מנכ"לי חברות התעופה בארה"ב לביידן: בטל את חובת הבדיקות והמסכות

על הפנייה לנשיא חתומים מנכ"לי החברות אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, דלתא אייר ליינס, סאות' ווסט איירליינס, אלסקה איירליינס, ג'ט בלו ועוד • "חוסר העקביות של ארה"ב באמצעות פרקטיקות ודרישות מהנוסעים יוצרת כיום נחיתות בתחרות על לבו של התייר"

מטוס אמריקן איירליינס / צילום: יוסי אלוני
מטוס אמריקן איירליינס / צילום: יוסי אלוני

בשעה שבישראל נבחנת האפשרות להחזיר את חובת הבדיקות לממריאים ארצה לנוכח התחלואה העולה בקורונה, בארה"ב מסתמנת מגמה הפוכה לפיה הנוסעים לא יידרשו עוד להציג בדיקות קורונה עם כניסתם למדינה (בטווח של יממה לפני טיסה) - כך דוחפות חברות התעופה האמריקאיות שפנו לנשיא ג'ו ביידן בבקשה גם לוותר על חובת עטיית המסכות בטיסות.

מנכ"לי החברות אמריקן איירליינס, יונייטד איירליינס, דלתא אייר ליינס, סאות' ווסט איירליינס, אלסקה איירליינס, ג'ט בלו ואחרות היו חתומים על מכתב ששוגר השבוע לנשיא ארה"ב ושפרטיו פורסמו באתר TPG.

"בתחילת הדרך יישמנו מדיניות ונהלים המחייבים עטיית מסכות, בדיקות של הצהרות בריאות שמילאו הנוסעים ושיפור נוהלי החיטוי במטוסים במטרה להפחית את סיכוני ההדבקה של הנוסעים והעובדים",  ציינו מנהלי החברות. "עם זאת, מאז חלו שינויים רבים, והצעדים הננקטים אינם רלוונטיים לנוכח תמונת מצב הבריאות הציבורית כיום".

מנהלי החברות מקווים שהנשיא ביידן יקבל החלטה לבטל את חובת הבדיקות מהנכנסים לארה"ב, כשהם מזכירים שכך ננקט כבר בבריטניה, בקנדה ובאיחוד האירופי. 

"נחיתות בתחרות על לבו של התייר" 

"חוסר העקביות של ארה"ב באמצעות פרקטיקות ודרישות מהנוסעים יוצרת כיום נחיתות בתחרות על לבו של התייר, לנוכח עלויות והליכים המכבידים על התיירים ששוקלים לבקר בארה"ב", נטען במכתב. "יתרה מכך, יש נוסעים שנמנעים מהגעה ליעדים שבהם הם עשויים להישאר בעל-כורחם.

"אנחנו מבקשים את ההקלות הללו לא רק עבור ענף הנסיעות אלא גם לטובת עשרות אלפי עובדי הענף שנאלצים לעשות באכיפת נהלים שאינם רלוונטים עוד כיום".

בשלב זה חובת עטיית המסכות בתחבורה הציבורית לרבות בטיסות תקפה בארה"ב עד 18 באפריל (לאחר הארכת תוקפה בחודש). הציפייה של מנהלי החברות היא שחובת עטיית המסכות תומר בהמלצה בלבד, בדומה להכרזה בה יצא לאחרונה נמל התעופה הית'רו בלונדון.