קרפור | פרשנות

הבשורה שצריכה להטריד את השוק ולשמח את הצרכן הישראלי

קרפור אינה רשת דיסקאונט בהגדרתה, אלא כזו שיודעת לחולל תחרות ולערער את נתחי השוק של הרשתות המקומיות - ולא רק בתחום הסופרמרקטים • הצרכן הישראלי צריך לקוות שבשונה משחקנים בינלאומיים מענפים אחרים שכבר נוכחים בישראל, קרפור תצליח להתאים את שפת המחירים בישראל לאלה שהיא מכירה מצרפת

סניף של ענקית הקמעונאות קרפור בספרד / צילום: Shutterstock
סניף של ענקית הקמעונאות קרפור בספרד / צילום: Shutterstock

עם נתח של 30% במכירות המותג הפרטי, הכולל עשרות אלפי פריטים, וזינוק בשיעור של 20% במכירות האונליין - עד כדי נתח של 30% מכלל שוק האי-קומרס בתחומה בצרפת - לצרכנים הישראלים יש סיכוי גבוה לצאת נשכרים מהתחרות שתיפתח בשוק בישראל, שעד כה לא פגש קמעונאית ענקית מהזירה הבינלאומית.

קרפור אינה רשת דיסקאונט בהגדרתה, אלא כזו שיודעת לספק חוויה בפורמטים השונים של החנויות שלה, לחולל תחרות ולערער את נתחי השוק של הרשתות המקומיות - ולא רק בתחום הסופרמרקטים. אין ספק ששופרסל שואבת השראה בהרבה ממהלכיה מקרפור, הן בהיבט המותג הפרטי הדומיננטי, הן בחוזקה במכירות המקוונות בשווקים שבהם היא נמצאת, והן בהיבט של פיתוח קטגוריות שחורגות מגבולות מוצרי המזון והפארם.

הצרכן הישראלי צריך לקוות שבשונה משחקנים בינלאומיים מענפים אחרים שכבר נוכחים בישראל, קרפור תצליח להתאים את שפת המחירים בישראל לאלה שהיא מכירה מצרפת, ספרד או איטליה. מהלך כזה יהיה עדיף על פני פתיחת סניף בניחוח בינלאומי, עם מחירים הגבוהים בעשרות אחוזים - כפי שלדאבוננו כבר הורגל הצרכן הישראלי. את זה קרפור תוכל לעשות באמצעות כוח קנייה עצום ויכולת המקח שלה מול ספקים, בינלאומיים ומקומיים, גם כשהיא תוכל לדלג או לקצר את החוליות בשרשרת האספקה.

כדי לנגוס בפעילות של המתחרות, ובראשן שופרסל, קרפור תצטרך לצאת במהלכים מפתים הכוללים הקמת מועדון לקוחות חזק (בשופרסל כ-80% מהקונים הם חברי מועדון), שיוכל להסיט את הנאמנות של הקונים הישראלים. לזכות קרפור ניצבת העובדה שהישראלים ידועים ככאלה שפתוחים להתנסות, ובעיקר שהם חובבי מותגים בינלאומיים, גם של רשתות מזון שפגשו עד כה רק בחו"ל.

הבשורה של קרפור צריכה להטריד לא רק את שופרסל - גם רמי לוי, יוחננוף, ויקטורי והרשתות הקטנות יותר יצטרכו להיערך לתחרות ברמה אחרת. גם סופר פארם, שמחזקת את פעילותה מחוץ לעולמות הפארם (באתר האונליין הצומח שלה), לא תוכל לנוח על זרי הדפנה.

לפי ישראלית שמתגוררת בצרפת, "אם קרפור תביא לישראל את אותם המחירים שיש לנו פה, זו תהיה הבשורה הטובה ביותר שצרכני ישראל קיבלו". ישראלי אחר סיפר כי הוא קונה באופן קבוע ברשת, "שהיא הטובה ביותר בהיבט האיכות, כולל של המותג הפרטי".

יש למה לצפות, רק שלא נתבדה או נתהדר בכך ש"הסניף היקר בעולם של קרפור נמצא בישראל".