חשד: דיווחו באיחור על מכירת בית עם בריכה כדי להימנע ממס שבח

הדיווח המאוחר איפשר לבני הזוג שמכרו את הבית לקבל פטור ממס שבח בגין המכירה • רשות המסים מייחסת להם עבירה של דיווח כוזב במטרה להתחמק מתשלום מס

עסקאות נדל''ן / צילום: Shutterstock, Shutterstock
עסקאות נדל''ן / צילום: Shutterstock, Shutterstock

בספטמבר 2019 מכרו בני הזוג נאור נהוראי מסס וחיה מסס בית פרטי עם בריכה שחייה על שטח של 450 מטר ברחוב המעפיל בקריית ביאליק לאביגיל שמו ולבן זוגה, תמורת כ-4 מיליון שקל. מתי הם דיווחו על העסקה? כמעט שנתיים מאוחר יותר. למה? מתוך מטרה לקבל פטור ממיסי מקרקעין שלא כדין - אלה הם החשדות בתיק החקירה שפתחה רשות המסים והובילה למעצרם של בני הזוג מסס ואביגיל שמו |(בן זוגה לא נעצר במסגרת החקירה כיוון שהוא שוהה בחו"ל). 

על-פי החשד, כאמור, הבית נמכר בספטמבר 2019 בסכום של כ-4 מיליון שקל, אולם ב-29 ביוני 2021 הגישו החשודים דיווח כוזב למיסוי מקרקעין, שלפיו העסקה בוצעה ב-8 ביוני 2021, כשנתיים מאוחר יותר. דיווח זה איפשר לבני הזוג מסס לקבל פטור ממס שבח בגין המכירה, בהתאם לסעיף 49 ב'2 לחוק מיסוי מקרקעין, המעניק פטור למי שמוכר דירה יחידה כל עוד החזיק בה למשך 18 חודשים לפחות מיום שהייתה לדירת מגורים, ולא מכר דירה יחידה אחרת במשך 18 החודשים שקדמו למכירה.

רשות המסים, באמצעות משרד מיסוי מקרקעין חיפה ופקיד שומה חקירות חיפה, מייחסת לבני הזוג מסס עבירה של דיווח כוזב במטרה להתחמק מתשלום מס. כמו כן, מייחסים לאביגיל שמו עבירה של דיווח כוזב במטרה לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס.

החשודים הובאו אמש (ב') לדיון בשחרורם ממעצר בבית משפט השלום בחיפה ושוחררו בתנאים מגבילים, כאשר חקירתם נמשכת.

*** חזקת החפות: בני הזוג מסס ואביגיל שמו הם חשודים בלבד ולא הורשעו בעבירה. מדובר בשלב מוקדם של ההליך הפלילי, ועומדת להם חזקת החפות.