שמרית מאיר, היועצת המדינית של ראש הממשלה בנט, הודיעה על התפטרותה

מאיר הודיעה על סיום תפקידה כבר בחודש יוני הקרוב • "שורת המשימות הארוכה שהטלת עלי, חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים", כתבה לראש הממשלה

שמרית מאיר / צילום: יח''צ
שמרית מאיר / צילום: יח''צ

שמרית מאיר, היועצת המדינית של ראש הממשלה נפתלי בנט הודיעה על התפטרותה מהתפקיד.

במכתבה לראש הממשלה כתבה: "אני מודה לך על ההזדמנות לתרום למדינת ישראל בתחומים כה חשובים. היתה זו שנה מלאת עשייה, מבוקר ועד לילה. שורת המשימות הארוכה שהטלת עלי, חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים. לקראת סיום שנה בעבודה משותפת קרובה, זה הזמן לעזוב. אסיים את תפקידי ב-1 ביוני. בכוונתי לסייע ככל שיידרש בהשלמת המשימות עליהן אני מופקדת, בעיקר בכל הקשור לביקורו המתקרב של נשיא ארה"ב בישראל". בנט קיבל את התפטרותה.

סערה בלשכה: המחלוקות והוויכוחים שמאיימים על המשך כהונת בנט 

מאיר היא עיתונאית בעברה שהתמחתה במזרח התיכון ומדינות ערב, והייתה ממונה על כמה מהתחומים המסובכים ביותר במדינות החוץ ובהם ארצות הברית. זאת, בין השאר על רקע ניסיון ממשל ביידן להחזיר את איראן להסכם הגרעין, אך בעיקר על קידום הקשרים עם מדינות האזור, ובין השאר לזכותה נזקפת התקדמות מדינית עם ירדן ומצרים.

עם זה מאיר ספגה ביקורת בשל טענות כי הייתה מעורבת גם במהלכים פוליטיים פנימיים. לפי גורם בלשכה, הטענות לא היו מוצדקות ומי שהעלה אותן היו מי שזכו לפחות אוזן קשבת אצל ראש הממשלה.