מיזם הפודטק רידיפיין מיט מגיע לקצביות

רידיפיין מיט, המייצרת תחליף בשר צמחי, תציע לראשונה את מוצריה להכנה ביתית, פחות משנה לאחר שהשיקה את מוצריה במסעדות נבחרות בישראל ובעולם • וגם: ההופעה הראשונה בישראל שהכרטיסים אליה נמכרים באמצעות NFT • אירועים ומינויים

מוצרי רידיפיין מיט / צילום: רידיפיין מיט
מוצרי רידיפיין מיט / צילום: רידיפיין מיט

מהמעבדה לקצביות: רידיפיין מיט תציע לראשונה את מוצריה להכנה ביתית, פחות משנה לאחר שהשיקה את מוצריה במסעדות נבחרות בישראל ובעולם. המוצרים יימכרו לראשונה לצרכנים במספר קצביות נבחרות, ובהן Opriel butcher shop בשוק הכרמל, הקצביה בשינקין של השף ישראל אהרוני, הקצביה של עופר במבשרת ציון, ו-A-Meat ביישוב קדימה. במהלך השנה תרחיב החברה את מוצריה לעשרות קצביות נוספות ברחבי הארץ. נזכיר כי מוצרי המתחרה, ענקית תחליפי הבשר ביונד מיט, כבר נמכרים זה מספר שנים בחנויות ובסופרמרקטים.

רידיפיין מיט, ממיזמי הפודטק הצומחים בישראל, הושק ב-2018 וגייס עד היום כ-170 מיליון דולר - מהסכומים הגבוהים ביותר שגויסו בישראל בזירת תחליפי החלבון. מטרת החברה היא להגיש לצרכנים מוצר שהיא מכנה "בשר חדש", שבאמצעות חומרי גלם צמחיים בלבד מדמה מרקם, טעם ועסיסיות של בשר מן החי. כעת תציע רידיפיין מיט בקצביות נבחרות קבב בסגנון טלה, נקניקיות מרגז והמבורגר. מוצר הדגל של החברה, נתח "בשר" צמחי בטכנולוגיית הדפסה, מוגש היום במספר מסעדות שעמן יש לחברה שיתוף-פעולה, אך לא צפוי להגיע בשלב זה לשווקים.

הבחירה של החברה להשיק את מוצריה הטבעוניים דווקא בקצביות נובעת מתוך הרצון לפנות לקהל אוכלי הבשר ולגרום להם להושיט את היד למוצריה, מתוך תקווה שיפחיתו את צריכת המזון מן החי לטובת האלטרנטיבה המוסרית. לדברי אשחר בן שטרית, מנכ"ל ומייסד החברה, הוא שואף להפוך את רידיפיין מיט ל"חברת הבשר הגדולה בעולם", לאחר שבשנה האחרונה מוצריה הוטמעו ביותר מ-300 מסעדות בארץ ובעולם.

אשחר בן שטרית, מייסד רידיפיין מיט / צילום: רידיפיין מיט
 אשחר בן שטרית, מייסד רידיפיין מיט / צילום: רידיפיין מיט

ב-5 באפריל תגיש החברה בפופ-אפ בשוק הכרמל למשך יומיים את מוצריה, כדי לאפשר לקהל להתרשם ולרכוש אותם להכנה ביתית, לאחר שהתנסה בגרסאות השף שלהם. טווח המחירים נע בין 34-41 שקל לאריזה, כאשר המחיר הסופי לצרכן נקבע על ידי הקצביות. מדובר ברמות התמחור הגבוהות ביותר הקיימות היום בשוק תחליפי החלבון, בדומה למוצרי ביונד מיט.

לאחרונה החליטו בחברה לערוך "ניסוי כלים" גם בזירה מפתיעה. למרות שענף התעופה לרוב מציע לצמחונים במחלקות הנוסעים הרגילות אפשרויות הסעדה מעטות, שיתפו רידיפיין מיט ואל על פעולה בטיסת החברה ללונדון, שבה הגיש השף שחף שבתאי תפריט מיוחד. כעת בוחנות השתיים שיתוף-פעולה קבוע בתחום.

הבשורה של רידיפיין מיט היא חלק מגל של חברות פודטק השואפות לייצר תחליפי בשר אטרקטיביים, ולדרבן את הציבור להפחית צריכה של מזון מן החי, הפוגע בבעלי חיים ומזיק לכדור הארץ. ישראל נחשבת למובילה עולמית בתחום: לפי הדוח השנתי של מכון המחקר GFI, בשנת 2021 הושקעו בישראל 623 מיליון דולר בתחום - צמיחה של 450% בשנה ו-11% מסך ההשקעות בעולם, מה שמציב את ישראל במקום השני (אחרי ארה"ב) בבחינת סך ההשקעות השנתי בתחום החלבון האלטרנטיבי.

