אחרי 17 שנה: מייסד ומנכ"ל פנינסולה מיכה אבני פורש מניהול החברה

מייסד ומנכ"ל קבוצת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה הודיע אמש לדירקטוריון החברה על כוונתו לפרוש • בשנים האחרונות פנינסולה נמצאת בשליטת בית ההשקעות מיטב דש • הדירקטוריון אישר את מינויו של אייל ליאור למנכ"ל החדש • אבני: "הגיע הזמן עבורי לאתגרים חדשים"

מיכה אבני, המנכ''ל הפורש של פנינסולה / צילום: שלומי יוסף
מיכה אבני, המנכ''ל הפורש של פנינסולה / צילום: שלומי יוסף

קבוצת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה  הודיעה כי המייסד והמנכ"ל מיכה אבני הודיע אמש לדירקטוריון על כוונתו לפרוש מתפקידו. אבני הקים את פנינסולה ב-2004, כאשר בשנים האחרונות היא נמצאת בשליטת בית ההשקעות מיטב דש.

"אני מביט על החברה שייסדתי לפני למעלה מ-17 שנה - בשוק מתפתח ומאתגר - ניצבת בפסגת ענף האשראי החוץ בנקאי בישראל וחש גאווה גדולה", ציין אבני במכתב ששלח אמש לחברי הדירקטוריון, והוסיף: "החזון שלי היה להביא את בשורת התחרות לשוק האשראי העסקי, שנשלט בזמנו באופן מוחלט על ידי הבנקים. בבסיס הפעילות העסקית שלנו עמד הרצון להציע לעסקים הקטנים והבינוניים, המהווים את מנוע הצמיחה האמיתי של המשק, אשראי בהיקפים גדולים יותר ובתנאים משופרים ובכך לעזור להם לגדול ולחזק את כלכלת המדינה".

לנעליו של מיכה אבני כמנכ"ל ייכנס אייל ליאור, שכיהן עד עתה כמשנה למנכ"ל. ליאור, שהצטרף לפנינסולה לפני 12 שנה, שימש במגוון תפקידים בכירים בחברה והיה אחראי גם לניהול הסיכונים של הקבוצה. "אני משוכנע שליאור יצעיד את החברה קדימה בכל הכוח אל עבר פסגות והצלחות חדשות", ציין אבני.

לסיכום כתב אבני כי "פנינסולה היא מפעל חיי וזהו רגע מיוחד ומרגש עבורי. אחרי שנים של עשייה אינטנסיבית הגיע הזמן עבורי לאתגרים חדשים בזירות שונות".

יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל מיטב, אילן רביב, מסר כי "אני מודה למיכה על שהוביל את פנינסולה להישגים אדירים וקיבע את מעמדה כגוף האשראי החוץ בנקאי המוביל בתעשייה, ומאחל לו הצלחה גדולה בכל אשר יפנה. אני מברך את המנכ"ל החדש, אייל ליאור, שכניסתו לתפקיד היא צעד טבעי ומתבקש כמי שצמח והתפתח יחד עם פנינסולה בשנים האחרונות".

את שנת 2021 סיכמה פנינסולה עם רווח נקי של כ-68.7 מיליון שקל, גידול של כ-7% בהשוואה לשנה שקדמה לה. זאת למרות שהרווח הנקי ברבעון הרביעי עמד על פחות משליש ביחס לרבעון האחרון של שנת 2020 והסתכם בכ-12.3 מיליון שקל. הגידול בעיקר הודות לצמיחת תיק האשראי, שהסתכם בסוף השנה החולפת ב-1.37 מיליארד שקל, זינוק של 49% לעומת סוף שנת 2020.