מיקרוסופט שוב עקפה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט שוב עקפה את התחזיות עם רווח מתואם של 2.22 דולר למניה • ההכנסות הרבעוניות עמדו על 49.36 מיליארד דולר, כאשר בשוק העריכו שתגלגל 49 מיליארד דולר

סאטיה נאדלה, מנכ''ל מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Ted S. Warren
סאטיה נאדלה, מנכ''ל מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Ted S. Warren

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  מפרסמת הערב את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי הפיסקאלי שלה. החברה עקפה את התחזיות לאחר שדיווחה על רווח של 2.22 דולרדולר למניה, כאשר התחזיות היו לרווח מתואם של 2.19 דולר למניה. בשורת ההכנסות דיווחה כי גלגלה 49.36 מיליארד דולר ברבעון, מעל הצפי בשוק להכנסות של 49 מיליארד דולר וגידול שנתי של 18%.

המניה מגיבה בירידה קלה במסחר המאוחר, לאחר שירדה 3.74% במהלך המסחר.

למיקרוסופט היסטוריה ארוכה של עקיפת התחזיות בשוק, כאשר הפעם האחרונה שבה פספסה את התחזיות בשורת הרווח הייתה ברבעון הראשון של שנת 2016. גם בשורת ההכנסות היא נוהגת להפתיע טובה, והיא מציגה צמיחה עקבית במכירות כבר שנים ארוכות. 

את הרבעון המקביל בשנת 2021 סיימה מיקרוסופט עם רווח של 1.95 דולר למניה על הכנסות של 41.7 מיליארד דולר.

מאירועי הרבעון: רכישת אקטיוויז'ן בליזארד והלחימה באוקראינה

בתחילת השנה, דווח כי מיקרוסופט רוכשת את חברת Activision Blizzard עבור כ-68 מיליארד דולר במזומן - העסקה הגדולה ביותר בתולדות הגיימינג. כמה ימים לאחר מכן פרסמה החברה דוחות רבעוניים.

אקטיוויז'ן בליזארד  בעצמה פרסמה את התוצאות הרבעוניות שלה השבוע, והמשקיעים יסתכלו גם על זה. ההכנסות של חברת הגיימינג צנחו ב-28% והסתכמו ב-1.48 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים שעמדו על 1.81 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 38 סנט, בהשוואה להערכות של 72 סנט. החברה ציינה שהביצועים נפגעו בשל ירידה במכירות ובמעורבות במשחקי Call of Duty: Vanguard ו-Call of Duty: Warzone, בין השאר בשל ביטול הסגרים והמגבלות שהשאירו את הגיימרים בבתים, ליד הקונסולות.

חשוב להזכיר שהרכישה הזו לא עוברת בשקט בכלל: ארבעה סנאטורים אמריקאים שלחו מכתב לנציבות הסחר הפדרלית האמריקאית (FTC) בדרישה לחקור את העסקה. מחיר המניה של אקטיוויז'ן נמוך ביותר מ-20% מהמחיר שמיקרוסופט הציעה לשלם, מה שרומז שהמשקיעים מעריכים שיש סבירות נמוכה שהמכירה תושלם.

המלחמה באירופה נתנה את אותותיה והשפיעה גם על ענקית הטכנולוגיה: מיקרוסופט הודיעה כי תפסיק למכור את המוצרים ואת השירותים שלה ברוסיה, בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה. "אנו נחרדים כועסים ועצובים כמו שאר העולם מהתמונות שמגיעות מהמלחמה באוקראינה, ומגנים על הפלישה הלא מוצדקת ובלתי חוקית של רוסיה", כך נכתב בבלוג החברה.

לצד אלו, הקורונה עדיין נמצאת בחיינו ומערכות רבות עדיין משלבות מודלים היברידיים הכוללים גם מרחב פיזי וגם מרחב דיגיטלי - ומיקרוסופט, כספקית שירותי ענן ענקית, יכולה להיות בטוח שעדיין שירותיה נצרכים בצורה רחבה ולא רק כחלק מהתפתחות חדשנית אפשרית. האמנם הקורונה נרגעה בישראל, אבל שירותיה עדיין רלוונטיים. האנליסטים מעריכים שתדווח עלייה בהכנסות בעיקר בזכות הצמיחה בענן.