לגזיאל נגד לגזיאל: מפעל הבשר הוותיק נגד האחיין שפתח עסק מתחרה

בתביעה שהוגשה על סך 8 מיליון שקל, נטען כי האחיין, שניהל את המפעל, גנב בשר במיליוני שקלים • וגם: חברת הקורקינטים שמגיעה לישראל • אירועים ומינויים

לגזיאל נגד לגזיאל
לגזיאל נגד לגזיאל

משק לגזיאל, ממפעלי הבשר הוותיקים בישראל שהוקם לפני 60 שנה ומספק סחורה למאסטר שף, מסעדות יוקרה וחנויות קמעונאיות, הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אברהם (אבירם) לגזייל, אחיינם של בעלי המפעל דוד ורותי לגזיאל שפוטר והגיש תביעה נגדם.

לטענת משק לגזיאל, האחיין נתפס גונב בשר, פוטר - ואף הוגשה במקביל תלונה במשטרה. מנגד, האחיין הגיש תביעה בטענה כי לא שולמו לו פיצויים וסכומים המגיעים לו כעובד, בגובה כ-2 מיליון שקל.

בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין שי תמר וגלי אופינסקי ממשרד ליפא מאיר, על סך 8 מיליון שקל, נטען כי האחיין שניהל את המפעל גנב בשר במיליוני שקלים, ולכן יש לשלול את זכויותיו. בד בבד, פתח האחיין מפעל מתחרה בחולון, תחת השם "אבירם לגזיאל".

בתביעה צוין כי העסק נרשם במכוון כ"לגזיאל" ולא "לגזייל", כשמו של האחיין בתעודת הזהות. לטענת המשק, השם מטעה כאילו מדובר בסניף שלהם. משק לגזיאל מבקש מבית המשפט לאסור על האחיין שימוש בשם "לגזיאל" בקשר עם עסקיו למכירת בשר. "בחירתו למתג את עסקו המתחרה בשם 'אבירם לגזיאל' הוא שימוש חסר תום לב אשר נעשה אך ורק כדי ליצור זיקה או קשר תודעתי למוצריה", נטען.

בדיון הראשון שהתקיים בפני השופטת עידית ברקוביץ הגיעו הצדדים להסכמה כי הלוגו ישונה דרך שינוי הפרופרוציות בין המילה "אבירם" לבין המילה "לגזיאל" כך שהשם "לגזיאל" יהיה קטן מהשם "אבירם". בנוסף יובהר באתר האינטרנט של העסק ובפייסבוק שהעסק הוקם בשנת 2021. הסכמות אלו סיימו את הדיון בטענות לקניין רוחני. החברה של האחיין נמחקה מהתביעה. ההליך יימשך נגדו באופן אישי לגבי הטענות לגניבה והצדדים הופנו לגישור.

אבירם לגזיאל מיוצג ע"י עוה"ד מימון אביטן, דני רזיניקוב ואסנת אלפסי ממשרד עוה"ד מימון אביטן ושות'. עו"ד אביטן מסר כי "התביעה הוגשה על כך שאבירם לגזיאל העז להתחרות ולהתעלות על דודו דוד לגזיאל בתחום הייחודי. על כך הוגשה תביעת סרק כוזבת ושקרית על גניבה שהומצאה ועל גזל של קניין רוחני, דבר שלא היה ולא נברא מעולם. לא בכדי בית המשפט עוד ביום הדיון סילק את התביעה נגד החברה במלואה ונגד אבירם נותרה עילת הגניבה הכוזבת שהומצאה מפני תביעה שהגיש אבירם לפני שנה נגד דוד לגזיאל בסך כ-2 מיליון שקל ומתבררת בבית הדין לעבודה. למען הסר ספק גם עילת התביעה שנותרה תסולק אף היא בזמן הקרוב".