אזור התעשייה

האסימון של קליינשטיין

הופעות מוזיקה שהכרטיסים אליהן נמכרים באמצעות NFT (סוג של אסימונים קריפטוגרפיים עם טביעה ייחודית) כבר קיימות בעולם מעל שנה אבל לישראל הן מגיעות רק כעת, עם הופעה שיערוך רמי קלינשטיין בשבת הקרובה. באופן לא מפתיע, כל 1,500 הכרטיסים - שמחירם עמד על לא פחות מ-200 דולר - כבר נמכרו. כמחצית מהם רכשה חברת הפינטק איטורו עבור עובדיה.

Nft של רמי קלינשטיין / צילום: מתן מצפי
 Nft של רמי קלינשטיין / צילום: מתן מצפי

ההופעה, שתיערך בנס ציונה, מתאפשרת באמצעות שיתוף-פעולה של קלינשטיין עם חברת 5F בראשות המנכ"ל איתי פרידן, והאסימונים עוצבו בהשראת פועלו לאורך העשורים האחרונים. מבין הרוכשים, חמישה יגלו ביום ה' (31.3) בערב כי הם מחזיקים באסימונים מיוחדים שיקנו להם מופע פרטי של קלינשטיין עד 30 איש, בשווי 40 אלף שקל.

לדברי קליינשטיין, שישיק בהופעה טראק חדש שיועבר אוטומטית לכל מחזיקי ה-NFT שלו, "בימים אלו, שבהם החדשנות והטכנולוגיה הם מרכז החיים של כולנו, אני גאה שהצלחנו לחבר מוזיקה ויצירה לטכנולוגיה מתקדמת. כיף להיות חלוץ ופורץ דרך בחיבורים חדשניים".

זוכרים את לאה רבין

אלו"ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) ציינה את יום השנה ה-94 להולדתה של לאה רבין ז"ל, שהייתה נשיאת העמותה ובין המייסדות שלה, באמצעות כנס מיוחד בסימן ההתמודדות המשפחתית עם אוטיזם. בין המרצים היה גם המומחה העולמי הבריטי, פרופ' טוני אטווד, שספריו תורגמו ל-27 שפות ונחשבים בין הכתבים המרכזיים בנושא אספרגר (אוטיזם דרגה 1).

אירוע של אלו''ט לזכרה של לאה רבין / צילום: עזרא לוי
 אירוע של אלו''ט לזכרה של לאה רבין / צילום: עזרא לוי

באירוע לקחה חלק רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, שהזכירה כי "העלייה בשכיחות של אבחון אוטיזם בעולם היא מצב המחייב את המדינה ומוסדותיה, כמו גם את החברה שלנו, להיערך ולקדם את הטיפול והתמיכה באוטיסטים ובבני משפחותיהם, מהגיל הרך ועד הבגרות.

"שנות הקורונה היו מאתגרות עבור כולנו, אבל עבור משפחות המתמודדות יום יום עם אתגרים נוספים, כמו אוטיזם, הן היו לפעמים בלתי אפשריות. בהתמודדות הזאת יש גבורה יומיומית, מעוררת כבוד והשראה... הצוות המנהל של אלו"ט עסוק בעשייה מלאת שליחות ואמונה, כמו כל העוסקות והעוסקים במלאכת הקודש הזו".

עוד השתתפו באירוע, בין היתר, גם נאוה ברק נשיאת עמותת על"ם, עליזה גורן לשעבר הדוברת של יצחק רבין ז"ל, מאיר שני יו"ר המועצה הציבורית של אלו"ט, עמוס שפירא יו"ר העמותה ועוד.

חדשות טובות

150 מתנדבים מהוט, גט פבריק, HP אינדיגו, רובוס ופלייטק, סטודנטים ומתמודדי נפש מעמותת "שיקום אחר", בהובלת מחלקת ההתנדבות בעיריית ראשון לציון, שיפצו יחד את מרכז היום הטיפולי לילדים בסיכון בעיר.

במקביל, כ-15 עובדי אפלייד מטיריאלס ביקרו כ-20 ניצולי שואה תושבי העיר ראשון לציון בביתם, וסייעו להם למצות את זכויותיהם מול כל הגורמים בארץ ובעולם. הפעילות התקיימה בהובלת האגף לאזרחים ותיקים בעיריית ראשון לציון ועמותת אביב לניצולי השואה.