הסכם שכר דיפרנציאלי ראשון בתולדות עמידר; עד 50 עובדים יפרשו

ההסכם נחתם במסגרת מאמצי ייעול כוללים שנוקטת החברה הממשלתית לדיור ציבורי בשנה האחרונה • עובדי השטח יזכו ל תוספת שכר חודשית של כ-2,100 שקל • ההסכם אינו כולל פיטורים ו"מבטיח עליית שכר ריאלית משמעותית לכלל העובדים"

חתימה על הסכם קיבוצי חדש לעובדי חברת עמידר / צילום: דוברות ההסתדרות
חתימה על הסכם קיבוצי חדש לעובדי חברת עמידר / צילום: דוברות ההסתדרות

חברת עמידר ממשיכה במאמצי ההתייעלות ומכריזה היום (ה') על הסכם קיבוצי חדש לעובדיה. ההסכם כולל כמה בשורות עבור העובדים, ובראשן הסכם שכר דיפרנציאלי ראשון בתולדות החברה הממשלתית, אשר כולל תוספת שכר חודשית ואף מענק חתימה לכל עובד.

עמידר החדשה - החברה הלאומית לשיכון בישראל - עוברת בימים אלה כמה וכמה תהליכי ייעול, שהחלו באמצע השנה שעברה. בין היתר אושר בדצמבר "תיחום כספי" לפעילותה בתחום הדיור הציבורי, בהיקף של 2.2 מיליארד שקל, ובסמוך לכך הודיעה החברה כי היא הופכת רשמית ומעשית ליזמית להתחדשות עירונית, בשיתוף יזמי נדל"ן שצפויים להיכנס כשותפיה בפרויקטים שונים.

ההסכם הקיבוצי, שנחתם בין הנהלת עמידר החדשה, ההסתדרות החדשה ו־ועד עובדי החברה, הוא צעד נוסף בתהליך הזה. מדובר בהסכם שיחול על כ־400 עובדים, ויהיה בתוקף עד לשנת 2026.

ההסכם הקיבוצי כולל כמה צעדים, וביניהם הסכמי פרישהלעד 50 מעובדיה הוותיקים, אשר עבדו בחברה במשך 30-40 השנים האחרונות, איוש השדרה הניהולית של החברה, בין אם בשל פרישה של בעלי תפקידים קיימים ובין אם כמינויים בתפקידים לא מאוישים, וכמובן - תוספות שכר משמעותיות.

הסכם השכר כולל תוספות שכר קבועות, לצד תוספות שיחושבו בהתאם לביצועים ולעמידה ביעדים - במה שמוגדר, כאמור, כהסכם השכר הדיפרנציאלי הראשון שמבצעת החברה. כל עובדי עמידר יקבלו מענק חתימה של 1,000 שקל, ועובדי השטח בחברה, אשר להם ניתנה תשומת-לב מיוחדת במסגרת הסכם השכר, יזכו לתוספת חודשית של כ־2,100 שקל ולרכב צמוד. עוד סוכם כי החברה תשתתף בביטוח הבריאות של העובדים.

תגמול מיוחד למנהלי תיקי הלקוחות

במסגרת ההסכם מתוגמלים באופן ספציפי עובדי השטח של עמידר. כל מנהלי תיקי הלקוחות בעמידר יקבלו רכב צמוד, וכן תוספת שכר חודשית של כ-2,100 שקל. בעמידר מציינים כי "בפעם הראשונה החברה תוכל לחזק את עובדי השטח, אלה הבאים במגע יומיומי עם הדיירים ומטפלים בבעיות הקשות ביותר, וכך תסייע לשפר את איכות השירות והמענה שניתן לדיירי הדיור הציבורי".

נציין כי מדובר בהסכם קיבוצי שאינו כולל פיטורים, וכי בסיומו תכלול החברה כ־420 עובדים, עם אפשרות להגדלת מצבת כוח-האדם בכמה מהיחידות בהתאם לצורך. בעמידר מציינים כי ההסכם מבטיח עליית שכר ריאלית משמעותית לכלל העובדים, גם כאשר לוקחים בחשבון את האינפלציה הגבוהה יחסית שאיתה מתמודד השוק בימים אלה.

