הפניקס מאמינה בהתחדשות עירונית: משקיעה בחברת בת של בוני התיכון

קבוצת הביטוח תשקיע 112 מיליון שקל ב-19.9% ממניות בוני התיכון התחדשות עירונית, והצדדים יפעלו להנפיק לציבור את מניותיה • עמי פרץ: "הפכנו לאחת השחקניות הגדולות והמובילות בישראל בתחום של התחדשות עירונית"

פרויקט פינוי-בינוי ''אונו וואן'' של בוני התיכון בקריית אונו / הדמיה: viewpoint 11
פרויקט פינוי-בינוי ''אונו וואן'' של בוני התיכון בקריית אונו / הדמיה: viewpoint 11

קבוצות הביטוח הגדולות ממשיכות לנהור לתחום ההתחדשות העירונית. שבוע לאחר שמנורה מבטחים חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הכשרת הישוב התחדשות עירונית (לקידום ארבעה פרויקטים למגורים), מגיע תורה של חברת הנדל"ן בוני התיכון, שמנייתה הגיבה בזינוק לדיווח על אודות השקעה צפויה מצד קבוצת הביטוח הפניקס בחברה הבת, בוני התיכון התחדשות עירונית.

במסגרת מתווה העסקה, תשקיע הפניקס 112 מיליון שקל בחברת בוני התיכון התחדשות עירונית תמורת הקצאה של 19.9% ממניותיה. העסקה משקפת לחברה הבת שווי של 450 מיליון שקל לפני הכסף, או 562 מיליון שקל אחרי הכסף. לשם השוואה, בוני התיכון כולה נסחרת כעת בשווי של כ-760 מיליון שקל (זינוק של קרוב ל-2,000% בשלוש השנים האחרונות).

הפניקס תקבל אופציות ל-5% ממניות החברה האם

על פי מזכר ההבנות הלא מחייב שנחתם בין הצדדים סוכם, כי לקבוצת הפניקס יוקצו אופציות הניתנות למימוש במהלך שלוש השנים הקרובות ל-5% ממניות החברה האם, בוני התיכון הציבורית. מחיר המימוש של האופציות נקבע ל-47 שקל, מחיר המשקף פרמיה של 1.5% על מחיר המניה טרם הדיווח על העסקה.

עוד נקבע במזכר העקרונות, כי קבוצת הפניקס תעמיד מסגרת השקעה בגובה 125 מיליון שקל להשקעות ישירות בחברות הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, וזאת לצד החברה הבת, בוני התיכון התחדשות עירונית.

במסגרת מזכר העקרונות גם הוסכם כי הצדדים יעשו את מיטב המאמצים להנפיק לציבור את מניות בוני התיכון התחדשות עירונית, וזאת בתוך תקופה של עד ארבע שנים. בוני התיכון התחדשות עירונית מרכזת את פעילות בוני התיכון בתחום ההתחדשות העירונית, כאשר פעילות זו אינה כוללת פרויקטים מסוג תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה של בתים בודדים) וכן את פרויקט "ONO ONE" בקריית אונו.

"המפלצת הזו כל הזמן גדלה"

בוני התיכון , שבשליטת עמי פרץ, הוקמה בשנת 1985, ועוסקת בייזום, תכנון והקמת פרויקטים למגורים בפריסה ארצית בישראל. נכון להיום מקדמת החברה ייזום ושיווק של כ-2,000 יחידות דיור בשמונה פרויקטי נדל"ן למגורים, בקריית אונו, מודיעין, אשקלון, כרמי גת, באר יעקב, תל אביב, ירושלים ונתניה, וכן ייזום של פרויקטי התחדשות עירונית (פינוי-בינוי) ותמ"א 38/2 בת"א.

תחום ההתחדשות העירונית נמצא תחת החברה הבת, בוני התיכון התחדשות עירונית, שמקדמת כיום 31 פרויקטים בהיקף כולל של למעלה מ-16 אלף יחידות דיור. פרויקטים אלו מצאים בשלבי תכנון מתקדמים בערים כדוגמת חולון, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, נתניה ועוד.

לדברי בעל השליטה עמי פרץ, המכהן כמנכ"ל החברה, "בוני התיכון הפכה בשנים האחרונות לאחת השחקניות הגדולות והמובילות בישראל בתחום של התחדשות עירונית, עם למעלה מ-16 אלף יחידות דיור בפרויקטים רחבי-היקף באזורי הביקוש. שיתוף הפעולה עם קבוצת השקעות איכותית כמו הפניקס הינו הבעת אמון ביכולות החברה ובאיכות הפרויקטים ובפוטנציאל הרב הגלום בהם.

"השיתוף יסייע לנו להאיץ את פעילותנו זו ולקדם בשנים הקרובות מספר משמעותי של פרויקטים שיגיעו לשלבי הבשלה. העסקה עם הפניקס משקפת את הערך הרב שיצרה בוני התיכון, הן לעצמה והן לדיירים שהינם שותפי החברה לדרך, לפעילות בתחום ההתחדשות העירונית. העסקה מחזקת את בסיס ההון ומגבירה את הגמישות הפיננסית לטובת המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה".

בשיחה עם גלובס הוסיף פרץ, כי "יש לנו עוד אלפי יחידות דיור בהתנהלויות שונות לקראת התקשרויות. המפלצת הזו כל הזמן גדלה בהיקפים שהמדינה שלנו לא הייתה רגילה. התחדשות עירונית עושים פעם ב-70 או 80 שנה.

"כדי להתמודד עם הכמויות האלה זה אינטרס שלנו להתחבר עם חברה גדולה כמו הפניקס כדי להיות נגישים למקורות הכסף. במסגרת ההסכם עם הפניקס סיכמנו על קידום שיתופי פעולה גם בתחומים אחרים, כמו דיור להשכרה, ובעוד תחומים המשיקים לענף שלנו.

"העסקה לא כוללת תמ"א 38-2 בתל אביב ולא את פעילות היזמות הרגילה וגם לא את הפרויקט בקריית אונו, של התחדשות עירונית. אבל לשיתוף הפעולה יש סיכויים טובים לגלוש גם לתחומים אחרים שאנו מציעים".