בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בניו יורק, תשואות האג"ח המריאו; טוויטר סיימה בירידה

אירופה ננעלה בירוק לאחר שהבנק המרכזי הותיר את הריבית ללא שינוי • אלון מאסק הציע לרכוש את טוויטר, אך הנסיך הסעודי אל-וליד בן טלאל, בעל מניות משמעותי בחברה, מתנגד • גולדמן זאקס, סיטיגרופ, וולס פארגו ומורגן סטנלי פרסמו דוחות • מחר לא יתקיים מסחר במרבית השווקים הגלובליים בשל חופשת יום שישי הטוב

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בוול סטריט (בשל חופשת יום שישי הטוב) הסתיים בירידות שערים, שהחריפו לקראת צלצול הנעילה. מדד S&P500 ירד ב-1.2% ודאו ג'ונס, שלאורך הערב נד בין עלייה לירידה קלה, סיים בהפסד של 0.3%.

הנאסד"ק ירד בכ-2.2% כאשר ענקיות הטכנולוגיה בלטו בירידות של 2%-4%, וגם טוויטר  שפתחה את היום בעלייה חזקה לאחר שנודע שאלון מאסק מתכנן לרכוש אותה, סיימה בירידה של כ-1.8%. 

בקרב המניות הישראלוית נרשמו ירידות חדות לאינוביד , גמידה סל , פייבר , מאנדיי , אינמוד , למונייד , וויקס  וקומפיוג'ן . מנגד, ביומיקס , דריו הלת'  ואנלייבקס  טיפסו, וסול-ג'ל  זינקה ב-10% לאחר שדיווחה על זמינות מסחרית (במרשם רופא, בארה"ב) של TWYNEO, הטיפול שלה לאקנה.

בשוק האג"ח התשואות זינקו. תשואת האיגרת ל-10 שנים נסקה בכ-14 נקודות בסיס ל-2.82%, והתשואה על האג"ח לשנתיים קפצה ב-11 נקודות והיא עומדת על 2.45%.

מחירי הנפט מטפסים בכ-2%, הזהב רושם ירידה של 0.3%. גם בשוק הקריפטו נרשמות ירידות, והביטקוין יורד ל-39.7 אלף דולר והאת'ר ל-2,990 דולר.

21:40

מדד דאו ג'ונס הצליח לחזור לטריטוריה החיובית והוא עולה כעת ב-0.2%, בעיקר הודות לעליות חזקות של נייקי  וקטרפילר . נאסד"ק יורד ב-1.5%, S&P500 ב-0.6%. את עיקר הירידות מובילות ענקיות הטכנולוגיה, וגם טוויטר  עברה לירידה לאחר שפתחה את היום בעלייה חזקה.

בשוק הסחורות הואצה עליית מחירי הנפט הגולמי, והברנט קופץ ב-2.5% ל-111.5 דולר לחבית. הנפט האמריקאי עולה בשיעור דומה ל-106.7 דולר לחבית. הזהב נחלש בכ-0.3% ומחיר לאונקייה יורד ל-1,972 דולר.

בשוק האג"ח נמשכות העליות החדות בתשואות, והתשואה על אג"ח ל-10 שנים עולה ל-2.83%.

20:30

המסחר בוול סטריט מתקיים במגמה שלילית, כאשר גם דאו ג'ונס נסחר בירידה קלה כעת. נאסד"ק יורד ב-1.6% ו-S&P500 ב-0.8%. ברקע, תשואות האג"ח ממשיכות לזנק. התשואה על האג"ח ל-10 שנים נסקה ל-2.83%, עלייה של יותר מ-14 נקודות בסיס.

בתחתית הנאסד"ק פינדואודו הסינית שנופלת בכ-6.5%, וגם יצרניות הרכב החשמלי טסלה ולוסיד  מאבדות גובה. 

טוויטר  צמצמה את העלייה שלה כמעט לחלוטין, ועולה ב-0.5% בלבד. הנסיך הסעודי אל-וליד בן טלאל, בעל מניות משמעותי בחברה, צייץ בטוויטר שהוא דוחה את ההצעה של אלון מאסק לרכישת החברה בטענה שהיא נמוכה מדי.

18:50

לאחר שהבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, המדדים המובילים ננעלו בעליות שערים. מדד דאקס עלה ב-0.6%, קאק ב-0.7% ופוטסי ב-0.4%. 

בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת, כשנאסד"ק ו-S&P500 מאבדים גובה ואילו דאו ג'ונס נסחר בעלייה קלה. טוויטר, שבמהלך המסחר המקדים זינקה בשיעור דו ספרתי, עולה בפחות מ-2% בשעה זו.

