חברת החשמל | בלעדי

הדלת לא מפסיקה להסתובב: יקי ודמני מנסה להתמנות ליו"ר חברת החשמל. ומי עוד במועמדים?

חודש לאחר שהתפטר מתפקיד יו"ר שופרסל, בעקבות חילוקי דעות עם הדירקטוריון, ודמני מועמד לתפקיד יו"ר חברת החשמל • אריק פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, מועמד גם הוא לתפקיד • שרת האנרגיה קארין אלהרר נפגשה עם השניים, וייתכן שגם עם מועמדים אחרים, ובימים הקרובים תודיע על בחירתה

יקי ודמני / צילום: יונתן בלום
יקי ודמני / צילום: יונתן בלום

בורסת השמות בחברת החשמל גועשת: יקי ודמני ואריק פינטו מועמדים לתפקיד יושב הראש - כך נודע לגלובס. שרת האנרגיה, קארין אלהרר, נפגשת בימים אלה עם מועמדים שונים, כדי להכריע מי יחליף את היו"ר המתפטר, דב בהרב.

ודמני מעוניין בתפקיד הבכיר בחברת החשמל, חודש לאחר שהתפטר מתפקיד יו"ר שופרסל בעקבות חילוקי דעות עם דירקטוריון החברה. אם אכן יקבל את התפקיד, תירשם כאן הצרחה מעניינת בין חברת החשמל לשופרסל. זאת מאחר שעופר בלוך, מקורבו של ודמני והמנכ"ל היוצא של חברת החשמל, נכנס היום (א') לתפקידו החדש כמנכ"ל שופרסל, אליו מונה על ידי ודמני כשעוד נשא במשרה ברשת השיווק.

ודמני מכהן כדירקטור בחברת החשמל זה יותר משנתיים והוא גם חבר בנבחרת הדירקטורים של המדינה. על כן, במידה ואלהרר תבחר בו לתפקיד, הדרך לאישור המינוי צפויה להיות פשוטה באופן יחסי, אבל מילת המפתח היא "יחסי". שני המינויים המקוריים של אלהרר לתפקיד, בהרב ולפניה עוד אמי פלמור, לא צלחו את הפוליטיקה המסואבת סביב המינויים בחברה הממשלתית.

● שופרסל: כאוס ניהולי שיש להפיק ממנו לקחים | דעה

פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, כבר הוזכר לפני קרוב לשנה כמועמד לתפקיד היו"ר. אלא שאז העדיפה אלהרר את פלמור, שמועמדותה נפסלה לבסוף על ידי ועדת המינויים ברשות החברות, בטיעונים שעוררו את זעמה של אלהרר. כפי שפורסם בחודש שעבר בגלובס, פינטו ניגש להתמודד על מקום בנבחרת הדירקטורים החדשה שמתגבשת בימים אלה, אך תחילה נדחתה מועמדותו (כמו של בכירים אחרים) בגלל "טעות טכנית" - ובקשתו נבחנה לעיון מחדש.

אלהרר נפגשה כבר עם פינטו וודמני, וייתכן שגם עם מועמדים אחרים, וצפויה להודיע רשמית על בחירתה בימים הקרובים. לפי ההליך, לאחר מכן תידרש חתימה של שר האוצר אביגדור ליברמן כדי שדירקטוריון חברת החשמל יוכל לערוך הצבעה על מינויו כיושב הראש. ליברמן כבר התעכב בחתימתו על המינוי של בהרב. במקביל, המינוי החדש יצטרך לעבור את ועדת המינויים ברשות החברות, שפסלה בעבר את מינויה של פלמור.