רשת 13 | בלעדי

מאיר קוטלר ימונה למשנה למנכ"ל רשת 13

קוטלר, מבעלי אחת מסוכנויות ייצוג האומנים הגדולות בישראל ומי שנחשב לאחת הדמויות המשפיעות בתעשיית התוכן בישראל, יהיה אחראי על תחום התוכן של רשת 13 • קוטלר "נקרא לדגל" כדי לסייע בבניית קו תוכן מבודל לערוץ, לאחר שבחודשים האחרונים הרייטינג של רוב תוכניות הדגל שלו נשחק

מאיר קוטלר / צילום: יח''צ קוטלר
מאיר קוטלר / צילום: יח''צ קוטלר

מהלך משמעותי ראשון של מנכ"ל  רשת 13 הנכנס, יורם אלטמן, לשיקום נתוני הרייטינג הנשחק של הערוץ: לגלובס נודע כי מאיר קוטלר, מבעלי אחת מסוכנויות ייצוג האומנים הגדולות בישראל ומי שנחשב לאחת הדמויות המשפיעות בתעשיית התוכן בישראל, ימונה למשנה למנכ"ל רשת 13 ויהיה אחראי על תחום התוכן של הערוץ.

כדי להימנע מניגודי אינטרסים, ייצא קוטלר לחופשה מניהול הסוכנות שלו ויתמקד בניסיונות לשקם את הערוץ. במהלך כהונתו ברשת 13 המשרד יעבור לניהולה של אביטל כרמון, השותפה של קוטלר ומנהלת המשרד.

יורם אלטמן / צילום: נועה ניר
 יורם אלטמן / צילום: נועה ניר

קוטלר, חבר אישי של אלטמן, "נקרא לדגל" כדי לסייע בבניית קו תוכן מבודל לערוץ רשת 13, לאחר שבחודשים האחרונים הרייטינג של רוב תוכניות הדגל שלו - גם המושקעות ביותר מבחינה כספית - נשחק עד כדי סכנה קיומית בטווח הארוך לשרידות הערוץ.

ישנן מספר סיבות לכך שהערוץ הגיע לשפל זה, ביניהן ניסיונות "ללכת לקצוות" בליהוקים מוקצנים של תוכניות כמו "הישרדות" ו"האח הגדול"; התכווננות של כל מובילי הערוץ לשורה תחתונה; ניסיון למקסם כל דקת שידור - מה שהביא גם למתיחת פרקים של כל תוכנית באופן שהיה קשה לייצר בו סיפורים מעניינים; וכמויות גדולות באופן יחסי של תוכן שיווקי.

בנוסף, חברת החדשות של הערוץ לא מצליחה להתרומם, ונתוני הרייטינג שמספקת מהדורת החדשות שלה מהווה מקפצה לא מספקת לתוכניות הפריים-טיים. לכל אלה מצטרפים גם הנהלה מסוכסכת וחילופי מנכ"לים - גם בחברת החדשות וגם בערוץ עצמו - שהביאו לתחושה קשה של חוסר יציבות שגורם לטאלנטים מכל התחומים לא להגיע לעבוד בערוץ.

ארבעה מנכ"לים בשלוש שנים וחצי

נזכיר כי לאחרונה פרש אבי בן טל מתפקיד מנכ"ל רשת 13 לאחר קדנציה קצרה יחסית של קצת יותר משנתיים. בן טל הוא המנכ"ל הרביעי שמתחלף בקבוצת רשת בשלוש וחצי השנים האחרונות (לאחר גולן יוכפז וישראל טוויטו בחברת החדשות ויוסי ורשבסקי בערוץ עצמו), זאת למרות שבן טל היה מינוי עליו חתום יו"ר רשת 13 נדב טופולסקי.

בן טל היה מינוי שטופולסקי האמין וקידם בעצמו, אך בסופו של דבר "הרומן" לא ארך, בן טל עזב, ונוצר אתגר למצוא מנהל ראוי לרשת 13 שיוכל מצד אחד להתמודד עם האתגרים ומנגד ישכיל לעבוד עם בעל מניות פעיל ודומיננטי במיוחד.

