התחרות בין הבנקים עולה מדרגה: הפועלים מחזק את ערוצי הדיגיטל שלו

לאור השירותים שמציעים המתחרים, וכשברקע מתקרבת רפורמת הבנקאות הפתוחה, בנק הפועלים מציע אפליקציה שנועדה לסייע ללקוחות לשפר את המצב הפיננסי • הבנק השלים את הוצאת ייעוץ ההשקעות למרכזים ייעודיים

בנק הפועלים / צילום: איל יצהר
בנק הפועלים / צילום: איל יצהר

בנק הפועלים מפרסם היום (ה') כיצד בכוונתו להתמודד עם התחרות הגדלה על לבם וכספם של הלקוחות, ומסמן את ההתמקדות שלו בעולמות הדיגיטליים. בפועלים יצאו במוצרים ושירותים חדשים, כאשר נראה שהם נועדו להתחרות במוצרים של המתחרה הגדול לאומי המבליט לאחרונה את היכולת שלו להגיע עד בית הלקוח, כשברקע החל כבר הבנק הדיגיטלי ONE ZERO בהשקה שקטה, והבנקים כולם נערכים לקראת השלב הבא ברפורמת הבנקאות הפתוחה שצפוי להתרחש בסוף החודש.

כחלק מהמהלך משיק הפועלים שירות באפליקציית הבנק שנועד לסייע ללקוח לחזות מגמות בחשבון, לצד תובנות שיציעו חלופות לפעולה. מהבנק נמסר כי באמצעות השירות, שייקרא "השותף הפיננסי", הלקוחות יוכלו לראות מה צפוי לקרות בחשבון הבנק שלהם מבעוד מועד, כך שיוכלו לנקוט פעולות על-מנת לשפר את מצבם באמצעות התנהלות פיננסית נכונה. הלקוחות יוכלו להגדיר יעדים בקטגוריות השונות כגון קניות בסופר, שופינג, אחזקת רכב ועוד, לעקוב אחר ההוצאות הכספיות ולראות היכן הם עומדים ביחס לתקציב.

לצד זאת, בבנק משיקים את שירות "פועלים PRO" המיועד ללקוחות פרימיום דיגיטליים ויציע מעטפת שירות בטלפון, בצ'ט או במייל ללא הגעה פיזית לסניף ובשעות פעילות נרחבות, לצד הבנקאי האישי. 

אסטרטגיה שיווקית חדשה

במקביל לשירותים הדיגיטליים השלים לאחרונה בנק הפועלים את הקמת מערך 15 המרכזים החדשים לייעוץ פיננסי הכולל ייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני וייעוץ לפני פרישה, בפריסה ארצית. נציין כי המהלך גרר ביקורת על כך שמערכי היועצים המקצועיים והמומחים הוצאו מהסניפים והועברו למרכזים ייעודיים, אך בבנק מציינים כי "פועלים INVEST" יעבדו בשעות פעילות מורחבות ובזמינות גבוהה. 

בבנק הוסיפו עוד כי המהלכים מלווים באסטרטגיה שיווקית חדשה, תחת הסיסמה "מקצוענים שפועלים בשבילך". את השפה השיווקית החדשה יוביל השחקן עמוס תמם. 

הקמפיין החדש של בנק הפועלים / צילום: בנק הפועלים
 הקמפיין החדש של בנק הפועלים / צילום: בנק הפועלים

"בחודשים האחרונים נעשתה בבנק עבודת מחקר שיווקית נרחבת. הממצאים הצביעו על כך שהמקצוענות היא הזירה החשובה ביותר ללקוחות הבנק וללקוחות פוטנציאליים, והיא מהווה פרמטר משמעותי בהמלצה על הבנק", ציינו בבנק הפועלים. 

נערכים לרפורמת הבנקאות הפתוחה

כאמור, בסוף החודש ייכנס לתוקפו השלב הבא של רפורמת הבנקאות הפתוחה, שצפוי להכניס לחלקים נרחבים מהעולם שהיה שייך עד עתה לבנקים שחקנים חדשים. בשבוע שעבר פרסם המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, שורה ארוכה של הוראות המבהירה לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי כיצד ליישם את הרפורמה. על פני עמודים רבים מסביר אבידן כיצד ולמי יש לתת גישה למידע אודות הלקוחות, ולמעשה ממצב את הפינטקים ואת הגופים הפיננסיים הנוספים קרוב לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי בכל הנוגע לחשיפה למידע הפיננסי של הציבור.

על-פי לוח הזמנים שנקבע ברפורמה ונדחה בכמה חודשים במסגרת חוק ההסדרים האחרון, בסוף מרץ ייכנס לתוקף השלב השני של הבנקאות הפתוחה, זה העוסק בכרטיסי החיוב, כלומר השלב שיאפשר לבנקים לשתף עם בנקים אחרים את החיובים של הציבור בכרטיס אשראי. שלושה חודשים לאחר מכן, בסוף יוני המידע אודות כרטיסי האשראי ייפתח לכל המערכת, כמובן באישור הלקוח עצמו, אם הוא יחפוץ בקבלת הצעות ערך משחקנים אחרים.

זהו השלב השני, לאחר שבשלב הראשון, שהחל באפריל 2021, היו הבנקים צריכים להתחיל לשתף מתחרים באישור גישה למידע על העו"ש - כלומר לראות את כל התנועות של הלקוחות בעובר ושב שלהם. עם זאת, הבנק היחיד שעשה זאת עד עתה הוא הבינלאומי.

בשלב האחרון, שמתוכנן לסוף אוקטובר, ייפתח המידע על הלוואות ופיקדונות לכל השחקנים בשוק.