שטראוס מרחיבה את הריקול הענק לכל מוצרי מפעל הממתקים של עלית

שטראוס הודיעה על הרחבת החזרת המוצרים לכל מוצרי מפעל הממתקים: שוקולד עלית, עוגות עלית, וופל עלית, חטיפי דגנים אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד אנרג'י, המסטיקים וסוכריות הטופי בכל תאריכי התפוגה • אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל: "לא ניקח כל סיכון ונישא בכל העלויות כפי שמצופה מאיתנו"

מוצרי שטראוס-עלית בסופרים / צילום: טלי בוגדנובסקי
מוצרי שטראוס-עלית בסופרים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הריקול הגדול בתולדות המדינה הורחב: בעקבות שתי תוצאות חיוביות לממצאי חיידק הסלמונלה בשני מוצרי שוקולד ששווקו לחנויות, קבוצת שטראוס  הודיעה על הרחבת החזרת המוצרים לכל מוצרי מפעל הממתקים: שוקולד עלית, עוגות עלית, וופל עלית, חטיפי דגנים אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד אנרג'י, המסטיקים וסוכריות הטופי - בכל תאריכי התפוגה.

"החברה תחזיר לפעילות את מפעל הממתקים בנוף הגליל רק כאשר יתוקנו הליקויים, והמוצרים יהיו בטוחים לחלוטין לצריכה", נכתב בהודעה. "חברת שטראוס החליטה לאתחל את הפעילות של מפעל הממתקים ולהפעילו מחדש רק אחרי שיתוקנו הליקויים".

בהודעת החברה נכתב כי "תוצאות המעבדה שהתקבלו בשעות האחרונות מלמדות על חשד ראשוני (אין עדיין ממצאים סופיים) לסלמונלה בשתי דגימות בודדות בשני מוצרי שוקולד, מתוך 270 דגימות במוצרים שנבדקו ואשר יצאו לחנויות והיו במסגרת הריקול שהוכרז. הממצאים דווחו למשרד הבריאות.

"לאור תוצאות אלה, החליטה הנהלת החברה לנהוג באחריות מלאה ולא לקחת כל סיכון, גם אם הוא נמוך, ולהסיר את כל מוצרי המפעל מהמדפים. מדובר על מוצרי שוקולד עלית, עוגות עלית, ופלות עלית, חטיפי דגנים אנרגי, פריכיות מצופות שוקולד אנרג'י, המסטיקים וסוכריות הטופי - מכל תאריכי התפוגה, ולבקש מהציבור שלא לצרוך את המוצרים". 

"לא ניקח כל סיכון" 

אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, מסר כי "לא ניקח כל סיכון בנוגע לבריאות הציבור, ובשל הבלבול הרב שנוצר בקרב הצרכנים, החלטנו הבוקר, בשיתוף ובתיאום עם רשות המזון במשרד הבריאות, להגדיל את טווח הזהירות ולהרחיב את איסוף המוצרים, זאת למרות שאין לנו, נכון לעכשיו, כל אינדיקציה על בעיה במוצרים אלה. לא ניקח כל סיכון ונישא בכל העלויות כפי שמצופה מאיתנו".

לדברי שטראוס, כל שאר מוצרי הקבוצה בטוחים לצריכה.

דרור הוסיף כי "ללא ספק מדובר באירוע מכונן עבור קבוצת שטראוס, שמייצרת ומשווקת לציבור עשרות מותגים אהובים שנים ארוכות, ושחרטה על דגלה אחריות ושקיפות מזה למעלה מ-80 שנה. הנהלת החברה מתנצלת בפני הציבור הישראלי, הלקוחות והקמעונאים על התקלה הקשה. נפיק לקחים מהאירוע, נשנה ונשפר את מערך הבדיקות, ונחזור לייצר רק כאשר נדע כי המפעל וקווי הייצור תקינים, והמוצרים בטוחים - כפי שמצופה מחברה אחראית כמו שטראוס".