"כבר לא מספיק שהחלל יהיה יפה": מעצבות הפנים שמנסות לגרום לאנשים לצאת לחנויות בעידן האונליין

רותם עומר ונטלי טולדנו מתל אביב, בנות 35 • מעצבות פנים מסחריות, בעלות סטודיו אינטו לעיצוב מסחרי • "לעיצוב של העסק יש חשיבות גדולה מאוד על ההכנסות שלו" •  גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

רותם עומר ונטלי טולדנו, מעצבות פנים מסחריות, בעלות סטודיו אינטו לעיצוב מסחרי / צילום: תמונה פרטית
רותם עומר ונטלי טולדנו, מעצבות פנים מסחריות, בעלות סטודיו אינטו לעיצוב מסחרי / צילום: תמונה פרטית

רותם עומר ונטלי טולדנו למדו ביחד בתואר לעיצוב פנים במשך 4 שנים במכון הטכנולוגי בחולון וכך הכירו והפכו לחברות טובות. מיד לאחר סיום הלימודים הן החליטו לצאת לדרך עצמאית ופתחו את הסטודיו שלהן.

"בחרנו להתמקד בתחום המסחרי כי אנחנו מאוד נמשכות לבניית הקונספט", אומרת נטלי "אנחנו מעצבות חנויות ועסקים בהתאם למותג שלהם. כשהיינו בתחילת דרכנו ורצינו להכיר את השוק הלכנו לעשרות חנויות פיזיות בשביל לבדוק איך עיצוב הפנים של המקום משפיע על העסק ועל המכירות שלו, ראינו ש-90% מכלל החנויות שהיינו בהן נראות פחות או יותר אותו הדבר. החלטנו באותו רגע שאנחנו נקפיד על חווית לקוח מותאמת לעסק. שלא יהיה אצלנו שטנץ של עיצוב. ומאז אנחנו מעצבות עסקים תוך דיוק העסק ללקוחות ותרגום המסרים השיווקיים לחוויה עיצובית".

"בתחילת משבר הקורונה לא ידענו מה לעשות עם עצמנו", משתפת נטלי "במשך כמה חודשים היינו קצת בשוק ולקח לנו זמן להתעשת ולהבין שבעולם העסקים אי אפשר לעצור, גם תוך כדי מגפה עולמית. ידענו שברגע שנחליט לא לתת לקורונה להשפיע, היא לא תשפיע".

לכן, היא אומרת "העלינו קמפיינים ברשתות החברתיות, עשינו סדרה של סרטוני זום בהם אירחנו שת״פים מהתחום שלנו, העלנו כתבות ובאופן כללי ניסינו להישאר מאוד אופטימיות. התקופה הזאת ניקתה הרבה דברים והבנו שאנחנו רוצות להתמקד בעיצוב שמעניק חוויה. השוק מאוד הושפע מהקורונה, הקניות באונליין היו הרבה יותר משמעותיות ולכן המסקנה שלנו הייתה שהעסקים הפיזיים חייבים להעניק חווית לקוח זכירה ומשמעותית כדי למשוך אליהם את הלקוחות".

לדבריה, "זה גרם לנו להבין שלעיצוב של העסק יש חשיבות גדולה מאוד על ההכנסות שלו, ומאז אנחנו מקפידות בכל עסק שאנחנו מעצבות למצוא את הדבר שמייחד אותו ולתת לו ביטוי בשפה העיצובית".

"בסגרי הקורונה הראשונים ליווינו כמה עסקים בתוך תל אביב, היה מוזר לראות את הרחובות ריקים והתחושות היו די קשות", היא מספרת "אחד הפרויקטים היותר מעניינים שלנו התבצע באחד מסגרי הקורונה, עיצוב של חנות מקרונים בנווה צדק, מהפך של 180 מעלות. מחנות מוסתרת היא הפכה חנות מוארת, עם חזית מאוד בולטת שאף מככבת ברשתות החברתיות".

נטלי משפת כי "אנחנו מעצבות עסקים פיזיים בעידן שהולך ונהיה יותר ויותר דיגיטלי. לכן הדגש שאנחנו שמות הוא על הפן החווייתי בחלל המסחרי, ומקפידות שהעיצוב לא יהיה רק נעים ויפה לעין, אלא יעשה אפקט משמעותי, יכניס לקוחות ויגרום להם לזכור את המקום. אנחנו מלוות עסקים שמחליטים להתרחב לסניף חדש/נוסף, ההתנהלות מול מרכזים מסחריים/קניונים היא לא פשוטה, וגם התהליך עצמו, אפילו שמלווה מול גורמי מקצוע, הוא מאתגר, ארוך ובעיקר יקר ליזמים. באופן כללי אנחנו חושבות שלא קל להיות עצמאי בארץ, אנחנו מאוד מבינות את הקושי של העסקים שאנחנו מלוות, וחושבות שבשביל באמת להצליח צריך הרבה תעוזה, ועבור מי שפותח מקום חדש חשוב להשיג את האפקט המשמעותי וללכת איתו עד הסוף".

"העבודה שלנו בתור מעצבות עצמאיות היא מורכבת", מוסיפה נטלי "החלק העיצובי מקבל יחסית מעט מקום ביום יום שלנו, ואנחנו עסוקות בשיווק, בהגעה ללקוחות, בבחירת הלקוחות המתאימים לנו ובדיוק תמידי של העסק שלנו והמקום שלו בשוק, בחשיבה כללית ורחבה על העסק והקפדה על צמיחה תמידית. כל אלו כישורים שרכשנו תוך כדי תנועה בעסק, נעזרנו בייעוץ חיצוני אבל את העבודה והלמידה עשינו בעצמינו בשביל להגיע למצב שאנחנו יודעות לנהל את העסק, את עצמנו, ואת הלקוחות והספקים שאנחנו עובדות מולם. לצד זאת חשוב לנו גם לטפח את המעצבות שבנו, לקבל השראה, להיות מעודכנות בכל מה שחדש בתחום העיצוב בשביל להמשיך ולחשוב על רעיונות חדשים ויצירתיים. אנחנו חושבות שזה מאוד חשוב להתבדל ולהתבלט בעולם העסקי כי יש היום המון עסקים, וכמו שאנחנו מייעצות ללקוחות שלנו- להביא משהו חדש לשוק- כך גם אנחנו מיישמות בעצמנו".

"הקורונה חיזקה אותנו מאוד", היא מצהירה "לפעמים כשאתה עצמאי אתה מספר לעצמך תירוצים על תקופות חזקות וחלשות, אבל האמת היא שזה קשה להיות עצמאי ולהיות האחראי הבלעדי על עצמך, ולפעמים זה כיף קצת להפיל את האשמה על גורם חיצוני. ברגע שלקחנו אחריות על המצב שלנו והרמנו את העסק, זה מאוד חיזק אותנו וזה התבטא בכך שחווינו את השנה הכי מוצלחת ומעניינת שלנו".

לסיכום אומרת נטלי כי "אנחנו שואפות להמשיך ליצור חוויות בעסקים שאנחנו מעצבות. לרגש, להפתיע, להביא משהו חדש. להמשיך לחקור את התחום וליהנות מהדרך, להיות מאותגרות מהפרויקטים שלנו ולהמשיך לצמוח. לעזור לבעלי עסקים ויזמים להוציא את המירב מהחלל הפיזי שלהם באמצעות עיצוב יצירתי וייחודי".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il