תוצאות חזקות לגזית גלוב: "קידמנו מספר מהלכים המשנים את פני החברה"

קבוצת הנדל"ן המניב עברה ברבעון הרביעי לרווח של 320 מיליון שקל • המנכ"ל חיים כצמן: "הפיכתה של אטריום לחברה פרטית בבעלות מלאה תגדיל את הגמישות הניהולית והפיננסית של הקבוצה"

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב / צילום: איל יצהר
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב / צילום: איל יצהר

תוצאות תפעוליות חזקות לקבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב  ברבעון הרביעי של 2021, שהסתכם עם רווח נקי של 320 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 163 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל ב-2020.

לרווח הגבוה תרמה עליית ערך בנדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח בסך 517 מיליון שקל. מנגד, סך ההכנסות מהשכרת מבנים ואחרות דווקא רשמו ירידה קלה של 3.3% ברבעון, ל-583 מיליון שקל.

את 2021 כולה סיימה החברה עם רווח נקי של 646 מיליון שקל, לעומת הפסד של 653 מיליון שקל שנרשם בסיכום 2020. במהלך השנה החולפת נרשמה עליית ערך בנדל"ן להשקעה ובפיתוח של כ-621 מיליון שקל, לעומת ירידת ערך בנדל"ן להשקעה (שיערוך שלילי) של 1.53 מיליארד שקל שנרשמה ב-2020. 


פתיחת מרכזי המסחר הגדילה את ההכנסות מהשכרה

אחרי התקופה הקשה שאפיינה את פעילות חברות הנדל"ן המסחרי ב-2020, בעקבות הסגרים שהוטלו במדינות רבות לצמצום התפשטות מגפת הקורונה, חוו החברות בענף עדנה מחודשת בשנת 2021, בעקבות פתיחתם המחודשת של מרכזי המסחר במרבית המדינות באירופה ובצפון אמריקה.

גזית גלוב, למשל, שפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המסחרי, רשמה ברבעון הרביעי עלייה של 10.7% ב-NOI (הכנסות נטו מפעילות השכרה) ל-270 מיליון שקל, ועלייה של 21% ב-NOI מנכסים זהים. ה-FFO (רווח נקי תזרימי) אומנם ירד ב-6.7% ל-98 מיליון שקל, אולם בנטרול השפעות שער החליפין (התחזקות השקל מול המטבעות הזרים) נרשמה צמיחה של 5.4% ב-FFO הרבעוני.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת סולו הסתכם ברבעון הרביעי ב-94 מיליון שקל, כאשר במקביל השקיעה החברה 864 מיליון שקל ברכישה, הקמה ופיתוח של נדל"ן להשקעה. שיעור התפוסה בנכסי החברה עלה ברבעון הרביעי ב-0.9% לעומת הרבעון שקדם לו, ועמד על 94.3%.


"תוצאות הרבעון מדגישות את איכות תיק הנכסים"

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, אמר כי "תוצאות הרבעון מדגישות את איכות תיק הנכסים שלנו. אנו גאים בביצועים התפעוליים, שהושגו חרף האתגרים הגלובליים שחווינו השנה. בשנה זו, ואחריה, קידמנו מספר מהלכים המשנים את פני החברה. העמקנו משמעותית את פעילותנו בתחום המגורים להשכרה, בישראל, אירופה וארה"ב, תחום שמהווה את אחד ממנועי הצמיחה הבולטים של הקבוצה.

"השלמנו את העסקה להפיכתה של החברה הבת אטריום לחברה פרטית בבעלותנו המלאה, מהלך שהופך את גזית גלוב לחברת נדל"ן תפעולית מלאה. אנו מאמינים כי המהלך יגדיל את הגמישות הניהולית והפיננסית של הקבוצה בכל הקשור לניהול וטיוב תיק הנכסים, בנייה ופיתוח של נכסים קיימים, בעיקר בתחום המגורים להשכרה".

בראש רשימת המשתכרים בקבוצה התייצב ב-2021 מנכ"ל אטריום ליעד ברזילי, עם שכר ותגמולים בשוי של 8.7 מיליון שקל. רשימת המשתכרים הארוכה כוללת גם את סמנכ"ל הכספים של אטריום, ריאן לי (6.4 מיליון שקל), מנכ"ל גזית הורייזון ארה"ב, ג'פרי מועלם (6 מיליון שקל), מנכ"לית גזית ברזיל, מיה שטרק (5.9 מיליון שקל), המנכ"ל וסגן היו"ר חיים כצמן (5.6 מיליון שקל) והמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל התפעול, אורן הוד (5.4 מיליון שקל).