רוצים לעזור כלכלית לילדים? 5 דברים שכדאי לדעת לפני

בין אם מדובר בערבות להלוואה ובין אם מדובר בדמי כיס, הורים רבים מעוניינים לעזור כלכלית לילדיהם • איך עושים זאת נכון? קודם כל, אל תשכחו לשמור על העצמאות הכלכלית שלכם

5 דברים על עזרה לילדים / צילום: Shutterstock
5 דברים על עזרה לילדים / צילום: Shutterstock

1. שאלת השאלות

הורים רבים מעוניינים לעזור כלכלית לילדים, גם באופן שוטף וגם לקראת אירועים גדולים כמו חתונה, אך הדבר לעיתים מלווה בהתלבטויות, כמו איך עושים זאת נכון.

2. תשלטו על הכסף

שיטה אחת היא להגביל סכום. כלומר, יש לכם סכום מסויים, ואיתו תסתדרו. תרצו להפנות אותו לטיול? לחתונה? לאירוע אחר? לבחירתכם, אבל זו היכולת שלנו.

3. עדיפויות קודם לכל

שיטה נוספת היא שיטת המימון באחוזים לפי סדרי עדיפויות. למשל, הילד מבקש משחק. דרגו מ־1־10 כמה חשוב לכם שיהיה לו את המשחק הזה. נניח ש־6? תממנו 60% ממנו, ובקשו ממנו להשלים את השאר.

4. ערבים להלוואות?

אם אתם מצטרפים לילדים שלכם כערבים להלוואות, הבינו היטב מה היא החשיפה שלכם, והתייחסו אליה ברצינות ולא באופטימיות. אתם מכירים טוב את הילדים ויודעים איך הם מתנהלים עם החזרי חובות.

5. אל תזניחו את עצמכם

מומלץ לא לעשות דברים שיפגעו בעצמאות הכלכלית שלכם בעת זקנה, גם לא על מנת לעזור לילדים.

לעיתים, מתוך רצון לסייע, הורים מוכרים את הבית, או מעניקים סכומי כסף גבוהים למדי לילדים שלהם, ומותרים על צרכיהם, כמו למשל לטיפולים רפואיים או עזרה סיעודית בעת הצורך. עצמאות כלכלית בגיל השלישי חשובה ביותר, ושימו לב שהיא נשמרת.