מובילאיי בדרך לוול סטריט: הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה

אינטל דיווחה שמובילאיי הישראלית, אותה רכשה ב-2017 תמורת יותר מ-15 מיליארד דולר, הגישה מסמכים חסויים לקראת הנפקה אפשרית בוול סטריט • על פי הערכות מהעבר, ההנפקה עשויה להגיע לשווי של 50 מיליארד דולר - פי עשרה מהשווי שבו נסחרה בסיבוב הקודם שלה בשוק

מנכ''ל ונשיא מובילאיי אמנון שעשוע / צילום: יח''צ
מנכ''ל ונשיא מובילאיי אמנון שעשוע / צילום: יח''צ

מובילאיי מתקדמת לקראת ההנפקה הגדולה ביותר אי פעם של חברה ישראלית בוול סטריט. אינטל  דיווחה היום (ב') כי החברה, אותה רכשה במרץ 2017 תמורת מעל ל-15 מיליארד דולר, הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה ראשונית לציבור בארצות הברית.

החברה לא מסרה פרטים נוספים על מועד ההנפקה או השווי המגוייס, אך על פי הערכות עבר שנמסרו על ידי מקורבים לרויטרס, יהיה מדובר בשווי של יותר מ-50 מיליארד דולר. מדובר בשווי גבוה פי עשרה מהשווי שבו נסחרה בסיבוב הקודם שלה בוול סטריט, באמצע העשור הקודם.

התשקיף החסוי הוגש למרות המצב העגום בשוק ההון והתחזיות למשבר כלכלי בעקבות האינפלציה ועליית מחירי הסחורות בעולם. במובילאיי בונים על תחזית צמיחה הולכת וגוברת לשבבים, ובפרט לשבבים בתחום הרכב, ההולכים ועולים בהדרגה. לאחר התכווצות בשוק שבבי הרכב בין השנים 2018 ועד 2020, חברת המחקר IHS Markit צופה כי המכירות צפויות להכפיל את עצמן עד שנת 2026.

סיבה נוספת לבחירה בהנפקה היא המניה המדשדשת של אינטל. למרות הרכישה של טאואר  בחודש פברואר האחרון, מניית החברה ממשיכה לדשדש, כאשר מאז תחילת השנה היא ירדה בכ-20%, ובחמש השנים האחרונות רשמה עלייה של 30% בלבד.

במובילאיי, שהיא יחידה עצמאית ואוטונומית בתוך אינטל, חושבים ככל הנראה שהצמיחה של החברה, יחד עם ציפיות השוק, יהיו גבוהים מאלה של אינטל בשנים הקרובות, מה שיאפשר גם לעובדים ליהנות מתגמולי מניות איכותיים יותר.

בחודשים האחרונים הגישו גם חברת התחבורה החכמה ויה וחברת טכנולוגית הדחיסה בימר תשקיפים חסויים לקראת הנפקה בניו יורק. למרות זאת, קיים מרחק רב בין הגשת תשקיף חסוי לבין כוונה להנפקה בפועל. במסגרת התשקיף החסוי חברות בוחנות את גישת השוק אליהן. הן אינן מתחייבות באשר לכמות המניות שיימכרו, לגבי השווי שלהן או לגבי מועד ההנפקה.

קצב צמיחה שנתי של כמעט 40%

במסגרת תערוכת האלקטרוניקה CES שנערכה בינואר האחרון, נראה היה שהטקטיקה של מובילאיי לקבל תמיכה ואמון גם מקרנות ענק ומבתי השקעות שמרניים וסולידיים תהיה "לשאוב ערך" מכמה תחומים שונים של עולם "הרכב החכם" ומחברות סטארט-אפ צעירות רבות - ולנסות לשכנע את המשקיעים שערך השלם גבוה מחלקיו ושאין כמו יתרונות לגודל. 

במסגרת הדוחות האחרונים שפרסמה אינטל, מובילאיי הראתה ברבעון הרביעי של 2021 עלייה יציבה במכירות, עם הכנסות בהיקף של 1.4 מיליארד דולר, (צמיחה של 7% בהכנסות הרבעוניות ביחס לרבעון המקביל).

מובילאיי שולטת כיום בכ-80% מהשוק העולמי למערכות ADAS (מערכות בטיחות אקטיביות לרכב) עבור רמות האוטונומיה הנמוכות, שהוא גם מקור ההכנסות היחיד שלה.
החברה זוכה בעקביות בעשרות חוזים אסטרטגיים בתעשיית הרכב מדי שנה וקצב צמיחת ההכנסות השנתי שלה מתחום זה עומד על כ-39%.