בשוק האג"ח של ממשל ארה"ב נרשמת עלייה חדה בתשואות. תשואת האיגרת ל-10 שנים מזנקת ב-12 נקודות בסיס ל-2.80%, תשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-11 נקודות ל-2.45%.

18:00

המסחר בוול סטריט עבר למגמה מעורבת. נאסד"ק יורד כעת ב-1.2% ו-S&P500 משיל 0.4%, בעוד שדאו ג'ונס עדיין בטריטוריה החיובית ועולה ב-0.3%.

בתחתית הנאסד"ק טסלה  שיורדת ב-3.4%, וגם אנבידיה, אינטל, AMD, אפל , אמזון ושאר ענקיות הטק האמריקאיות (וכן חלק מהסיניות, בהן באידו ופינדואודו) מאבדות גובה. 

בקרב המניות הישראליות נרשמות ירידות בולטות לפייבר , וויקס , קומפיוג'ן , סיירן ולמונייד. מנגד, סול-ג'ל מרכזת עניין (ראו דיווח קודם) וגם אנלייבקס , דריו הלת' ומיטק  מטפסות.

16:31

יום המסחר האחרון לשבוע זה בוול סטריט (שכן מחר חופשת "יום שישי הטוב", שישי האחרון בשבוע שלפני חג הפסחא) נפתח בעליות קלות. דאו ג'ונס עולה ב-0.5%, S&P500 עולה ב-0.1% ונאסד"ק יציב. במקביל, בבורסות אירופה נמשכת המגמה החיובית עם עליות ל 0.3%-0.4% במדדים המובילים.

טוויטר  מזנקת לאחר שמנכ"ל טסלה ו-SpaceX אלון מאסק הציע לרכוש 100% ממניות הרשת החברתית עבור 54.2 דולר למניה - פרמיה של כ-18% על מחיר הנעילה אמש. לאחר הדוחות, וולס פארגו  מאבד מעל 4% בעוד שמניות מורגן סטנלי , גולדמן זקס  וסיטיגרופ  עולות.

סול ג'ל  דיווחה על זמינות מסחרית (במרשם רופא, בארה"ב) של TWYNEO, הטיפול שלה לאקנה בפנים שמשלב בין בנזואיל פרוקסיד לטרטינואין.

בשוק האג"ח נרשמות עליות בתשואות. תשואת האג"ח לעשור עולה ב-2 נקודות ל-2.70%, תשואת האג"ח לשנתיים מזנקת ב-7 נקודות ל-2.41%.

15:35

מאקרו ארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע שעבר עמד על 185 אלף, מעל התחזית (171 אלף) וגם הרבה מעל הנתון של השבוע שקדם לו, שעמד על 167 אלף בקשות. 

מדד המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלה בחודש מרץ ב-0.5%, מתחת לתחזית בשוק שהעריכה עלייה של 0.6%. בניכוי דלק ומכוניות, עלה המדד ב-0.2% בלבד.

15:10

סיטיגרופ  דיווח על הכנסות של 19.19 מיליארד דולר ברבעון הראשון, לעומת צפי אנליסטים לכ-18.15 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.02 דולר לעומת צפי ל-1.55 דולר.

נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין לאחר הודעת ה-ECB כי "תוכנית הרכישות של ה-ECB צפויה להסתיים מוקדם יותר מהצפוי, ברבעון השלישי השנה, כאשר כבר ביוני הרכישות יירדו לקצב של 20 מיליארד אירו בחודש בלבד מול 40 מיליארד באפריל וצפי של 30 מיליארד במאי. ה-ECB צופה כי בטווח הארוך תשואות האג"ח ימשיכו לעלות חרף העובדה כי בשמונת החודשים האחרונים התשואה באג"ח ממשלת גרמניה לעשר שנים עלתה בכ-1.25% והיום עומדת על תשואה חיובית של 0.75%".

יחד עם זאת, אומר אופיר, "ה-ECB טוען כי העלאת ריבית בגוש האירו תהיה הדרגתית, בין היתר לאור המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שמכבידה על כלכלת גוש האירו. בשורה התחתונה - רוב ההחלטות המשמעותיות נדחו חודשיים קדימה לסביבות יוני. עד אז תהיה יותר בהירות לגבי השפעות המלחמה על הכלכלה, על האינפלציה באירופה וכן השפעות הקטנת תוכנית הרכישות".

14:50

הבנק המרכזי של גוש האירו (ECB) השאיר את גובה הריבית ללא שינוי (ברמה אפסית), בהתאם לציפיות כלכלנים. זאת, למרות האינפלציה הגואה ביבשת (קצב שנתי של 7.5% בחודש מרץ).

