למרות אישרור התחזית השנתית: מניית ורוניס נפלה במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות

ורוניס, המספקת פתרונות לאבטחה ולניתוח של המידע העובר בארגונים, דיווחה כי הרבעון הראשון הסתיים עם הכנסות של 96.3 מיליון דולר, צמיחה של 28.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד • החברה נפגעה ברבעון מהמלחמה באוקראינה ומהתחזקות השקל, ואלה ישפיעו גם על המשך השנה

בכירי חברת ורוניס פותחים את המסחר בנאסד''ק ביום ההנפקה / צילום: נאסד''ק OMX
בכירי חברת ורוניס פותחים את המסחר בנאסד''ק ביום ההנפקה / צילום: נאסד''ק OMX

מניית ורוניס  נפלה אמש (ב') במסחר המאוחר בוול סטריט ב-11%, לאחר שהחברה פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של 2022, ולמרות שהציגה בדוחות תוצאות מעט גבוהות יותר מהתחזיות והותירה את התחזית השנתית ללא שינוי.

ורוניס מספקת פתרונות לאבטחה ולניתוח של המידע העובר בארגונים, ואחרי הירידה במסחר המאוחר היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.2 מיליארד דולר. מנייתה איבדה כ-40% מהשיא בו נסחרה בקיץ שעבר.

הרבעון הראשון הסתיים עם הכנסות של 96.3 מיליון דולר, צמיחה של 28.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתוך ההכנסות, 69 מיליון דולר הגיעו ממכירת מנויים, והיתר מתחזוקה ושירותים.

לפי כללי החשבונאות (GAAP), ורוניס הפסידה ברבעון 48.8 מיליון דולר, עלייה מהפסד של 35.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, בעיקר התגמולים ההוניים לעובדים בסך 36 מיליון דולר, נרשם הפסד נקי Non-GAAP בסך 10.2 מיליון דולר - גבוה מההפסד ברבעון המקביל שהיה 7.7 מיליון דולר, אך האנליסטים ציפו להפסד גדול יותר. ההפסד למניה הסתכם ב-9 סנט. החברה ייצרה ברבעון 24.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסופו היו לה 804 מיליון דולר בקופה. 

נפגעה מהמלחמה באוקראינה ומהתחזקות השקל

ורוניס נפגעה ברבעון מהמלחמה באוקראינה ומהתחזקות השקל, ואלה ישפיעו גם על המשך השנה. רוסיה מהווה כ-1% מעסקי החברה, והיא ביצעה מחיקה חשבונאית בנוגע לפעילותה שם, שהפחיתה 3 מיליון דולר מה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות).

לדברי המנכ"ל יקי פייטלסון, "עם צמיחה של 32% ב-ARR ושיא בתזרים מפעילות שוטפת, 2022 נפתחה בצורה חזקה בורוניס, למרות צעדים שנקטנו בשל המלחמה באוקראינה. המחיקה החשבונאית של עסקינו ברוסיה השפיעה לרעה ב-3 מיליון דולר על ה-ARR ברבעון, ואנחנו מאמינים שתשפיע על תחזית ה-ARR המקורית שלנו ב-4-5 מיליון דולר. למרות זאת, סביבת הביקוש החזקה שאנו רואים נותנת לנו ביטחון לאשרר את התחזית השנתית, ומעולם לא חשנו בטוחים יותר בנוגע להזדמנויות שאנו רואים בטווח הארוך".

התחזית השנתית היא להכנסות של 485-490 מיליון דולר, צמיחה של כ-25% לעומת 2021, עם רווח נקי Non-GAAP של 16-18 סנט למניה, שהם כ-21.6 מיליון דולר. ברבעון השני התחזית היא להכנסות של 110.5-112 מיליון דולר, צמיחה של כ-26% לעומת הרבעון המקביל (בנטרול הכנסות של כמיליון דולר מרוסיה), ולהפסד נקי של 1-2 סנט למניה ובסך-הכול כ-1.6 מיליון דולר.