מועצת הרשות השנייה דחתה את קבלת ההחלטה בנוגע לעליית FREETV

מועצת הרשות השנייה תקיים את השימוע היום, אך בשל הודעתו של שר התקשורת יועז הנדל מסוף השבוע על כוונתו לתקן את חוק השידורים, הוחלט במועצה ללמוד את הנושא מחדש ולגבש החלטה לאור זאת

יו"ר הרשות השנייה, עדן בר טל / צילום: תמר מצפי
יו"ר הרשות השנייה, עדן בר טל / צילום: תמר מצפי

מועצת הרשות השנייה הודיעה בסוף השבוע כי לא תקבל היום החלטה בעניין חברת הסטרימינג החדשה FREETV מבית קשת ו-RGE. ההודעה על דחיית ההחלטה באה בעקבות המכתב שפרסם שר התקשורת יועז הנדל בסוף השבוע האחרון, ממנו הובהר כי משרד התקשורת פועל להסדרת תחום השידורים על גבי האינטרנט בחקיקה. במועצת הרשות השנייה החליטו שהם רוצים לוודא כי המכתב של הנדל אינו סותר את חוות-הדעת המקצועית שגובשה במועצה, ולכן הוחלט כי ההחלטה בנושא FREETV תתקבל במועד מאוחר יותר.

היום (א') מתחילה מועצת הרשות השנייה לשמוע את כל מי שביקשו להופיע בפניה בעניין FREETV. החברה החדשה אינה זקוקה פורמלית לאישור של המועצה לעלייה לאוויר, אך היא אחראית לוודא כי קשת לא צפויה להיפגע כלכלית מהמהלך. יחד עם זאת, יש לא מעט גורמים שטוענים כי המועצה חייבת להסתכל על האירוע בצורה יותר רחבה ולשקול שיקולים נוספים, שכן לעליית FREETV יכולות להיות השפעות רחבות על שוק הטלוויזיה והטלקום.

למעשה, מלבד קשת כמובן, המועצה צפויה לעבור בליץ משורה של גורמים שיטענו בפניה כי אסור לאפשר לקשת להיות שותפה במיזם. בראש המתנגדים עומדות הוט ו-yes, שעמדתן היא שאסור לאפשר ל-FREETV לעלות לאוויר עד שלא יוסדר כל נושא הבעלויות הצולבות בשוק התקשורת בחקיקה. אליהם יצטרפו גורמים נוספים כגון עו"ד שחר בן מאיר, שדורש לקיים שימוע ציבורי בעקבות החשש הגדול הנובע מהתעצמות כוחה של קשת והחשש לפגיעה בדמוקרטיה; ואיתמר אביטן, מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, שיביע את התנגדות ארגוני היוצרים, העובדים והשחקנים בנושא המיזם של קשת. הארגונים טוענים כי המיזם יפגע קשות באיזון הקיים בתעשייה ובהשקעות בעולם הפקות המקור.

אלמלא המכתב של הנדל מסוף השבוע, ייתכן כי מועצת הרשות השנייה כן הייתה מקבלת החלטה בנושא. אלא שהמכתב גרם למועצה לחשב מסלול מחדש, וכדי ללכת על קרקע בטוחה העדיפה, היא ללמוד את המכתב ולא לקבל החלטה היום.

המכתב של הנדל הוא בעצם חזרה על דברים שאמר כבר בוועדת הכלכלה, ולפיהם משרד התקשורת יביא לאישור תיקון חוק שיסדיר את שוק הטלוויזיה על גבי האינטרנט בחודשים הקרובים. הוצאת המכתב נעשתה לשם הזהירות, היות שבמשרד התקבלו רמזים עבים מצד השחקנים השונים המתנגדים למיזם, שיעתרו לבג"ץ אם החברה החדשה לא תעוכב.