לראשונה מאז 1999: אמזון הכריזה על ספליט במניותיה וזינקה במסחר המאוחר

ענקית הסחר המקוון תפצל את מניותיה בפעם הרביעית מאז שהונפקה ב-1997 • הפיצול יתרחש ביוני הקרוב ויוזיל משמעותית את מחיר המניה • החברה הכריזה גם על תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 10 מיליארד דולר • המניה קפצה מעל 6% באפטר מרקט

כל בעל מניה יקבל עוד 19 מניות אמזון לאחר הפיצול / צילום: Shutterstock, Jonathan Weiss
כל בעל מניה יקבל עוד 19 מניות אמזון לאחר הפיצול / צילום: Shutterstock, Jonathan Weiss

ענקית הקמעונאות והסחר המקוון אמזון  הודיעה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על ספליט במניותיה בשיעור של 20 ל-1. זהו הפיצול הראשון שלה מאז 1999 והרביעי מאז שהונפקה ב-1997. בתגובה, מנייתה זינקה ב-6.6% במסגרת המסחר המאוחר. בנוסף דיווחה על תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 10 מיליארד דולר. 

במצב של ספליט המניות מתפצלות לפי השיעור שקבעה החברה (במקרה זה כאמור 20 ל-1), כאשר ערך המניות בידי המשקיעים לא משתנה אך הם יקבלו תוספת מניות על כל מניה שברשותם. אם הספליט היה מתבצע לפי מחיר הנעילה אתמול (2,785 דולר) הוא היה יורד ל-139 דולר בלבד. הפיצול יקרה בפועל ב-6 ביוני. כל משקיע יקבל 19 מניות נוספות על כל מניה שבבעלותו.

"הפיצול יעניק לעובדים שלנו גמישות רבה יותר באופן שבו הם מנהלים את ההון שלהם באמזון ויהפוך את מחיר המניה לנגיש יותר עבור אנשים המעוניינים להשקיע בחברה", אמר דובר אמזון. באשר לתוכנית הרכישה, צוין כי היא מחליפה את התוכנית הקודמת שאושרה על ידי הדירקטוריון ב-2016 לרכישה בהיקף של 5 מיליארד דולר - במסגרתה רכשה כבר מחדש מניות ב-2.12 מיליארד דולר.

בחודש שעבר גם אלפאבית (גוגל)  הכריזה על פיצול בשיעור של 20 ל-1. גם אפל, טסלה ואנבידיה פיצלו את מניותיהן במהלך השנתיים האחרונות.

אמזון, שנסחרת בשווי שוק של 1.4 טריליון דולר, אמנם כמעט והוכפלה בשנתיים האחרונות, אך מתחילת השנה היא הצטרפה למומנטום השלילי בשוק וירדה כבר בכ-18%. לאחרונה גם דיווחה על קצב הצמיחה האיטי ביותר שלה ב-20 השנים האחרונות. יחד עם זאת, היא הכתה את התחזיות לאחר שרשמה רווח חריג של 11.8 מיליארד דולר בעקבות השקעתה ביצרנית הרכב החשמלי ריביאן , שהונפקה במהלך הרבעון.