ישראל קנדה נכנסת לתחום הדיור המוגן בהשקעה של 125 מיליון שקל

חברת הנדל"ן של ברק רוזן ואסי טוכמאייר נכנסת לתחום הדיור המוגן ורוכשת מידי ישרס את מועדון נוה אביב בכפר שמריהו • מדובר במועדון הפסדי עפ"י דוחות ישרס, אך ישראל קנדה ציינה שבכוונתה לשדרג את הנכס ולפעול לאכלוסו המלא

ברק רוזן ואסף טוכמאייר, בעלי השליטה בחברת ישראל קנדה / צילום: איל יצהר
ברק רוזן ואסף טוכמאייר, בעלי השליטה בחברת ישראל קנדה / צילום: איל יצהר

ישראל קנדה  נכנסת לתחום הדיור המוגן: חברת הנדל"ן שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר הודיעה הבוקר (ד') לבורסה כי התקשרה בהסכם לרכישת מועדון דיור מוגן בכפר שמריהו בתמורה ל-125 מיליון שקל. המועדון, נוה אביב, נמצא כעת בידי חברת ישרס  של שלמה איזנברג. להערכת ישרס, תניב לה המכירה רווח של כ-50 מיליון שקל לפני מס. 

מהודעת ישראל קנדה עולה שבכוונתה להיכנס לתחום הדיור המוגן ה"פרימיום", או כפי שהיא הגדירה "בתים המאופיינים ברמת גימור גבוהה ומתן שירותים נלווים ברמה גבוהה". עוד צוין כי בכוונת החברה לרכוש קרקעות עם תב"ע קיימת לדיור מוגן וליזום ולמקסם את תוספת הזכויות. הפעילות תתבצע באמצעות חברה בת ייעודית שתהיה בבעלותה המלאה, ותרכז את פעילות תחום הדיור המוגן.

ישרס טרם פרסמה דוחות שנתיים, אך מדוחות הרבעון השלישי עולה כי המועדון, שמתפרש על פני 8.4 דונם בכפר שמריהו, הוא נכס הפסדי שרשם ב-9 החודשים הראשונים של השנה הפסד גולמי של כ-750 אלף שקל. ישראל קנדה ציינה בדיווח ש"פעילות הנכס אינה מהותית", אך בכוונתה לשדרג אותו ולפעול לאכלוסו המלא.

25 מיליון שקל מסך התמורה שולמו במועד חתימת ההסכם (כנגד רישום הערת אזהרה לטובת ישראל קנדה) והיתרה, בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה לעליית מדד המחירים לצרכן, תשולם עד סוף 2022 לכל המאוחר. הפעלת בית הדיור המוגן תעבור לידי ישראל קנדה החל מיולי הקרוב. 

תחום הדיור המוגן לוהט בבורסה

תחום הדיור המוגן קורץ למשקיעים בין השאר מאחר שהוא מציע הכנסה תזרימית יציבה וארוכת טווח. בינואר האחרון הונפקה בתל אביב רשת הדיור המוגן בית בכפר  לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל, ומאז המניה טיפסה בכ-20% וכמעט השיגה את שווי השוק של המתחרה הגדולה, מגדלי הים התיכון  - שלה פי שניים יחידות דיור והכנסות גבוהות בכ-150%.

קבוצת חג'ג'  הודיעה לאחרונה גם היא על כניסתה לתחום וכוונתה להקים ולנהל מרכזי דיור מוגן יוקרתיים, ובספטמבר ענקית התשתיות שפיר הנדסה  קפצה גם על העגלה כשרכשה מהפניקס את השליטה (53%) ברשת "עד 120" בתמורה ל-845 מיליון שקל. בדצמבר קרן פימי נכנסה לתחום משיק כשרכשה 80% ממניות רשת הסיעוד ובתי האבות עמל ומעבר לפי שווי של כמיליארד שקל. גם לקבוצת עזריאלי פעילות דיור מוגן באמצעות רשת פאלאס.

שערוכי נדל"ן סייעו לתוצאות השנתיות החזקות

לפני מספר ימים דיווחה ישראל קנדה על הכנסות של 706 מיליון שקל בשנת 2021, זינוק של כ-160% בהשוואה להכנסות בשנה הקודמת. הרווחים הגיעו לשיא של 571 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 76 מיליון שקל בשנת 2020. עלות שכרם של צמד בעליה, טוכמאייר ורוזן, עמדה אשתקד על 5.9 מיליון שקל ו-5.3 מיליון שקל, בהתאמה. 

לתוצאות היפות תרמה עלייה בהכנסות ממגזר המלונאות של החברה, שהראה התאוששות לאחר שנת הקורונה הקשה והסתכם ב-121 מיליון שקל לעומת 12 מיליון שקל בלבד ב-2020. גם עלייה מהותית ברווחים משערוכי נכסי נדל"ן, שאפיינה את מרבית הדוחות של חברות הנדל"ן המניב לאחרונה, סייעה לביצועים כאשר קפצה כמעט פי 10 בהשוואה לשנה הקודמת והסתכמה ב-342 מיליון שקל. 

בשנה אחרונה ביצעה ישראל קנדה השקעות ענק, הן בפרויקטים של נדל"ן והן ברכישת חברות הפועלות בתחום, ובין היתר במניותיהן של החברות הציבוריות אלרוב נדל"ן  (14% מההון) ונורסטאר  (22%) - שבהן היא מבקשת להציף ערך. 

ישראל קנדה עצמה נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי שוק של 5.2 מיליארד שקל, לאחר שהכפילה את שוויה בתוך 12 חודשים. תוף שלוש שנים נסק שווי המניה ביותר מפי חמישה. ברבעון האחרון הצטרפה למומנטום השלילי בשוק, והשילה כ-10% מערכה.