עו"ד עודד גיל, המייצג את אבירם לגזיאל בתביעה בבית הדין לעבודה, מסר בתגובה כי "מדובר בטענות שקריות, ואנו משוכנעים שהתלונה במשטרה תיסגר מחוסר אשמה. הגשת התביעה והתלונה על ידי דוד לגזיאל מטרתן לגרום לאבירם לבטל את התביעה, ולסגור את העסק העצמאי שפתח. אבירם עבד בעסק מאז שהיה בן 8, נתן את כל כולו להצלחת העסק, ובסופו של דבר פוטר בבושת פנים. מעסיקו לשעבר מנסה להלך עליו אימים על מנת שיבטל את התביעה שהגיש נגדו - אך כל אלו לא יועילו. אבירם יילחם עד לקבלת כל זכויותיו וכל הכספים המגיעים לו".

ניצן שפיר

אזור התעשייה

מאיצים חדשנות רפואית

מרכז החדשנות הישראלי של ענקית הבריאות האמריקאית Anthem Inc אירח לאחרונה כ־100 יזמים ומומחים לאירוע סיעור מוחות, שהתקיים בקומה ה־61 של מגדל עזריאלי שרונה בת"א. בין השאר, השתתפו באירוע ד"ר דוד גולן, מנכ"ל ויזם הסטארט־אפ viz.ai שהפך ליוניקורן; יובל אלמוגי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב־Terra Venture Partners; ד"ר יונה וייסבוך, ראש התוכנית ליזמות רפואית של רמב"ם; ופרופ' רון שמיר, ראש מרכז אדמונד י. ספרא לביו־אינפורמטיקה באוניברסיטת ת"א.

"שליש מאוכלוסיית העולם סובלת לפחות ממחלה כרונית אחת", הזכיר אודי גורי, מנהל מרכז החדשנות של אנת'ם ישראל. "שותפויות הן הדרך הטובה ביותר להאיץ חדשנות כדי לשפר את הטיפול הרפואי. אנחנו שמחים לחבר בין נציגים מובילים מהאקדמיה, הבריאות, החדשנות והתעשייה כדי לקדם בריאות דיגיטלית, ול־45 מיליון אמריקאים שאנחנו משרתים בפרט".

מרכז החדשנות הישראלי פועל מאז 2020. המפגש הוא חלק משורת אירועים שהוא מקיים, במסגרת קהילה המתגבשת סביב חזון לקידום את השימוש בדאטה ובינה מלאכותית בעולם הרפואי.

קורקינט אינוקים בדרך לכל ישראל

חברת Cristalino, המתמחה ביבוא מוצרים חכמים, תפיץ את הקורקינטים החשמליים של INOKIM הישראלית ב־200 נקודות ברחבי הארץ. החברה פעלה עד כה רק בת"א.

שתי החברות חתמו על הסכם הפצה, שבמסגרתו תועבר פעילות המותג בארץ, כולל ההפצה, המכירה והשירות של INOKIM לקריסטלינו תמורת 40 מיליון שקל. הקורקינטים יופצו גם בחנויות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ובנתב"ג.

לדברי כפיר בן שושן, מנכ''ל ומייסד INOKIM, "ההסכם יאפשר לנו להתמקד בפיתוח כלים טכנולוגיים על מנת לשפר את חווית המשתמש, וכן לפרוץ לארה"ב בצורה ישירה ללקוח, ולהיכנס לאירופה, בריטניה ושווקים נוספים בעתיד".

שותפות בקידום רפואת העור

קבוצת לוריאל וחברת Verily, חברת בת של Alphabet המתמקדת בבריאות בהתאמה אישית, הכריזו על שותפות ראשונה לקידום בריאות העור.

השותפות כוללת שתי תוכניות: הראשונה, שת"פ מחקרי על מנת לבנות גישה ביולוגית, קלינית, וסביבתית לבריאות העור. התוכנית השנייה היא שותפות בין צוות המו"פ של Verily לחטיבת הדרמו־קוסמטיקה של לוריאל, כדי לבחון פיתוח טכנולוגיות חדשות ופתרונות אבחון מקוון.

חדשות טובות

חברת פיתוח התרופות נקסטייג’ תתרום את ההכנסות מכנס בנושא תרופות מבוססות חומרים פסיכדליים לקידום הטיפול עם חומרים כאלו בלוחמים פוסט־טראומטיים.