סמנכ"לית הכספים של מקורות רונית זלמן-מלאך עוברת לישראכרט

לפני שהצטרפה למקורות, זלמן-מלאך הייתה בין הבכירים שהובילו את הפרטת תע"ש • במהלך כהונתה מקורות השלימה גיוסי חוב בהיקף של כ-4 מיליארד שקל, האחרון שבהם הושלם אמש והיקפו עמד על כ-1.2 מיליארד שקל

סמנכ''לית הכספים של ישראכרט, רונית זלמן-מלאך / צילום: יח''צ
סמנכ''לית הכספים של ישראכרט, רונית זלמן-מלאך / צילום: יח''צ

יממה לאחר גיוס החוב של מקורות שנעשה בעת הירידות בבורסה, נודע כי סמנכ"לית הכספים של מקורות, רונית זלמן-מלאך, פורשת מתפקידה. לאחר שלוש וחצי שנים במקורות, זלמן-מלאך צפויה להתמנות לתפקיד סמנכ"לית הכספים של ישראכרט .

זלמן-מלאך הודיעה הבוקר (ג') על פרישתה מתפקידה. כניסתה לתפקיד החדש צפויה להתבצע בתחילת חודש אוגוסט הקרוב.

זלמן-מלאך הצטרפה למקורות בשנת 2019 ולאחר שקודם לכן השלימה את ההפרטה של תע"ש. זלמן מלאך שימשה אחד מהבכירים שהובילו אז את הרפורמה ההיסטורית בחברה, לרבות הנפקת אג"ח סחיר והפיכת חברת המים הלאומית לחברה מדווחת.

במהלך כהונתה השלימה החברה גיוסי חוב מוצלחים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל, האחרון שבהם הושלם כאמור אתמול בלילה ובהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, ביום שבו נרשמה מפולת קטנה בשוק ההון.

המשרה במקורות תאויש לאחר הקמת ועדת איתור בראשות המנכ"ל עמית לנג. זלמן מלאך אמרה הבוקר ש"העבודה בחברה המים הלאומית, וקודם לכן בתע"ש מערכות על תהליך ההפרטה שם, מהווות עבורי את הגשמת הציונות והתרומה למדינה. במקורות מצאתי הנהלה טובה ועובדים מסורים ששמחתי מאוד להיות חלק מהם. אסיים את תפקידי בתחילת אוגוסט, וזו ההזדמנות להודות לכל אחד ואחת מחברי ההנהלה ולצוות המובחר בחטיבת הכספים על שיתוף הפעולה והצעדת החברה קדימה".

המנכ"ל עמית לנג הודה לזלמן מלאך על תרומתה לחברה, וחידד שפעילותה הפכה את מקורות לאחת מחברות המים המוערכות בעולם . "רונית ליוותה את החברה ברפורמה ההיסטורית, זו שהפכה את מקורות מגוף ותיק לחברה מדווחת לה פעילות בינלאומית ענפה. מנהלי החברה ועובדיה מודים לה על תרומתה האדירה למשק המים".

רן עוז, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, מסר: "רונית היא מנהלת כספים ותיקה ומוערכת ביותר ומינויה משמעותי מאוד לחברה. יש לי אמון מלא כי שדרת המנהלים שנבנתה בחברה בחודשים האחרונים,  תצעיד את החברה קדימה ותקדם את תהליך הטרנספורמציה שלנו מחברת כרטיסי אשראי לפלטפורמה מתקדמת מבוססת דאטה וטכנולוגיה לעסקים, ללקוחות ולשותפים. אני גאה במיוחד לעמוד בראש חברה מובילה בה קיים רוב נשי בהנהלה".

לאחרונה דיווחה מקורות על תוצאותיה הכספיות לשנת 2021 עם צמיחה בהכנסות ועלייה ברווח חדה ברווחים. מחזור ההכנסות בשנת 2021 צמח בכ-8% לכ-5.1 מיליארד שקל והושפע לחיוב מגידול בכמויות המים שנצרכו, בקיזוז חלקי עם ירידה בתעריפים. הרווח הנקי השנתי עלה בכ-85% לכ-386 מיליון שקל והושפע לחיוב מהכרה ברווח חד פעמי ממכירת חברת הבת 'אשדוד התפלה'. ה-EBITDA השנתי (ללא פעילות מופסקת המיוחסת למכירת מתקן ההתפלה באשדוד) הסתכם בכ-994 מיליון שקל.