חודש שלישי ברציפות: מחירי הדלק עולים בחדות לשיא של 8 שנים

מחירי הדלק יתעדכנו בחצות הלילה בין חמישי לשישי ויעלו בכ-39 אגורות בהשוואה לחודש הקודם • מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעלה 7.44 שקלים לליטר

מחירי הדלק העולים מכבידים עוד יותר על יוקר המחיה בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock, OH_HO
מחירי הדלק העולים מכבידים עוד יותר על יוקר המחיה בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock, OH_HO

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעלה 7.44 שקלים לליטר, עלייה של 39 אגורות מהחודש הקודם. המחיר יתעדכן בחצות הלילה בין חמישי לשישי. לשם השוואה, בינואר האחרון המחיר עוד עמד על 6.37 שקלים לליטר.

נזכיר כי בפעם האחרונה שמחיר הדלק עבר את רף ה-7.44 שקל הייתה ביולי בשנת 2014, אז המחיר עמד על 7.62 שקל. בחודש יוני 2020 מחיר הדלק עלה ב-42 אגורות, הפעם האחרונה שהעלייה במחיר עברה את רף 39 האגורות.

בסך הכל, שלוש עליות מחירי הדלק הרצופות האחרונות מסתכמות ב-1.07 שקל, עלייה שלא נרשמה ב-15 השנים האחרונות לפחות.

המלחמה באוקראינה היא אחת הסיבות המרכזיות לעלייה החדה. חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה, מסר כי "החודש האחרון אופיין בעליות מחירים ובתנודתיות גבוהה מאוד. בין הסיבות ניתן למנות כמובן את המלחמה באוקראינה, ואת הסנקציות על הנפט הרוסי, שהיא יצואנית נפט ומוצרי נפט משמעותיים מאוד, וכן את מתקפת הטרור החותית על מאגרי הנפט בסעודיה. ביומיים האחרונים חלה התמתנות בעליית מחיר חבית הנפט בשל שלושה גורמים שונים ובלתי תלויים".

הוא הוסיף כי הירידה במחיר הנפט בימים האחרונים על רקע השיחות בין אוקראינה לרוסיה תרמה למיתון העלייה הנוכחית.