ב-ECB מתכננים לסיים את התוכנית לרכישת אג"ח במהלך הרבעון השלישי של השנה.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס  דיווח על רווח של 10.76 דולר למניה ברבעון הראשון של 2022, לעומת צפי ל-8.89 דולר למניה. הכנסות הבנק עמדו על 12.93 מיליארד דולר ברבעון, בכ-1.1 מיליארד דולר מעל צפי האנליסטים.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי  דיווח על הכנסות של 14.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בכ-600 מיליון דולר מעל צפי האנליסטים. הרווח עמד על 2.02 דולר למניה לעומת צפי ל-1.68 דולר למניה. 

14:20

מניית וולס פארגו  יורדת במסחר המוקדם לאחר שהבנק דיווח על הכנסות של כ-17.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022, נמוך בכ-200 מיליון דולר מצפי האנליסטים. הרווח למניה עמד על 88 סנט, ב-8 סנט מעל הצפי. הבנק הזהיר מעלייה בהפסדים ממתן אשראי בהמשך השנה.

13:30

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX אלון מאסק מציע לרכוש 100% ממניות הרשת החברתית טוויטר  עבור 54.2 דולר למניה - פרמיה של יותר מ-18% על מחיר הנעילה אמש. מניית טוויטר מזנקת בכ-11% במסחר המוקדם בוול סטריט בשעה זו. 

12:15

נמשך המסחר המעורב באירופה, בהמתנה להודעת ה-ECB בהמשך היום (הודעת הריבית ב-14:45 ומסיבת עיתונאים ב-15:30). במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

מניית אריקסון צונחת בכ-6% לאחר שהחברה פרסמה דוחות והודיעה כי היא צפויה לספוג קנס מהרשויות בארה"ב עקב פרשיית שוחד בה הייתה מעורבת בעיראק.

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת, בהמתנה להודעת ה-ECB בהמשך היום.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בטוקיו ננעל המסחר עם עלייה של 1.2% במדד הניקיי.

מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי של UBS Global Wealth Management , מציין הבוקר כי "האפשרות שהאינפלציה המוגברת לאחרונה תישמר הינה סיכון מרכזי למשקיעים, לצד פוטנציאל לאלץ את הפד להאיץ את ההידוק ולפגוע בכוח ההוצאות של הצרכנים. למרות סיכון זה, אנו רואים סימנים מעודדים לכך שהאינפלציה תתמתן בהמשך שנת 2022. במקרה הבסיסי שלנו, זה אמור לאפשר לבנקים המרכזיים להאט את קצב ההידוק המוניטארי ולהפחית את הרטוריקה הניצית. זה בתורו אמור להוריד את האיום של נחיתה קשה כלכלית".

07:50

בורסות אסיה נסחרות במגמה חיובית היום, כשמדד הניקיי בטוקיו מטפס ב-1.1% ומדד ההנג סנג עולה בשיעור קל. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בקוריאה הודיע היום הבנק המרכזי על העלאת שיעור הריבית במדינה ב-0.25% ל-1.5%.

החוזים העתידיים על הנפט נסחרים ביציבות הבוקר לאחר עלייה חדה אתמול. הזהב יורד קלות.

בניו יורק ננעל אמש המסחר במגמה חיובית, לאחר שהעליות התחזקו בשעה האחרונה של המסחר. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-2% והדאו ג'ונס טיפס בכ-1%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה במהלך המסחר ב-5 נקודות בסיס ל-2.67% אולם בסיום ננעלה על 2.71% וכעת היא יורדת לכ-2.66%. 

לקראת הודעת ה-ECB היום מציינים בדויטשה בנק כי "הרבה התרחש בגוש היורו מאז הפגישה האחרונה של הבנק המרכזי האירופאי בחודש מרץ. מצד אחד לחצי המחירים החריפו. ברמה של 7.5%, רמת האינפלציה בגוש היורו הגיעה לשיא חדש בחודש מרץ. בנוסף המצב הכלכלי הידרדר עם התמשכותו של המשבר באוקראינה. למרות המומנטום החלש יותר בצמיחה, הבנק המרכזי האירופאי צפוי להמשיך ברטוריקת הצמצום לאור העובדה כי לחצי המחירים ממשיכים לעלות".

"שינוים מוניטריים לא צפויים עדיין לאור הסיום המוקדם של תוכנית רכישות האגח ברבעון ה-3. אינדיקציות בכיוון הזה אכן אפשריות. אם התחזית האינפלציונית תמשיך להידרדר גם ביוני, הבנק המרכזי עשוי להקדים את סיום הרכישות לחודשי הקיץ ולפנות את הדרך להעלאות ריבית עוד לפני סוף השנה. בשורה התחתונה - לא צפויים שינויים מעשיים בפגישה. יחד עם זאת לאור העובדה כי המצב האינפלציוני ממשיך להידרדר, העלאות ריבית בהמשך השנה נראות ריאליות".