שקד: תמ"א 38 תוארך בשנה, החלופה תאושר במאי - ותהיה בחירה בניהן

שרת הפנים אמרה כי כדי לייצר ודאות בשוק, היא החליטה להאריך את תמ"א 38 בשנה, במקביל לאישור התוכנית החלופית - שצפוי בחודש מאי • שקד הסבירה כי שבתקופת החפיפה בין התוכניות, ניתן יהיה לבחור בניהן

שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי זמיר
שרת הפנים איילת שקד / צילום: יוסי זמיר

"ביום שהבנו כי המושב מסתיים ולא נצליח להעביר את 'חלופת שקד', הוצאתי הודעה מסודרת בכדי לייצר ודאות לשוק, ואמרתי שהחלופה תעבור במאי. ייקח לנו חודשיים לסיים עם התקנות והמיסוי - והכול יסתיים לפני אוקטובר, אך למרות זאת, ביקשתי מהמועצה הארצית להאריך את התמ"א בעוד שנה. בכך, יהיו שתי האופציות תקפות, ושכל אחד יעשה מה שהוא רוצה" - כך אמרה היום (ג') שרת הפנים איילת שקד בוועידת המפרץ. לדבריה, "כשראינו שלא ניתן להעביר את החלופה במושב הקודם, החלטנו על הארכת התמ"א בעוד שנה".

עוד אמרה שרת הפנים כי לעיר חיפה יש פוטנציאל אדיר: "אני מסכימה שהעיר חיפה היא עיר מפוספסת, יש לה נמל חזק וחוף ים, ואנחנו רוצים להקים ולפתח שדה תעופה. החלטת הממשלה לפנות את המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה יכולה להביא לאזור תנופה אדירה של בניית אזורי הייטק, תעשייה ופארקים.

"אני מציעה שלא לזרוק את הכול על הממשלה. המשרד שלי מאוד רתום לעזור לעיר. אני חושבת שההנהגה של העיר צריכים לקחת את הנושא לידיים, אני חושבת שצריך שילוב כוחות בין ההנהגה המקומית לירושלים".

לדבריה, "בחיפה בונים מעט, וחלק מהמניעים שלנו להביא את החלטת הממשלה לפנות את המפעלים הפטרוכימיים הם כי ראינו שבחיפה בונים מעט, וזה לא צריך להיות כך, צריך הרבה פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר.

"המפעלים האלה הם מפעלים חשובים, אי-אפשר לפנות אותם בבת-אחת, אלא יש להקצות חלופות. מינהל התכנון יכין תמ"א לכל האזור. מכיוון שכל משרדי הממשלה רתומים לזה, אז צריך לעשות את זה בצורה רצינית ואחראית, צריך לדאוג גם לעובדים גם לרשויות שיקבלו שיפוי למי שמפסיד ארנונה, גם להכין תוכניות פינוי ופיתוח, וזה לוקח זמן. גם תהיה חלוקת ההכנסות מהנמל החדש".