבות מתקפות סייבר.

בנוסף, הממשלה הנפיקה אג"ח לחודשיים עם תשואה של 10. יורי בוטסה, ראש "המשרד לניהול החוב של אוקראינה", קיים שלשום (ב') שיחה עם משקיעים פוטנציאליים ואמר כי בשלב הזה אוקראינה מנוהלת היטב מבחינה כלכלית הודות לתרומות מהמערב - כך על-פי דיווחים מצד משקיעים שהיו בשיחה וצוטטו באמצעי התקשורת.

הבנק המרכזי של המדינה מסר בשבוע שעבר כי הוא העביר קרוב ל־19 מיליארד גריבנה, שווה ערך לכ־630 מיליון דולר, לתקציב המדינה שלו, כדי להצליח להתמודד עם הצרכים שנוצרו בעקבות הפלישה הרוסית מהאספקטים הצבאיים וכן האזרחיים.

קיפאון פיננסי

התשתית הפיננסית של אוקראינה הוקפאה בחלקה הגדול לאחר שרוסיה פלשה למדינה. הבנק המרכזי במדינה השעה את הסחר במט"ח ב-24 בפברואר, יום הפלישה הרוסית. חלק מהתשתית הפיננסית של אוקראינה עדיין לא פעילה, אבל מסחר משני באגרות החוב אפשרי.

ממשלת אוקראינה, שנהנית מתמיכה בינלאומית חסרת תקדים, עדיין מסוגלת לגייס הון באמצעות מכירת אג"ח. באוצר הבהירו כי בשלב הזה מתנהל סחר חד-סיטרי במט"ח. כלומר, משקיעים יכולים למכור מטבע חוץ ולקנות גריבנה, אבל לא להפך.