ראש הממשלה בנט מינה את יואל פינקל לראש הלמ"ס הזמני

פינקל, שמכהן כיום כהמשנה לסטטיסטיקן הלאומי, מונה לתפקיד הסטטיסטיקן הלאומי לתקופה של שלושה חודשים

יואל פינקל / צילום: אוריה תדמור
יואל פינקל / צילום: אוריה תדמור

בעוד המפקד הלאומי בשיאו, במשרד ראש הממשלה החליטו למנות ראש חדש ללמ"ס: המשנה לסטטיסטיקן הלאומי, יואל פינקל, מונה לתפקיד הסטטיסטיקן הלאומי לתקופה של שלושה חודשים. כך הודיע אמש ראש הממשלה נפתלי בנט במכתב בן שלוש שורות ששלח לפינקל. 

בסוף שלושת החודשים זו צפוי להתמנות ראש חדש ללמ"ס, או לחילופין יוענק לפינקל מעמד של קבע כראש הלמ"ס החדש של ישראל. על פי המכתב, ההחלטה נעשתה תוך התייעצות עם נציב שירות המדינה.

הקדנציות בתפקיד הסטטיסטיקן הראשי הן בדרך כלל ארוכות: הסטטסיטיקן הלאומי הראשון פרופ' רוברטו בקי כיהן בין 1948 ל-1971 (23 שנים), אחריו פרופ' משה סיקרון בין 1972 ל-1993 (21 שנים), פרופ' יוסף יהב מ-1994 עד 2001 (7 שנים) ופרופ' שלמה יצחקי מ-2001 ועד 2012 (11 שנים). כעת, מסתיימת הקדנציה של פרופ' דני פפרמן שהתחילה ב-2013 ונמשכה כ-9 שנים.

לפני כחודשיים וחצי, פרסמנו ב"גלובס" כי משרד ראש הממשלה דרש לשנות את תנאי הקבלה למשרה. במסגרת התנאים החדשים, נמחקה הדרישה למינוי פרופסור מן המניין "ומאידך, ניסיון מוכח בניהול תהליכים, הובלת מחקרים רחבים, הנשענים על מערכות מידע גדולות וחדשניות, לרבות בתחום ההייטק וכדומה". כלומר, מדובר על ניסיון מצד רה"מ לשינוי גישה לגבי זהותו של ראש הלמ"ס והדגשים הנדרשים בתפקיד.