לאחר צניחת המניה: גם התוצאות הכספיות של האב לא משכנעות את המשקיעים

למרות עלייה בהכנסותיה של חברת אבטחת הסייבר, הפסדיה זינקו, והמניה נסחרת בשביעית ממחירה במיזוג המתוכנן ל-SPAC

אייל משה, מנכ''ל האב סקיוריטי / צילום: רובי לייבוביץ'
אייל משה, מנכ''ל האב סקיוריטי / צילום: רובי לייבוביץ'

חברת הטכנולוגיה האב סקיוריטי, שנסחרת בבורסה בתל אביב ונמצאת בהליכי מיזוג  לחברת SPAC בוול סטריט, פרסמה בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים שלה ל-2021 - השנה שבה השלימה מיזוג והפכה לציבורית. הכנסות החברה צמחו בשנה החולפת, אך במקביל ההפסד התפעולי והנקי העמיקו, על רקע הקצאת אופציות לעובדים.

האב , המספקת פתרונות אבטחת סייבר, מוזגה בשנה שעברה לחברת ALD, ובהמשך רכשה את חברת קומסק מידי עילדב תמורת 70 מיליון שקל במזומן ומניות. האב נסחרת כיום בשווי 582 מיליון שקל, בעוד שלפי דיווח שפרסמה לאחרונה, היא אמורה להתמזג לחברת SPAC לפי שווי של 1.28 מיליארד דולר (כ-4 מיליארד שקל). מחיר המניה במיזוג ל-SPAC הוא כ-34 שקל, כמעט פי 7 מהמחיר הנוכחי.

בדוחות החברה נכתב כי המיזוג צפוי להיות מושלם ברבעון השלישי של השנה. עם זאת, העובדה שמחיר המניה רחוק מאוד ממחירה במיזוג ל-SPAC מעידה על כך שהמשקיעים בת"א ספקניים בנוגע להשלמת המיזוג. נזכיר שבשבוע שעבר צנחה מניית האב בכ-35%, על רקע דיווח שלפיו פסל משרד הביטחון זכייה של החברה הבת שלה, קיופוינט טכנולוגיות, במכרז. 

בהמשך פרסמה האב הודעת הבהרה שבה נטען בין היתר כי ביטול המכרז, בהיקף של 800 אלף שקל בלבד, הינו טכני. בהאב הסבירו גם שהמכרז אינו קשור למוצרי אבטחת הסייבר שלה, ולצד היקפו המינורי, למעשה לא תהיה לביטולו השפעה מהותית על הכנסותיה.

ההוצאות התפעוליות גדלו משמעותית

בדוחות 2021 הכירה האב בהכנסות של 250 מיליון שקל, מהם 245 מיליון שקל משירותים מקצועיים והיתר ממכירת מוצרים וטכנולוגיה. מדובר על צמיחה של 11.6% בהשוואה להכנסות ב-2020. שיעור הרווח הגולמי היה מעט נמוך יותר מהשנה הקודמת, 14.4% לעומת 14.8%.

במקביל, ההוצאות התפעוליות גדלו משמעותית: הוצאות המו"פ גדלו פי 3 והסתכמו ב-19.5 מיליון שקל, הוצאות המכירה והשיווק גדלו ב-44.5% ל-17.7 מיליון שקל והוצאות הנהלה וכלליות גדלו ב-51.9% לרמה של 49.1 מיליון שקל. כתוצאה מכך, ההפסד התפעולי הסתכם ב-50.4 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי צנוע יותר בגובה 17.8 מיליון שקל ב-2020.

על ההוצאות השפיעו כאמור הוצאות על אופציות לעובדים, בסך 19 מיליון שקל. סכום נוסף בגובה 1.6 מיליון שקל הוכר כעלויות בגין המיזוג ובגין רכישת קומסק. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי בסך 51.9 מיליון שקל פרופורמה (תוצאות החברה הממוזגת וקומסק), לעומת הפסד של 18 מיליון שקל ב-2020.

בחברה צופים ב-2022 עלייה של 48% בהכנסות לכ-370 מיליון שקל, ומתבססים על צבר הזמנות בסך 31 מיליון שקל לתחום המוצרים והטכנולוגיה ושל 114 מיליון שקל לתחום השירותים המקצועיים. האב גם צופה השנה מעבר לרווח תפעולי, ובמצגת שפרסמה בעת הדיווח על המיזוג ל-SPAC היא העריכה שהרווח התפעולי ב-2022 יסתכם ב-7 מיליון דולר (כ-22.5 מיליון שקל).