מינויו של אלטמן לממלא-מקום מנכ"ל רשת 13 - לכאורה עד מציאת מנכ"ל קבוע - ענה על שני הדברים: אלטמן אומנם לא הגיע מתחום התוכן אך הקים וניהל עסק עצמאי שפועל בתעשיית התוכן, ובעיקר עבד מצוין עם טופולסקי בתקופה ששימש דירקטור בדירקטוריונים של הערוץ ושל חברת החדשות שלו.

המינוי של אלטמן התקבל אולי בהרמת גבות, אך הוא אותת לתעשייה כי בעלי המניות מחפשים להיכנס לעידן חדש עם מינויים "מחוץ לקופסה". אלטמן לא עסק בתוכן, אך השנים בהן בית הפוסט שהקים פעל מול רוב החברות העסקיות הגדולות בישראל, יצרו לו רשת של קשרים אישיים לאנשי עסקים, לפרסומאים ולאנשי תוכן. בעיני רבים נתפס אלטמן כאדם מחוספס, אך הנכונות של פיגורה בסדר גודל של קוטלר להיכנס לתפקיד בכיר ברשת 13 היא לגמרי פועל יוצא של הקשר לאלטמן.

לא בחירה קלאסית למינוי בתחום התוכן

יש להניח כי כמו בחירתו של אלטמן, גם הבחירה בקוטלר תפתיע מאוד את התעשייה, שכן לא מדובר באיש תוכן קלאסי שפיתח או הפיק פורמטים, אלא באיש שהניע וקידם טאלנטים. אלא שהנגיעה של קוטלר בתעשייה דרך מיוצגיו והמעורבות שהייתה לו בשלל פרויקטים מז'אנרים שונים הן יוצאות דופן.

המיוצגים של קוטלר מגיעים משלל תחומים הקשורים למדיה ולתרבות - בטלוויזיה ובקולנוע - עם התמחויות במקצועות כמו בימאים תסריטאים מחזאים עיתונאים ושחקנים.

הניסיון מעניק לקוטלר יריעה רחבה והבנה שאמורה להשפיע דרמטית על ניהול התוכן של הערוץ ולא פחות חשוב לתת לגיטימציה לגורמים שונים בתעשייה - יוצרים, מפיקים, עיתונאים ושחקנים להתקשר עם הערוץ ולעבוד בו.

קוטלר לא אמור לייצר תוכן, אלא לסייע בפיתוח DNA שיאפיין את סוג התוכן שישודר בערוץ ולפתח מנגנון לנהל אותו. מספיק שדמות מרכזית אחת תהמר על היכולות שלו ושל ההנהלה החדשה שמתגבשת, כדי לייצר אולי סוף-סוף תפנית גם באיכות התוכן.

דבר נוסף שמתכוונים לעשות ברשת 13 כדי להחזיר את הערוץ לפסים, זה להשתמש בשותפים הבינלאומיים שלו. כפי שנחשף לראשונה בגלובס, בשנה שעברה רכשה קבוצת דיסקברי מניות בערוץ. בדומה לקשת 12, רשת 13 מקימה זרוע תוכן ייעודית שמטרתה לשווק תוכן לחו"ל תוך שימוש במותגי התקשורת הבינלאומיים של בעלי המניות, ועל-ידי זה לנסות לייצר מוטיבציה אצל יוצרים וחברות הפקה לעבוד עם הערוץ. קוטלר אמור להיות מופקד גם על תחום זה.

יורם אלטמן, מנכ"ל רשת 13, מסר בתגובה: "אני שמח שמאיר קוטלר נעתר לבקשתי להצטרף לצוות הניהול הבכיר של רשת 13 וקיבל את על עצמו את ניהול זרוע התוכן בארץ ובחו"ל. עבודה רבה ואתגרים רבים לפנינו. שימור וחיזוק מערכת היחסים של רשת 13 עם יוצרים, טאלנטים וחברות הפקה הם בעיניי בעלי חשיבות עליונה. אני בטוח כי ניסיונו העשיר של מאיר, מעורבותו ומחויבותו העמוקה לקידום יצירה ישראלית, הם נכסים שיובילו את העשייה ואת היצירה ברשת 13 לאפיקים חדשים".