כבל הטעינה יתחלף? השינוי הגדול שאפל בוחנת באייפון

על פי דיווח בבלומברג, יצרנית האייפונים בוחנת שינוי של שקע הטעינה במכשיריה לזה הקיים במכשירי אנדרואיד • הסיבה העיקרית: לחץ של האיחוד האירופי במטרה לצמצם פסולת אלקטרונית

אייפון / צילום: Shutterstock
אייפון / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה אפל מיישרת קו עם מכשירי האנדרואיד בשוק? על פי דיווח באתר בלומברג, יצרנית האייפון בוחנת להחליף את שקע הטעינה בסמארטפונים מחיבור Lightning הייחודי שלה ל-USB-C. המעבר לכבל הזה יסייע בתעבורת נתונים מהירה יותר ובמהירויות טעינה גבוהות מאשר חיבור ה-Lightning הנוכחי שלה.

חשוב לציין, השינוי הזה לא יקרה בשנה הקרובה - ו"לכל המוקדם" זה יגיע ב-2023. הדיווח מסתמך על האנליסט מינג-צ'י קו שמצביע שאפל תעבור לשקע הטעינה החדש במחצית השנייה של 2023, וזה ככל הנראה יקרה באירוע הכרזת האייפון באותה שנה שמתרחש לרוב בספטמבר.

מדובר במהלך משמעותי במיוחד, אם כי ראינו רמזים שזה יכול ללכת לשם. רוב מכשירי האייפד וה-Mac של החברה כבר עברו לשקע טעינה של USB-C. במקביל לכך, האיחוד האירופי חשף לפני כמה חודשים הצעת חוק שתחייב מכשירים רבים, לרבות סמארטפונים, לתמוך בשקעי טעינה של USB-C. באותה תקופה שדווח על ההצעה, המטרה העיקרית של החקיקה היא אפל, שדחתה בעבר ניסיונות כאלו. המטרה היא שיפסיקו למכור מטען עם כל מכשיר חדש, אלא לאפשר לצרכנים את האפשרות להשתמש במטען הישן שלהם. השאיפה של הנציבות היא להפחית את הכמות השנתית של ייצור פסולת אלקטרונית באיחוד האירופי ב-980 טון.

לפי הדיווח כעת בבלומברג החקיקה הזו הייתה ה"סיבה המרכזית" למהלך של אפל לשקול את השינוי. בנוסף לבחינת הדגמים עם שקעים של USB-C, אפל עובדת על מתאם שיאפשר לאייפונים להתחבר לאביזרים שמיועדים לחיבור הנוכחי. צריך להזכיר כי בעבר היו שמועות רבות שאפל בוחנת אייפון ללא שקע טעינה בכלל, כשאופן הטעינה יהיה בצורה אלחוטית. עם זאת, נראה שהדיווח בבלומברג שולל השקת אייפון ללא חיבורים כלל בתקופה הקרובה.