הפניקס הופכת שותפה בקבוצת BST ורוכשת 20% ממנה

חברת הביטוח תשקיע יותר מ-200 מיליון שקל בחברת הנדל"ן וממשיכה להרחיב את ההשקעות בתחום • 275 מיליון שקל נוספים יועמדו כמסגרת אשראי לבסט

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי
אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הפניקס וקבוצת BST (בסט) הודיעו על השקעה של מעל 200 מיליון שקל מצד חברת הביטוח בקבוצת הנדל"ן בסט בדרך של הזרמת הון כנגד הקצאת מניות ורכישת מניות. עם השלמת העסקה הפניקס תחזיק ב-20% מקבוצת בסט, השקעה המגלמת לקבוצה שווי של כ-1.1 מיליארד שקל.

לצד ההשקעה תעמיד הפניקס לרשות קבוצת בסט מסגרת אשראי בסך של 275 מיליון שקל להרחבת פעילות הקבוצה בארץ ובחו"ל.

את העסקה הובילו מנכ"ל הפניקס , אייל בן סימון יחד עם מנכ"ל קבוצת בסט אליאס טנוס ויו"ר קבוצת בסט רפי ביסקר.

קבוצת בסט נוסדה על ידי בדיע טנוס ז"ל ותציין השנה 50 שנות פעילות. הקבוצה מנוהלת על ידי אליאס טנוס מנכ"ל הקבוצה, עלא טנוס מנכ"ל בסט קנדה, וסים טנוס סמנכ"ל הנכסים של הקבוצה. יו"ר הקבוצה מזה חמש שנים הינו רפי ביסקר מי שבעבר שימש כיו"ר שופרסל, נכסים ובניין וגב ים.

הקבוצה מתמחה בייזום וביצוע של פרויקטים גדולים ומורכבים בתחום הנדל"ן, בארץ ובעולם. בין הפרויקטים הבולטים של הקבוצה ניתן למנות את מגדל TOHA , תאומי רובינשטיין, בית מנורה מבטחים, מגדלי עזריאלי טאון, האצטדיון הלאומי ע"ש סמי עופר בחיפה, קניון גינדי TLV ועוד.

לקבוצה ארבע זרועות; בסט בניה; בסט קנדה, הפעילות הבינלאומית של הקבוצה בקנדה ובלונדון, המתמקדת בעיקר ברכישות ופיתוח מסחר, ומציעה פתרונות מקיפים לבנייה, שיפוץ וניהול מרכזי מסחריים ומבני מגורים; בסט ייזום, מהווה את הזרוע היזמית של הקבוצה בפעילותה ברחבי הארץ ומתמחה בייזום והקמת מבני מגורים, מסחר, משרדים, מרכזים מסחריים ומלונאות. בנוסף, החברה פעילה בתחום ההתחדשות העירונית במסלולים של תמ"א 38/2 ופינוי בינוי; בילדאפ מקבוצת בסט, חברה קבלנית מובילה בתחום עבודות הגמר.

את הפניקס יצגו בעסקה: משרד היעוץ הפיננסי בטא פיננס ומשרד עו"ד הרצוג, ואת קבוצת בסט יצגו בעסקה: משרד היעוץ הפיננסי גיזה זינגר אבן ומשרד עו"ד שמעונוב.

אליאס טנוס, מנכ"ל קבוצת בסט: "השותפות שיוצאת היום לדרך הינה מימוש היכולות והיתרונות של הקבוצה ומהווה מכפיל כח לקבוצת בסט. החבירה להפניקס שהינה שותף אסטרטגי, תאפשר מימוש הזדמנויות חדשות ועליית מדרגה בפעילות הקבוצה בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל".

רפי ביסקר, יו"ר קבוצת בסט: "בשנים האחרונות התפתחה החברה והרחיבה את פעילותה בתחום הייזום בארץ ובחו"ל. שמנו לנו למטרה שיחד עם שותפתנו החדשה נעמיק ונרחיב את הפעילות היזמית כך שתהווה נדבך משמעותי ביצירת הערך העתידית של הקבוצה".

אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס: "עסקה זו משקפת את האמון של הפניקס בענף הנדל"ן בכלל ובקבוצת בסט והנהלתה בפרט".