ויליפוד מבהירה: החברה לא פועלת להגדלת החזקתה בשופרסל

ויליפוד אינטרנשיונל דיווחה הן לבורסה והן לרשות ניירות ערך האמריקאית שלא רכשה מניות שופרסל, בעקבות פרסומים בתקשורת, למעט החזקה קיימת "בשיעור זניח" כחלק מתיק ההשקעות השוטף של הקבוצה

צביקה ויוסי ויליגר / צילום: אביב חופי
צביקה ויוסי ויליגר / צילום: אביב חופי

חברת ויליפוד אינטרנשיונל  פרסמה דיווח לבורסה ובו הבהרה בעקבות פרסומים בתקשורת לפיהם בעלי השליטה בה, האחים  צביקה ויוסי ויליגר, מבקשים לרכוש עוד מניות שופרסל , כחלק מהעניין שנוצר ברשת הקמעונאות בהיעדר גרעין שליטה.

לפי הדיווח של ויליפוד, "החברה מבהירה בזאת כי לא רכשה, במישרין או באמצעות החברות המוחזקות על-ידה, מניות שופרסל בע"מ, למעט החזקה קיימת בשיעור זניח כחלק מתיק ההשקעות השוטף של הקבוצה".

ויליפוד היא ספקית מזון בשליטת האחים ויליגר. החברה מייבאת, מייצרת ומשווקת מזון, ובשנת 2020 הכנסותיה הסתכמו ב-454 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה הסתכם ב-45.1 מיליון שקל. החברה נסחרת בבורסה בשווי של 829 מיליון שקל. פרסומים על האפשרות שהאחים ויליגר ירכשו מניות שופרסל העלו חששות בנוגע להשפעת ויליפוד כספק על פעילות הקמעונאית.

שופרסל נמצאת כיום במצב חריג שבו אין בה גרעין שליטה, היו"ר התפטר, והמנכ"ל החדש עוד לא נכנס לתפקיד. מספר גורמים הביעו בשבועות האחרונים עניין בהשקעה ברשת.