הכדור עבר למגרש של קיסטון: אגד נתנה לה שבועיים לשלם מקדמה של 15%

אחרי שנפסלה הצעת מגדל-קרסו-אלומה אמש ירד השווי המוצע לרכישת אגד בקרוב למיליארד שקלים ועומד כרגע על 4.8 מיליארד שקל • בניגוד להצעה הקודמת, קיסטון הסכימה לתנאי אגד ולכן נכנסה למרוץ לחוץ בן שלושה שבועות • אם תיכשל קיסטון, תהיה זו מכה צורבת נוספת לחברי אגד, שכן ההצעה הבאה נמוכה בעוד 800 מיליון שקל

נבות בר , מנכ''ל קרן קיסטון / צילום: איל יצהר
נבות בר , מנכ''ל קרן קיסטון / צילום: איל יצהר

הדרמה הלילית בהליך להכנסת שותף בחברת התחבורה הציבורית אגד, מצליחה לעורר את שוק ההון שהיה רדום בימים האחרונים, בשל יציאה לחופשת פסח של רבים מבכיריו. אמש דיווחנו כי דירקטוריון אגד התכנס והחליט להתקדם ולעבור להצעת קרן התשתיות קיסטון, שנסחרת לפי שווי של 860 מיליון שקל בבורסה התל אביבית. מדובר בהצעה שמעניקה לאגד שווי של 4.77 מיליארד שקל, והיא נמוכה יותר בכמעט מיליארד שקל מההצעה הראשונה שהדהימה את שוק ההון של קבוצת מגדל-קרסו-אלומה בשווי של 5.6 מיליארד שקל.

אגד מבטיחה לקרן קיסטון  כי לא תנהל משא ומתן עם מתחרים אחרים ( Non-Shop ) בתקופה שבה תקדם הקרן את העסקה. היא קוצבת לקיסטון לוח זמנים צפוף להשגת התנאים שהציבו בפניה, ובהם תשלום מקדמה של 15% מסכום ההצעה עד ל-8 במאי. הצעת קיסטון מורכבת מתשלום של 2.8 מיליארד שקל עבור 60% ממניות חברי אגד בשלב הראשון, ומתן אפשרות לחברי אגד למכור בהמשך לקיסטון את יתרת החזקותיהם לפי השווי שבבסיס ההצעה.

מדובר בפרק זמן צפוף של קצת מעל לשלושה שבועות, כשבפועל פרק הזמן קצר יותר בשל חופשת הפסח. לגלובס נודע כי אם גם קרן קיסטון לא תעמוד בלוחות הזמנים הצפופים, הירידה להצעה הבאה תהיה צורבת גם כן לבעלי המניות של אגד. הצעה הבאה הינה בגובה של כ-4 מיליארד שקלים, כלומר נמוכה ב-800 מיליון שקל מהצעת קיסטון. היא הוגשה על ידי חברת ורידיס שבשליטת גיל אגמון, קרן תש"י ושלושה גופים מוסדיים שחברים בקבוצה: הראל, כלל ומנורה.

מנכ"ל ויו"ר אגד אבי פרידמן, ציין אמש במכתב לבעלי המניות כי בהצעה הראשונה של קבוצת מגדל-קרסו-אלומה היה סיכון גבוה. היה טמון בה לדברי פרידמן לבעלי המניות "סיכון גדול באשר ליכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות להשלמת העסקה". זו היתה הסיבה שאגד הציבה את התנאים לתשלום הראשוני. ולדברי פרידמן בפנייתו לבעלי המניות, אישור העסקה הותנה "במספר תנאים שמטרתם להבטיח לכם עסקה בטוחה ויציבה , אשר בסופה תקבלו את מלוא התמורה עבור מניותיכם".