הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה אדומה בבורסה: מניות הבנקים והנדל"ן הובילו ירידות חדות

הפתיחה השקטה בוול סטריט לא הרגיעה את הרוחות: מדד ת"א 35 איבד 2.2%, מדד ת"א 90 צנח ב-3.3% • ירידות חדות במדדי הבנייה והבנקים, גם מדד הנפט וגז נחתך במקביל לירידות בשוק הסחורות • אודיוקודס פרסמה תוצאות ואיבדה גובה • הדולר ממשיך להתחזק: טיפס ל-3.36 שקלים

מסכים אדומים בבורסה / אילוסטרציה: Shutterstock
מסכים אדומים בבורסה / אילוסטרציה: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:28

המסחר בבורסה ננעל בירידות חדות, שהפתיחה הרגועה בוול סטריט לא הצליחה למתן במיוחד. מדד ת"א 35 ירד ב-2.2%, ת"א 125 ב-2.55% ות"א 90 השיל כ-3.3%. בקרב המדדים הענפיים, מדדי הבנקים  ונפט וגז  ירדו ב-3.5%, מדדי הנדל"ן  והבנייה  נחתכו ב-4.1% ו-4.7% בהתאמה. מחזור המסחר היה גבוה במיוחד והסתכם ב-2.9 מיליארד שקל.

שש מניות בלבד במדד ת"א 35 סיימו את היום בירוק, בהן לייבפרסון  ואיי.סי.אל  שעלו בכ-1%, בעוד שבתחתית המדד ניצבו שיכון ובינוי , איירפורט סיטי , מליסרון  ואנרג'יקס . במדד ת"א 125, 10 מניות בלבד רשמו עליות (ומלם תים ננעלה ביציבות), בראשן ראדא  הדואלית שהוסיפה 2.7%. את הירידות החדות ביותר במדד רשמו אלקטריאון , תדיראן גרופ , פוקס  וקבוצת דלק .

15:50

המסחר בבורסה ממשיך להתקיים במגמה שלילית חזקה, כאשר מדד ת"א 90 נופל ב-3.8% עם ירידות חדות לאלקטריאון, אפריקה מגורים, תורפז, אזורים, דמרי ואודיוקודס, שפרסמה דוחות. היחידות במדד שעולות: מספנות ישראל , ראדא  ורמי לוי .

היחידה במדד ת"א 35 שנסחרת בירוק היא טאואר  שעולה ב-0.2%, בתחתית המדד אנרג'יקס  שמוחקת 6.8% ואחריה שיכון ובינוי  שנופלת ב-5.8%.

מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-1.95 מיליארד שקל.

14:55

הירידות בבורסה מחריפות עוד בהובלת מניות הבנקים והנדל"ן. מדד ת"א 35 רושם ירידה של כ-2.5%, מדד ת"א 90 צונח ב-4.3%, מדד ת"א בנייה נופל בעוד כ-5%, ומדד הבנקים יורד ב-3.7%. מחזור המסחר מסתכם ב-1.55 מיליארד שקל. 

כנגד המגמה רושמות עליות מניות בירמן, ביו דבש, צמח המרמן  וכהן פיתוח.

בשוק המט"ח, הדולר נסחר בעלייה של כ-1% סביב 3.348 שקלים והאירו מתחזק בכ-0.3% ונסחר סביב 3.522 שקלים.

בשוק האג"ח הממשלתי המגמה מעורבת ואילו מדדי התל בונד המרכזיים יורדים בכ-0.5%.

13:40

מחריפות הירידות בבורסה. מדד ת"א 35 רושם ירידה של כ-1.5%, מדד ת"א 90 צונח ב-3%, ומדד ת"א נדל"ן נופל בעוד 3.3%. מדד הבנקים יורד ב-3.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

ירידות חדות רושמות אלקטריאון , פוקס, ארגו פרופרטיז , נופר אנרג'י , אפריקה מגורים, קבוצת דלק ואנלייט.

חברת האחזקות מבטח שמיר , שבשליטת מאיר שמיר, מרחיבה את פעילותה הגלובלית במגזר הנדל״ן ונכנסת לקנדה בהשקעה מתוכננת של כ-70 מיליון שקל. היום דיווחה מבטח שמיר כי השקיעה סכום של 7.5 מיליון שקל בחברת מבטח קין אחזקות, המהווה תשלום ראשוני על חשבון שלושה פרוייקטי נדל"ן, הצפויים להיחתם בתקופה הקרובה. מבטח קין הינה חברת בת חדשה של מבטח שמיר, שקמה למטרת פעילות זו. מבטח שמיר מחזיקה ב-70% ממניות מבטח קין, ואילו ביתר המניות תחזיק חברת Kin Capital Partners . בסה"כ, צפוי היקף ההון העצמי המושקע של מבטח שמיר במבטח קין להסתכם כאמור ב-70 מיליון שקל. 

11:00

שינוי מגמה בבורסה: מדד ת"א 35 עבר לירידה של כ-0.4%, ומדד ת"א 90 נסוג בכ-1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-300 מיליון שקל.

