סייברארק מקימה קרן להשקעות בסטארט-אפים מתחום אבטחת הסייבר

הקרן CyberArk Ventures בהיקף 30 מיליון דולר, ושלוש השקעות כבר בוצעו בחברות הישראליות Dig Security, Enso Security ו-Zero Networks • החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים וגם הפסד נקי מעט נמוך מהתחזיות

אודי מוקדי, מנכ''ל ומייסד סייברארק CyberArk / צילום: קרולין מגוויר
אודי מוקדי, מנכ''ל ומייסד סייברארק CyberArk / צילום: קרולין מגוויר

חברת אבטחת הסייבר סייברארק  מקימה קרן תאגידית, CyberArk Ventures, בהיקף של 30 מיליון דולר שנועדה להשקעה בחברות סטארט-אפ מתחום הסייבר. הקרן מצטרפת בהשקעות לקרנות ההון סיכון ונרוק, YL Ventures, Team8 Capital ו-Merlin ventures.

סייברארק נסחרת בנאסד"ק בשווי של 4.3 מיליארד דולר. היא מספקת פתרונות אבטחת סייבר בדגש על אבטחת זהויות בארגון, ונמצאת בעיצומו של שינוי המודל העסקי שלה ומעבר ממכירת רישיונות למכירת מנויים.

עם השקת הקרן, היא הודיעה על שלוש השקעות ראשונות, שלושתן בחברות מישראל: Dig Security שמספקת פתרונות לאיתור איומים בזמן אמת בנכסי מידע המתארחים בעננים ציבוריים, Enso Security העוסקת בניהול אבטחת אפליקציות ו-Zero Networks מתחום פתרונות המיקרו-סגמנטציה המבוססים על זהויות.

אודי מוקדי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סייברארק, אמר: "אנו מחפשים חברות סטארט-אפ חדשניות בתחום הסייבר הפותרות בעיות קשות ללקוחותיהן. שלוש ההשקעות הראשונות שלנו הן שילוש מנצח של אבטחת רשתות, אבטחת אפליקציות ואבטחת דאטה. CyberArk Ventures היא התפתחות טבעית של האסטרטגיה העסקית שלנו, ומעניקה לנו הזדמנות מרתקת לתמוך בגל הבא של החדשנות באבטחת סייבר, ולקדם אקוסיסטם של חברות פורצות דרך".

החברה צפויה לספק לחברות הפורטפוליו של הקרן גם תמיכה בהבאת המוצרים שלהן לשוק, גישה לטכנולוגיה וחיבורים עם לקוחות ושותפים פוטנציאליים.

ההפסד הרבעוני נמוך מהתחזיות

במקביל פרסמה החברה את דוחות הרבעון הראשון, שבו רשמה הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים אך גם הפסד מעט נמוך מהתחזיות; ההכנסות הסתכמו בכ-128 מיליון דולר וההפסד הנקי Non-GAAP למניה היה 30 סנט. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי היה 37.8 מיליון דולר. סייברארק הציגה ברבעון גידול של 110% בהכנסות ממנויים, ל-51.9 מיליון דולר, ונתון ה-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) הסתכם ב-427 מיליון דולר.

ברבעון השני החברה צופה הכנסות של 135-141 מיליון דולר, והפסד נקי Non-GAAP של 25-37 סנט למניה ובסה"כ כ-10.2-15 מיליון דולר. בשנה כולה התחזית היא להכנסות של 583.5-598.5 מיליון דולר, ARR של 535-541 מיליון דולר והפסד נקי של 60-92 סנט למניה.