תמורת 43 מיליארד דולר: אילון מאסק מציע לרכוש 100% מטוויטר

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX אילון מאסק הציע לרכוש 100% ממניות הרשת החברתית טוויטר עבור 54.2 דולר למניה - פרמיה של 18.2% על מחיר השוק • מניית טוויטר מזנקת בכ-12% במסחר המקדים

אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX אילון מאסק הציע לרכוש במזומן 100% ממניות הרשת החברתית טוויטר עבור 54.2 דולר למניה - סכום המשקף שווי של 43 מיליארד דולר. אתמול עמד מחיר המניה על 45.85 דולר, כך שההצעה של מאסק משקפת פרמיה של 18.2%. מדובר בפרמיה של 54% לעומת המחיר ב-28 בינואר, אז התחיל מאסק לקנות את מניות החברה. מניית טוויטר מזנקת בכ-12% במסחר המוקדם בוול סטריט בשעה זו.

מאסק טוען כי זאת "הצעתו הטובה ביותר והסופית" לרכות את הרשת החברתית, עוד הוא ציין כי לרשת יש פוטנציאל עצום וכי הוא יהיה זה שייפתח אותו.

דירקטוריון טוויטר אישר שקיבל את ההצעה של מאסק, והדגיש בהודעה כי החברה לא חיפשה להימכר וצד שלישי פנה אליה עם הצעה. הדירקטורים יבחנו היטב את ההצעה כדי לקבוע את דרך הפעולה לטובת החברה ולבעלי המניות בטוויטר.

"לטוויטר יש פוטנציאל יוצא דופן"

לפני יותר משבוע, אילון מאסק נזכר להודיע כי הוא רכש 9.2% ממניות טוויטר בכ-3 מיליארד דולר. ראשית הרשת החברתית הודיעה כי מאסק הצטרף לדירקטוריון החברה, ויכהן בתפקיד עד שנת 2024. לפני כשלושה ימים, מאסק שינה את דעתו והודיע - לא אצטרף לדירקטוריון טוויטר.

במכתב ששלח מאסק ליו"ר טוויטר, ברט טיילור, כפי שהוגש במסמך הרגולטורי לרשות ניירות ערך האמריקאי, כתב מאסק: "השקעתי בטוויטר מכיוון שאני מאמין בפוטנציאל שלה להיות הפלטפורמה לחופש הביטוי ברחבי העולם ואני מאמין שחופש ביטוי הוא ציווי חברתי לדמוקרטיה מתפקדת. עם זאת, מאז שביצעתי את ההשקעה, אני מבין כעת שהחברה לא תשגשג ולא תשרת את הציווי החברתי הזה במכונתו הנוכחית. צריך להפוך את טוויטר לחברה פרטית".

לדבריו של מאסק, זו ההצעה הטובה ביותר והסופית שהוא יכול להציע, ואם היא לא תתקבל "אצטרך לשקול מחדש את עמדתי כבעל מניות. לטוויטר יש פוטנציאל יוצא דופן, אני אפצח את זה".