קידום מבפנים: דינה בן טל גננסיה מונתה למנכ"לית אל על

סמנכ"לית המסחר של אל על מזה 14 שנה, דינה בן טל גננסיה, היא אחת המנהלות הבודדות שנשארו בחברה לאחר החלפת השליטה • היא תחליף את אביגל שורק שהודיע לאחרונה במפתיע על עזיבתו • זו הפעם הראשונה שבה תכהן אישה כמנכ"לית חברת התעופה הגדולה בישראל

דינה בן טל גננסיה / צילום: רונן דבש
דינה בן טל גננסיה / צילום: רונן דבש

חברת אל על  פורצת תקרת זכוכית וממנה לראשונה בתולדותיה מנכ"לית אישה, דינה בן טל גננסיה (48), סמנכ"לית המסחר שעובדת בחברה מזה 14 שנים. מדובר בבשורות שאינן מובנות מאליהן, בעיקר לנוכח האופי הניהולי של אל על ושל בעלי השליטה בחברה.

מדובר במינוי ראוי בכמה היבטים. ראשית, בן טל גננסיה היא ותיקה ומנוסה ובעלת היכרות מעמיקה עם אל על ועם ענף התעופה. לפני שמונתה לתפקידה כסמנכ"לית המסחר של אל על, כיהנה בן טל גננסיה כראש אגף Revenue Management (ניהול הכנסות) בחטיבת המסחר בחברה - תפקיד בו פעלה במשך 6 שנים, במסגרתו הייתה אמונה על הכנסות מפעילות נוסעים בהיקף של מיליארדי שקלים. לתפקיד הזה היא הגיעה מתפקידה כמנהלת תכנון ארוך-טווח והצטיידות בחטיבת הכספים.

לפני שגויסה לאל על שימשה בן טל גננסיה במשך שבע שנים כיועצת חיצונית לאל על, כשותפה בחברת הייעוץ האסטרטגי TASC (בתחומי מועדון הנוסע המתמיד, מרכזי רווח בתחזוקה ומטען).

לבן טל גננסיה, נשואה ואם לשניים, יש תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

מי שהתמודד מול דן טל גננסיה על התפקיד הוא עומרי כהן בן ה-34, שיקודם לתפקיד המשנה למנכ"ל במקביל לתפקידו כמנהל התפעול בחברה. כהן הצטרף לאל על לאחר החלפת בעלי השליטה, ומי שהביא אותו לחברה הוא בעל השליטה קני רוזנברג. כהן הועסק בחברת שירותי הבריאות של רוזנברג בארה"ב. 

הישג מגדרי

לא רק שאל על בחרה הפעם במנכ"לית שצמחה מתוך החברה - בהיבט המגדרי מדובר בפעם הראשונה שבה תכהן אישה בתפקיד של מנכ"לית חברת התעופה הגדולה בישראל. בענף התעופה שיעור הנשים שיושבות על כיסא המנכ"ל הוא שולי אך מצוי במגמת שינוי: בין המנכ"ליות הבולטות ניתן למנות את אן ריגיי, מנכ"לית אייר פראנס. גם חברת התעופה KLM הכריזה לאחרונה על מינוי של אישה, מריאן רינטל, לתפקיד המנכ"לית. בנוסף, לאחרונה מינתה חברת התעופה הטורקית פגסוס אישה, גוליז אוזטורק, לתפקיד המנכ"לית.

בן טל גננסיה תחליף את אביגל שורק, שהודיע לאחרונה במפתיע על עזיבתו, שנה וארבעה חודשים בלבד אחרי שנכנס לתפקיד. שורק גויס לאל על בעת ששימש כסגן נשיא חברת הזיקוק האמריקאית דלק US, אליה הוא יחזור כעת כנשיא ומנכ"ל.

דינה בן טל גננסיה מסרה: "אני מודה לדירקטוריון על האמון בי וחשוב מכך - על האמון בהון האנושי של אל על, שמורכב מעובדים מחויבים, אחראים ומקצועיים. אני גאה לעמוד בחברה בעל מורשת מפוארת ועתיד מבטיח. עומדים בפנינו אתגרים רבים ומורכבים, ואני נכונה להם. בהצלחה לכולנו".