ג'נריישן קפיטל השלימה את רכישת חברת המיחזור ק.מ.מ תמורת 200 מיליון שקל

ק.מ.מ היא אחת מחברות מחזור הנייר הגדולות במשק • בנוסף חתמה קרן התשתיות על הסכם להכנסת לאומי פרטנרס כשותף בחברת ההיסעים בון תור לפי שווי של 645 מיליון שקל • ג'נריישן תמשוך לעצמה דיבידנד של 50 מיליון שקל מבון תור

יוסי זינגר וארז בלשה, יו''ר ומנכ''ל ג'נריישן קפיטל / צילום: כדיה לוי
יוסי זינגר וארז בלשה, יו''ר ומנכ''ל ג'נריישן קפיטל / צילום: כדיה לוי

יום פעיל לקרן התשתיות ג'נריישן קפיטל. הקרן מדווחת הבוקר כי השלימה את עסקת הרכישה של השליטה (75%) בחברת ק.מ.מ מפעלי מיחזור בתמורה ל-200 מיליון שקל, כשמתוכם סכום של 4.2 מיליון שקל יוזרם לחברה עצמה, והיתרה למוכרים. בחודש ינואר דיווחה קרן ג'נריישן קפיטל  המנוהלת על ידי יוסי זינגר וארז בלשה, כי התקשרה לרכישת השליטה בקממ מידי צדדים שלישיים.

ק.מ.מ הוקמה ב-1989 ומנוהלת על ידי משפחת קורטוב. מדובר בחברה פרטית העוסקת באיסוף, מיון ועיבוד של פסולת נייר. לחברה יש רשת משאיות הפועלות לשם כך בפריסה ארצית. פעילות הדגל של החברה נחשבת לגריסת נייר ואבטחת מידע. קממ משכירה גם מכבשים מיוחדים לשם כך שמטרתם להשמיד מידע רגיש עבור ארגונים מגוונים. כמו כן, לחברה פעילויות מחזור מגוונות בהן איסוף טקסטיל, בקבוקי פלסטיק שאינם לפיקדון ופועלת כקבלן משנה של תאגיד המחזור אל"ה.

בנוסף הודיעה הקרן כי התקשרה עם לאומי פרטנרס במזכר הבנות לא מחייב לפיו ירכוש האחרון 20% מהון המניות של חברת ההיסעים בון תור תמורת 127 מיליון שקל, כשסכום נוסף של 10 מיליון שקל ישולם בהמשך. התשלום הנוסף יתבצע לאחר שבון תור תתחיל להפעיל, באמצעות חברת הבת שלה מטרופולין, אשכול תחבורה חדש בו זכתה בקווי אונו-אלעד. העסקה נעשית לפי שווי של 645 מיליון שקל לבון תור, כשג'נריישן תמשוך לעצמה מבון תור דיבידנד של עד ל-50 מיליון שקל.