ירידות חדות רושמות פוקס , ארגו, אאורה , תדיראן גרופ , אלקטרה נדלן, אלקו  ואפריקה מגורים.

חברת הפודטק הישראלית ביו דבש , שמפתחת תהליך תעשייתי לייצור דבש מתורבת - "דבש ללא דבורים" - מדווחת הבוקר על הצלחה בייצור דבש מתורבת בעל פעילות אנטי בקטריאלית מוכחת. החברה הודיעה כי השלימה בהצלחה ניסוי המוכיח כי ביכולתה לייצר דבש מתורבת, בעל פעילות אנטי בקטריאלית באופן עקבי ויעיל, וזאת באמצעות מתקן הייצור של החברה בפארק המדע ברחובות, המסוגל לייצר דבש מתורבת בהיקף של עד 3 טונות בשבוע (פיילוט).

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בעליות קלות במדדי המניות המרכזיים. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4%, ומדד ת"א 90 מתקדם בכ-0.2%.

עליות בולטות רושמות סאמיט , אזורים  , סאפיינס ובזן.

09:30

חברת אודיוקודס  דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו ב-66.4 מיליון דולר, גידול של 12.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. על בסיס Non-GAAP עמד שיעור הרווח הגולמי הרבעוני  על 67.2%, שיעור הרווח התפעולי הרבעוני הגיע ל-18% והרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-11.2 מיליון דולר, 33 סנט למניה.

08:50

בשוק המט"ח, הדולר מתחזק מול השקל לרמה שלא נראתה מאז נובמבר 2020, וזאת לקראת הודעת הריבית של הפד מאוחר יותר השבוע (ביום רביעי ב-21:00 שעון ישראל), ועל רקע הירידות בשווקים. הדולר נסחר כעת בעלייה של כ-0.8% סביב 3.343 שקלים והאירו מתחזק ב-0.1% ונסחר סביב 3.515 שקלים.

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי, ככל הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל יום המסחר הראשון של חודש מאי בבורסה ננעל במגמה שלילית, לאחר הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי. מדד ת"א 35 נסוג ב-1.5%, מדד ת"א 90 ירד ב-1.9%, ומדד ת"א בנייה צנח ב-3.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-940 מיליון שקל. 

2. נטייה לירידות באסיה

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, כשבטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה קלה וגם בסיאול נרשמות ירידות קלות. השווקים בסין, סינגפור והונג קונג סגורים לרגל חג.

בסין פורסם בסוף השבוע כי מדד מנהלי הרכש (PMI) של התעשייה עמד באפריל ברמה של 47.4 נק', המסמנת ירידה בקצב הפעילות. 

עליות קלות נרשמות כעת במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

3. הנפט והזהב מאבדים גובה

בזירת המסחר בסחורות רושמים החוזים על הנפט ירידות של כ-0.8% והזהב נחלש בכ-1.3%. זאת, בעת שהדולר מתחזק קלות מול המטבעות המרכזיים.

4. דוחות: אורמת ואודיוקודס

במסגרת עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2021, היום צפויות לפרסם דוחות סולאראדג', אינמוד, אודיוקודס  ואורמת. מחר צפויות גילת , איי.סי.אל , סאפיינס וטבע  לפרסם תוצאות.

5. הפועלים: כנראה שהריבית תמשיך לעלות גם מעל ל-2% בשנה הבאה

ולסיום, כלכלני בנק הפועלים שבים להעלות את תחזית האינפלציה "לאור הפיחות שנוצר בשער החליפין וכן העלייה במחיר הנפט בעולם לכ-110 דולר לחבית מסוג ברנט. עיקר העדכון הוא למדד חודש מאי שצפוי לעלות ב-0.6% במקום ב-0.4%. את האינפלציה השנתית אנו מעלים לשיעור של 2.9%. האינפלציה ברמה השנתית צפויה לחצות בחודשים הקרובים את הרמה של 4%. למרות שאין במשק ישראלי מערכת של הצמדות למדד המחירים לצרכן כי שהיו לפני שני עשורים, עדיין יש חוזים והסכמים שתלויים במדד המחירים לצרכן והם צפויים להתייקר".

עוד מציינים כלכלני הבנק בסקירה השבועית כי "השוק מגלם העלאות ריבית לרמה של כ-2% בעוד כשנה, כלומר העלאה של 0.25% כמעט בכל החלטה. בארה"ב השוק מגלם העלאות ריבית מהירות יותר ל- 3% בעוד שנה. פער זה נראה בעינינו סביר לאור פערי האינפלציה בין המדינות, ומצב תקציבי טוב יותר בישראל מזה שבארה"ב. ההשפעה של הריבית על האינפלציה במדד המחירים לצרכן היא מאוד איטית, ובנקודת הפתיחה הריביות הריאליות הן שליליות. אנו מעריכים שהבנקים המרכזיים ישאפו להגיע לריבית ריאלית חיובית לטווח הקצר, ובהנחה שהציפיות לאינפלציה לא ירדו כה מהר מרמה של 2%, כנראה שהריבית תמשיך לעלות גם מעל ל-2% בשנה הבאה".