לא רק פונדקאות ואימוץ: אנבידיה תממן לעובדים גם טיפולי הפריה

חברת ההייטק תממן ללא הגבלה את כל העלויות הכרוכות בהליכי הקפאת ביציות וטיפולי הפריה חוץ-גופית • וגם: השיפוץ הקוסמטי של מעבדות שרון • אירועים ומינויים

גדעון רוזנברג, ראש מערך משאבי אנוש ישראל ומשנה ליועמ”ש, אנבידיה / צילום: באדיבות NVIDIA
גדעון רוזנברג, ראש מערך משאבי אנוש ישראל ומשנה ליועמ”ש, אנבידיה / צילום: באדיבות NVIDIA

החל מהשנה תממן חברת ההייטק אנבידיה לכל עובדות ועובדי החברה, כ-2,800 במספר בישראל, את העלויות הכרוכות בהליכי הקפאת ביציות וטיפולי הפריה חוץ-גופית (IVF), תרומות זרע וביצית ועוד, בארץ ובחו"ל, ללא הגבלת עלויות וללא הבדל מגדר, נטייה מינית או מצב משפחתי של העובדים. ביוני אשתקד הודיע החברה כי תממן לעובדים את כל הליכי הפונדקאות והאימוץ.

לדברי גדעון רוזנברג, ראש מערך משאבי אנוש, אנבידיה ישראל: "אנו שמחים להעניק לכל עובדות ועובדי החברה את התמיכה המלאה הנדרשת להם - כלכלית ותפעולית, על מנת שיוכלו להפוך להורים ולהגשים את זכותם הבסיסית באמצעות הליכי הורות אלטרנטיביים: מפונדקאות, דרך אימוץ, תרומות זרע וביצית, הקפאת ביציות וטיפולי הפריה חוץ-גופית".

השיפוץ הקוסמטי של מעבדות שרון

חברת מעבדות שרון, המייצרת חומרי גלם לתעשיית הקוסמטיקה, חתמה על הסכם לרכישת RES Pharma האיטלקית, המתמחה בקוסמטיקה ובתזונה. בחברה סירבו לספק פרטים על ההיקף הכספי של המהלך.

מעבדות שרון היא חלק מקבוצת שרון, שהיקף פעילותה עומד על כ־300 מיליון שקל בשנה, ומאז 2017 היא נמצאת בשליטת קרן טנא (60%). מפעלי החברה ממוקמים באזור התעשייה עד הלום, ומוצריה נמכרים ל־50 מדינות. כחלק מהמיקוד שלה בשווקים בינלאומיים נפתח ב־2019 משרד המכירות הראשון באירופה, ובשנת 2021 נפתח משרד המכירות הראשון בארה"ב.

"התחלנו את התהליך ממש בזמן קורונה והסגרים דרך שיחות בזום, וזה היה אתגר לא קטן. ברגע שהשמיים נפתחו התהליך הואץ", מספרת נעמה אילון, מנכ"לית מעבדות שרון. "השילוב בין מנועי החדשנות ויכולת הייצור שלנו למוצרים שבהם מתמחה RES, יאפשר לחברה להפוך לספקית משמעותית של יצרניות הקוסמטיקה החשובות בעולם בתחומים כמו קרם הגנה ומגבונים לחים".

אוני’ ת"א מתכננת שלוחה בפירנצה

"אנחנו נמצאים כיום בעיצומן של הכנות להקמת שלוחה ראשונה של אוניברסיטת תל אביב מחוץ לגבולות ישראל - בפירנצה שבאיטליה", כך חשף נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת, במפגש שנערך עם ראשי תעשיית ההייטק וקרנות השקעות בנושא "יוניקורנים 2030".

בנוסף סיפר פורת כי הפקולטה לרפואה השיקה מרכז משותף עם בית החולים איכילוב, "ואנו בודקים שיתופי פעולה דומים, כולל שיתוף של הדאטה בייס, עם בתי חולים נוספים".

עובדי תן ביס יטוסו לחופשה בשוויץ

חברת האם ההולנדית של תן ביס, Just Eat Takeaway, תטיס כ־400 עובדי מטה של פלטפורמת המשלוחים בישראל לחופשת סקי בת ארבעה ימים בשוויץ באפריל הקרוב. העובדים יתארחו בכפר הנופש היוקרתי Arosa הנמצא בלב הרי האלפים, כ־150 ק"מ מציריך.

מדובר בהטבה גלובלית שמובילה החברה לכ־6,000 מעובדיה ברחבי העולם. את תן ביס, בהובלת המנכ"ל תומר פפר, היא רכשה לפני כשלוש וחצי שנים.

חדשות טובות

ספקית הקנאביס הרפואי "יוניבו" תעסיק בחוות הגידול "עמית" במושב רנן עובדים עם מוגבלויות. הפרויקט מתקיים במסגרת שת"פ עם מרכז "בית היוצר - עדי אופקים".

קורס טכנולוגי למתמודדי נפש. עמותת מחשבה טובה, חברת אמדוקס ומשרד הבריאות משתפים פעולה בהשקת קורס שנועד לשלב אנשים עם צרכים מיוחדים בעולם התעסוקה. מדובר בקורס קדם תעסוקתי בשם Job-It, שנערך במשרדי אמדוקס ברעננה ומיועד למתמודדי נפש. מטרת הקורס היא להעניק למשתתפים כלים מתקדמים לסביבת עבודה דיגיטלית. את המשתתפים מגייסים ומלווים נציגי האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות ומלוות של חברת נתן. כמו כן ישולבו בתוכנית הלימודים מנטורים עובדי חברת אמדוקס, שיערכו פגישות ליווי אחד על אחד שמטרתן להעשיר את הידע הנחוץ למשתתפים לקראת הכניסה לעולם העבודה הטכנולוגי.

את הקורס יזם ניר גולן, אדם עם צרכים מיוחדים שעבר בעצמו קורס טכנולוגי בעמותת מחשבה טובה, וסוגר כעת שנה שלישית כעובד בחברת אמדוקס.

גאווה של גיוס. האגודה למען הלהט"ב בישראל גייסה עשרות אלפי שקלים לטובת שני ארגוני להט"ב באוקראינה, גאווה בקייב וספייר, וזאת עבור שירותים סוציאליים קריטיים, איתור מקומות מקלט ולינה ואספקת מצרכים לחברי הקהילה במדינה.