אפל נפלה בוול סטריט ואיבדה את מעמדה כחברה הכי גדולה בעולם

ענקית הטכנולוגיה איבדה אמש מעל 5% ושווי השוק שלה ירד ל-2.37 טריליון דולר, ובכך איבדה את מעמדה כחברה הכי גדולה בעולם • את הכתר לוקחת ארמקו הסעודית • לפני מספר חודשים הייתה אפל החברה הראשונה בעולם שהגיעה לשווי שוק של 3 טריליון דולר

חנות של אפל בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock, View Apart
חנות של אפל בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock, View Apart

ליל המסחר אמש בוול סטריט הסתיים בירידות שערים חדות, ובהתאם למגמה בחודשים האחרונים גם הפעם הובילו את הירידות חברות הטכנולוגיה הגדולות.

ענקית ההייטק אפל , שרק לפני מספר חודשים זכתה להיות הראשונה בעולם שמגיעה לשווי שוק של יותר מ-3 טריליון דולר, נחתכה אתמול ב-5% ובכך שווי השוק שלה ירד ל-2.37 טריליון דולר והיא איבדה את מקומה בתור החברה עם שווי השוק הגדול ביותר בעולם. מי שכעת לוקחת את הכתר היא מפלצת הנפט הסעודית ארמקו, שלה שווי שוק של 2.42 טריליון דולר.

בהראל פיננסים מסבירים כי עליית מחירי הנפט והסחורות השנה הזניקה את מניית ארמקו הנסחרת בסעודיה ב-27%. מנגד, מניית אפל ירדה השנה כ-20%.

בחודש שעבר אפל פרסמה דוחות מעולים ששיקפו הכנסות גבוהות שעקפו את תחזיות האנליסטים ומכירות גבוהות בחטיבת האייפון, אך המניה בכל זאת צנחה לאחר שסמנכ"ל הכספים דיבר על בעיות שרשרת האספקה שעלולות לעלות לה ב-8 מיליארד דולר.

הכנסות אפל ברבעון הראשון עמדו על כ-97.3 מיליארד דולר (מול ההערכות שעמדו על 94 מיליארד דולר). הרווח למניה עמד על 1.52 דולר, ב-9 סנט מעל צפי האנליסטים.  מכירות האייפונים עמדו ברבעון זה על כ-50.57 מיליארד דולר, עלייה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל. אנליסטים ציפו לכ-47.9 מיליארד דולר.