גזית גלוב הודיעה על שינוי שם ועל עסקאות גדולות בפלורידה והלסינקי

גזית גלוב תקים פרויקט דירות להשכרה בפלורידה ופותחת מרכז קניות ענק בהלסינקי • תכנס אספה כללית של בעלי המניות ותבקש לשנות שמה לג'י סיטי (G City)

חיים כצמן / צילום: יונתן בלום
חיים כצמן / צילום: יונתן בלום

קבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב  מבקשת לשנות את שם החברה לג'י סיטי (G City), בדומה למותג תחתיו פועלים מרכזי הקניות שלה. בחודש הבא תתכנס האסיפה הכללית של בעלי מניות גזית גלוב, ובה תעלה להצבעה הצעת החלטה על שינוי שם החברה.

עפ"י תקנון החברה, נדרש רוב של לפחות 60% מקרב המשתתפים בהצבעה, כאשר בעלת השליטה נורסטאר , מחזיקה לבדה ב-51% ממניות גזית גלוב ותתמוך בהצעה. בעל השליטה בנורסטאר הוא חיים כצמן, שמחזיק בכ-29.2% מזכויות ההצבעה בה, ומכהן בתפקידי המנכ"ל וסגן היו"ר של גזית גלוב ושל נורסטאר.

היום דיווחה גזית גלוב על שתי עסקאות משמעותיות בפלורידה ובפינלנד. בפלורידה תקים החברה פרויקט של 334 דירות להשכרה בהשקעה של 175 מיליון דולר, כך שהיקף דירות היוקרה להשכרה של החברה בפלורידה גדל ל-1,100 דירות, בשווי כולל של 740 מיליון דולר ובהשקעה של 510 מיליון דולר.

בפינלנד פתחה החברה הבת, סיטיקון, מרכז קניות ענק בשווי 430 מיליון אירו. מדובר בפרויקט מסחרי של 44 אלף מ"ר, שהוקם בבירה הלסינקי, מעל תחנת מטרו חדשה.

הפרויקט בפלורידה ממוקם באזור עם הטבות מס

לדברי גזית גלוב פרויקט המגורים להשכרה בפלורידה יוקם בדאון טאון של טמפה ביי, בשיתוף עם קרן American Land Ventures. הפרויקט, AER Tampa, יכלול 334 דירות בבניין בן 31 קומות שיוקם על שפת הנהר, ברובע האמנים של העיר מול היכל התרבות ובצמוד למוזיאון האומנות של טמפה.

קרן ALV הקימה לאורך השנים יותר מ-10,000 יחידות דיור בפלורידה והיא מחזיקה בקרקע לבניית הפרויקט מזה כמה שנים. גזית תחזיק ב-94% בשותפות ועם השלמתו הפרויקט יכלול, בנוסף לדירות, כ-1,300 מ"ר של שטחי מסחר ויותר מ-450 חניות.

בניית הפרויקט צפויה להתחיל החודש ולהימשך כשנתיים. הפרויקט ממוקם ב- Opportunity Zone, אזור הזכאי להטבות מס, כגון דחייה של רווחי הון נוכחיים ופטור ממס אם הנכס הנבנה יוחזק על-ידי החברה לתקופה של עשר שנים או יותר.

מוקדם יותר החודש הודיעה החברה על פרויקט Brickell Gateway הכולל 504 דירות במיאמי וביוני 2021 רכשה החברה פרויקט דיור נוסף, בניין מייזון הכולל 262 יחידות דיור להשכרה.

הפרויקט בהלסינקי: תחנת מטרו בנכס ודירוג "זהב" בקיימות

סיטיקון, החברה הבת של גזית גלוב הפועלת במדינות הנורדיות, פתחה החודש את פרויקט LIPPULAIVA באזור הלסינקי. המרכז המסחרי נפתח עם שיעור תפוסה של כ-90% והוא כולל בין היתר, שלושה סופרמרקטים גדולים, ומתחם מזון ייחודי הכולל כ-20 בתי קפה ומסעדות מקומיות ובינלאומיות, כמו גם ספרייה עירונית ששטחה כ-2,900 מ"ר.

מרכז הקניות של גזית גלוב בהלסינקי, פינלנד / צילום: גזית גלוב
 מרכז הקניות של גזית גלוב בהלסינקי, פינלנד / צילום: גזית גלוב

בתוך הנכס נבנתה תחנת מטרו שתחל לפעול בשנת 2023. הפרויקט זכה לדירוג "זהב" בכל נושא הקיימות והוא מייצר את כל האנרגיה הדרושה להפעלתו ממקור "ירוק" גיאותרמי. בצמוד למרכז המסחרי מוקמים שמונה בנייני מגורים חדשים שיכללו כ-560 יחידות דיור, מתוכן יהיו בבעלות סיטיקון כ-400 יחידות דיור אותן היא מתכוונת להשכיר. סיטיקון צופה כי הפרויקט ייצר NOI (הכנסה נטו מפעילות השכרה) של כ-21 מיליון אירו בשנה.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, אמר כי "ההשקעה שלנו עם ALV בטמפה ביי מהווה צעד משמעותי בפיתוח פעילות המגורים שלנו בכלל, ובפלורידה בפרט. טמפה ביי נהנית בשנים האחרונות מצמיחה חזקה, שיוצרת מקומות עבודה ועלייה בשכר הדירה בקצב גבוה ממרבית השווקים האחרים בארה"ב.

"הודות לשיתוף הפעולה עם אחד היזמים המובילים באזור, אנו נהנה מנכס איכותי לטווח ארוך, במיקום מעולה, תוך הרחבת הפעילות שלנו לאחת הערים הצומחות ביותר בארה"ב. אנו מאמינים כי הפרויקט החדש, בדומה לפרויקט עליו הודענו לאחרונה בבריקל, מיאמי, יהפוך אותנו לשחקן משמעותי בתחום המגורים בפלורידה ויניב לנו תשואות גבוהות יותר מהמקובלות בשוק, גם הודות להטבות המס".

בהתייחסו לפרויקט החדש בהלסינקי אמר כצמן, כי "פרויקט LIPPULAIVA ממחיש את האסטרטגיה שלנו לניצול זכויות הבנייה מעל ובגין הנכסים שלנו. הרסנו את המרכז המסחרי הישן שהיה בבעלותנו ובנינו מרכז מסחרי חדש וגדול כפליים מעל תחנת מטרו חדשה וכן קיבלנו מהעירייה אישור הגדלת זכויות לבניית שמונה בנייני מגורים כ-560 יחידות. זו דוגמא קלאסית לעירוב שימושים וייצור זכויות בנייה נוספות על ובגין נכסינו - אסטרטגיה שאנו מובילים בכל הטריטוריות בקבוצה".