קבוצת גולף, סטימצקי וסונול מקימות מועדון צרכנות עם ישראכרט

לפי ההבנות בין הצדדים, חברי מועדון כרטיס האשראי ייהנו ממגוון הטבות אשר יינתנו על-ידי החברות השותפות, על-ידי ישראכרט ועל-ידי צדדים שלישיים עימם יתקשר מועדון האשראי בהמשך

אייל גרינברג / צילום: יוסי כהן
אייל גרינברג / צילום: יוסי כהן

קבוצת גולף, רשת סטימצקי וחברת סונול ישראל בע"מ הודיעו היום (ה') כי חתמו על מזכר הבנות להקמת מועדון צרכנות בשותפות עם ישראכרט. במסגרת המועדון החדש, ישראכרט תנפיק כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים ללקוחות המועדון.

לפי ההבנות בין הצדדים, חברי מועדון כרטיס האשראי ייהנו ממגוון הטבות אשר יינתנו על-ידי החברות השותפות, על-ידי ישראכרט ועל-ידי צדדים שלישיים עימם יתקשר מועדון האשראי בהמשך.

החברות השותפות ישווקו את כרטיס המועדון בערוצים שונים בין היתר בפלטפורמות הדיגיטליות ובסניפים. לפי ההודעה, הצדדים יפעלו לחתימת הסכם מפורט בתקופה הקרובה, ובכפוף לאישור האורגנים המוסמכים של הצדדים.

בקבוצת גולף ציינו כי "ניסיונה ויכולותיה של ישראכרט בהעמדת פלטפורמת מועדון כרטיסי אשראי אטרקטיבי, בשילוב פריסתן הרחבה של החברות השותפות במאות נקודות מכירה, מהווים פוטנציאל משמעותי להמשך התפתחותה המסחרית של החברה ולתוצאותיה העסקיות".

נכון לדצמבר 2021 מונה מועדון הלקוחות של גולף מעל 1.2 מיליון חברים, ושיתוף הפעולה בין הקבוצה יחד עם סטימצקי המפעילה כ-140 חנויות וסונול עם פריסת תחנות הדלק וחנויות הנוחות ברחבי הארץ לבין ישראכארט יכול להוביל למכפילי כוח למועדוני הלקוחות הקיימים של השותפות. בשנת 2021 גולף שילשה את רווחיה, למרות ההפסד הכבד שרשמה חברת הבת עדיקה. ברמת הקבוצה, הכנסותיה של גולף ב-2021 הסתכמו בכ-959 מיליון שקל, צמיחה של 14.7% לעומת 2020, המוסברת בעלייה בפדיון למ"ר בחנויות ומתקופת סגר קצרה יותר בשל מגפת הקורונה. העלייה קוזזה בחלקה מסגירת פעילות המותג TopShop ומירידה בפעילותה של עדיקה.

בד-בבד נרשם שיפור בשיעור הרווח הגולמי של גולף שעמד על 59.9%, לעומת 59.4% ב-2020 (אך נמוך מ-61.7% ב-2019). בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-48.8 מיליון שקל - פי 3 מהרווח ב-2020.