המדינה לבג"ץ: תומכים באימוץ ללהט"בים אך אין היתכנות פוליטית

תגובת המדינה הוגשה במסגרת עתירה לשינוי חוק האימוץ הנותן עדיפות באימוץ לזוגות הטרוסקסואלים נשואים • יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "על בג"ץ להתערב ולפעול לביטול האפליה שרואה בלהט"ב הורים סוג ב'"

שר הרווחה מאיר כהן. תומך בתיקון / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
שר הרווחה מאיר כהן. תומך בתיקון / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

המדינה הודיעה היום (ד') לבג"ץ כי היא תומכת בשינוי חוק האימוץ וביטול האפליה כלפי להט"בים, אך הבהירה כי אין היתכנות פוליטית לשינוי החקיקה. התגובה הוגשה במסגרת עתירה לשינוי חוק האימוץ הנותן עדיפות באימוץ לזוגות הטרוסקסואלים נשואים. בתגובה צוין כי שר המשפטים גדעון סער ושר הרווחה מאיר כהן תומכים בתיקון.

העתירה לבג"ץ הוגשה לפני 5 שנים. המדינה השיבה בעבר לבג"ץ בנוגע לאימוץ ילדים שמשפחות חד-מיניות הן חריגות ויכולות "להעמיס מטען נוסף על הילד", דבר שהוביל למחאה גדולה באותה השנה. לאחר מכן המדינה התחייבה לפעול לתיקונו של החוק אך עד היום החוק לא שונה. התגובה היום ניתנה לאחר ששרי המשפטים והרווחה התבקשו להשיב לעתירה לאחר ארבעה חודשים בהם ביקשו ללמוד את הנושא ולגבש את עמדתם.

בעתירה שהוגשה על-ידי האגודה למען הלהט"ב, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הבית הפתוח לגאווה לסובלנות בירושלים ושני זוגות גברים שנדחקו לסוף "רשימת ההמתנה" לאימוץ ילדים עקב החוק המפלה, מתבקשת המדינה לתקן את האפליה באימוץ כלפי זוגות להט"ב.

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר אמרה בעקבות התגובה: "את האפליה האבסורדית כלפי זוגות להט"ב באימוץ ילדים יש לבטל ועכשיו. אחרי שנים של דחיות והתחמקויות מצד המדינה, על בג"ץ להתערב ולפעול לביטול האפליה שרואה בלהט"ב הורים סוג ב'".

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה המייצג את העותרים, מסרה: "המדינה התחייבה עוד בשנת 2017 לתקן את חוק האימוץ כדי לאפשר אימוץ לכל זוג ללא קשר לנטייתו המינית ואולם אפליית קהילת הלהט"ב באימוץ נמשכת. מצב שבו נשללת מזוגות גאים הזכות להורות ולמשפחה הוא בלתי נסבל במדינה דמוקרטית. נוכח הודעת המדינה, אנו מצפים שבג"ץ יתערב על-מנת להפסיק את האפליה הבוטה באימוץ, ללא שהיות נוספות."