איסתא מכניסה את הפניקס כשותף בנדל"ן: מתכננות להנפיק אותו תוך שנתיים וחצי

איסתא מגייסת עבור פעילות הנדל"ן 180 מיליון שקל, לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל לאותה פעילות שמרוכזת בחברה בשם איסתא נדל"ן

משרד נסיעות איסתא ירושלים / צילום: איל יצהר
משרד נסיעות איסתא ירושלים / צילום: איל יצהר

לציבור הרחב מוכרת איסתא ליינס, שבעלי המניות העיקריים שלה הם אחישי גל (31.6%) והתאחדות הסטודנטים (21.3%), כחברת תיירות. אך חלק גדול, כך על פי גיוס שהשלימה עתה, מהשווי שלה שנאמד בכ-1.93 מיליארד שקל, מגיע דווקא מפעילות הנדל"ן העניפה שלה. איסתא מכניסה את חברת הביטוח הפניקס כשותפה בזרוע הנדל"נית שלה, ומגייסת עבורה 180 מיליון שקל, לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל לאותה פעילות שמרוכזת בחברה בשם איסתא נדל"ן.

החברה אמורה להשלים הנפקה בבורסה התל אביבית בתוך 30 חודשים, והיא כוללת פרוייקטים להקמת 3000 יחידות דיור ברחבי הארץ, היא מחזיקה ומקימה 18 בתי מלון בישראל ובחו"ל וגם מפתחת פעילות מסחרית במרכזי קניות שכונתיים.

טרם ההשקעה של הפניקס, מוחזקת איסתא נדל"ן בשיעור של 90% על ידי איסתא ליינס  והיתרה על ידי המנכ"ל שמעון סיבוני. ההשקעה החדשה מיועדת לייצר מקורות כספיים להמשך הפיתוח העסקי של איסתא נדל"ן בתחומי המגורים, הלוגיסטיקה והמלונאות וגם להרחיב את מקורות המימון שלה. החתם שליווה את המהלך זו חברת ברק קפיטל חיתום, בניהולו של צביקה מנס.

עוד סוכם במסגרת מזכר העקרונות, כי איסתא ליינס תמיר חלק מהלוואות הבעלים שנתנה לאיסתא נדל"ן להון. יתרת הלוואת הבעלים הסתכמה בסוף 2021 ב-600 מיליון שקל. בגין יתרת הלוואות אלו, תינתן לגוף המוביל אפשרות להצטרף למימון הקיים והעתידי, פרו ראטה. פעילות הנדל"ן של איסתא, רשמה רווח של 120 מיליון בסיכום השנה שעברה, עיקרו על רקע עליית ערך. החברה דיווחה בשבועות האחרונים שחתמה על שני הסכמי שכירות, שעבורם היא צפויה לבנות מתקן לוגיסטי ומתקן הקפאה וקירור אוטומטי בהיקף השקעה כולל של כ-300 מיליון שקל.

מניית איסתא עולה כעת ב-0.8%, בניגוד למגמה השלילית השוררת בבורסה, כשמדד ת"א 35 יורד ב-1.2%. מתחית השנה המניה עדיין מורווחת לאחר שעלתה ב-36% עד כתה. בשנה החולפת טיפסה המניה ב-73%. שווי השוק הנוכחי של החברה נסוב סביב 1.9 מיליארד שקל.