בארה"ב נפרדים מחובת עטיית המסכה בטיסות

שופטת פדרלית פסלה את החלטת הממשל להאריך את חובת ‏עטיית המסכות בטיסות ובנמלי תעופה ‏בארה"ב • ההחלטה נכנסה לתוקפה באופן מיידי בכל הנוגע לטיסות בתוך ארה"ב, ובאשר ליעדים בינלאומיים ‏- השינוי יהיה מותנה במדיניות עטיית המסכות של מדינת היעד

מסכה בטיסות? בארה''ב זו כבר לא חובה / צילום: Shutterstock, AxelRudi
מסכה בטיסות? בארה''ב זו כבר לא חובה / צילום: Shutterstock, AxelRudi

דרמה בארה"ב: שופטת פדרלית פסלה את החלטת הממשל האמריקאי להאריך את חובת ‏עטיית המסכות בטיסות ובנמלי תעופה ‏בארה"ב, וזאת עד 3 במאי. השופטת פסקה כי יש לפסול החלטה זו. עם זאת, הוחלט להשאיר את עטיית המסכה בטיסות בגדר המלצה. 

כעת, ‏חברות התעופה מודיעות בזו אחר זו באופן מיידי כי עטיית המסכות בטיסות ובנמלי תעופה בארה"ב תהיה בגדר ‏אופציה לשיקול-דעתם של הנוסעים והעובדים, ולא תהיה בגדר חובה. 

ההחלטה נכנסה לתוקפה באופן מיידי בכל הנוגע לטיסות בתוך ארה"ב, ובאשר ליעדים בינלאומיים ‏- השינוי יהיה מותנה במדיניות עטיית המסכות של מדינת היעד.

בשבועות האחרונים מנהלי חברות התעופה בארה"ב הפעילו לחץ כי תבוטל חובת עטיית המסכה בטיסות, חובה שהייתה תקפה עד 18 באפריל. ‏עוד ביקשו החברות להוביל לביטול חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני הכניסה לארה"ב.

בימים האחרונים עוד ועוד מדינות יוצאות בהכרזה על הקלות במדיניות ההתמודדות עם נגיף הקורונה במטרה לעודד תעופה ותיירות. כך ‏למשל, קפריסין הכריזה על ביטול מלוי טופס לפני הכניסה למדינה, והשאירה את חובת ביצוע בדיקות קורונה רק לנוסעים שאינם מחוסנים.