במשא-ומתן לחתימת ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות החדשה יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר־טל, ראש חטיבת מוסדות לאומיים, חברות ממשלתיות וחברות הגז בהסתדרות המעו"ף, עו"ד אסף אדר, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד יעל שילוני ואקטואר אבי עייש. מטעם אגף שכר במשרד האוצר השתתפו רכזת תחום חברות ממשלתיות, טלי אוברמן, ליעוז כהן ועו"ד מאור לזר.

יו"ר ההסתדרות החדשה, ארנון בר־דוד, מסר: "לחברת עמידר תפקיד היסטורי בבניין הארץ, ותפקיד חשוב במציאת פתרונות דיור לאלה שידם אינה משגת. בתקופה שבה מחירי הדיור בישראל רק עולים ועולים, לרמות בלתי אפשריות, אסור להשאיר את האוכלוסיות החלשות מאחור, ולעמידר יש חלק משמעותי במציאת פתרונות הולמים עבורן. אני מברך את כל מי שהיה מעורב במשא-ומתן להשגת ההסכם. נמשיך ונפעל לטובת העובדים בישראל".

ארנון בר-דוד, יו''ר ההסתדרות / צילום: דוברות ההסתדרות
 ארנון בר-דוד, יו''ר ההסתדרות / צילום: דוברות ההסתדרות

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר־טל, מסר: "אני שמח שלאחר תקופה ארוכה, חוּדש ההסכם הקיבוצי. במשא-ומתן ובשיתוף-פעולה בין ההנהלה לנציגות העובדים הושגו הישגים משמעותיים לעובדי עמידר, ביניהם תוספות שכר משמעותיות, השתתפות ההנהלה בביטוח בריאות לעובדים ושורה של הטבות שמביעות הערכה לעובדים על מסירותם. יחסי הכבוד והאמון בין ההנהלה לוועד העובדים הביאו לתוצאות מצוינות".

יו"ר עמידר, יאיר זילברשטיין, מסר: "מדובר בצעד מרכזי וחשוב המקדם את החברה ואת עובדיה, ומצטרף לתנופה של עמידר בימים אלה, ולשינוי המשמעותי בחברה הכולל אישור מבנה ארגוני חדש ואיוש שדרת ההנהלה באנשי מקצוע מהמעלה הראשונה. ההסכם נחתם ברוח טובה ובהבנה, הן מצד ההנהלה והן מצד העובדים, וזו התוצאה הטובה עבור כולם. ההסכם מתקן עוול של שנים שבהן שכרם של העובדים לא שיקף נאמנה את תרומתם להצלחת החברה, והוא מהווה אבן דרך משמעותית. אני מברך את הנהלת החברה, את ועד העובדים ואת יתר השותפים להסכם על עבודתם המאומצת ועל הרוח הטובה ושיתוף-הפעולה".

יו''ר עמידר, יאיר זילברשטיין / צילום: ענבל מרמרי
 יו''ר עמידר, יאיר זילברשטיין / צילום: ענבל מרמרי

מנכ"ל עמידר, יגאל אהרוני, מסר: "כמי שצמח בתחום משאבי האנוש, בעיניי עובדי החברה הם ליבתה, בפרט בחברת עמידר, שבה נדרשת עבודה רגישה ואכפתית בקרב קהילת הדיירים. ההסכם החדש יעלה את רמת השכר הממוצעת של העובדים, בהשוואה לשאר החברות הממשלתיות, מהשליש התחתון, למרכז. אני שמח על שיתוף-הפעולה למען קידום המטרה המשותפת של כולנו - חיזוק העובדים ובניית בסיס איתן שיאפשר המשך תנופת עשייה בדיור הציבורי".

יו"ר ועד עובדי עמידר, מלכיאל משולם, מסר: "לאחר תהליך ארוך ומורכב אנו שמחים להביא לעמידר הסכם שכר חדש המהווה אבן דרך משמעותית בתנאי ההעסקה של עובדי החברה בהווה, ובעל ערך רב, בתנאי הפנסיה, לעתיד. ראינו לנגד עינינו את טובת העובדים, הן בשכר השוטף והן בהסתכלות ארוכת טווח לעתיד, גם בעת פרישה. יחד הבאנו בשורה לחברה ולתחום הדיור הציבורי בישראל, והכול מתוך ראייה וחשיבה על העובדים הנושאים בנטל השירות".