אחרי יותר מ-30 שנה ועם 800 סניפים: מקדונלד'ס מוכרת את הפעילות ברוסיה

"המשבר ההומניטרי שנגרם ע"י המלחמה באוקראינה וסביבת התפעול הבלתי צפויה שמתרחשת, הובילו את מקדונלד'ס למסקנה כי המשך הבעלות על העסק ברוסיה אינו בר-קיימא", הודיעה החברה, שפעלה ברוסיה במשך יותר מ-30 שנה עם יותר מ-800 סניפים • החברה תמחק כ-1.3 מיליארד דולר בעקבות המהלך

סניף מקדונלד'ס במוסקבה / צילום: Shutterstock, Gilmanshin
סניף מקדונלד'ס במוסקבה / צילום: Shutterstock, Gilmanshin

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס הודיעה היום (ב') על כוונתה למכור את עסקיה ברוסיה, קצת יותר מחודשיים לאחר שעצרה את פעילותה במדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה.

"המשבר ההומניטרי שנגרם על-ידי המלחמה באוקראינה וסביבת התפעול הבלתי צפויה שמתרחשת, הובילו את מקדונלד'ס למסקנה כי המשך הבעלות על העסק ברוסיה אינו בר-קיימא ואינו עולה בקנה אחד עם ערכי מקדונלד'ס", הודיעה החברה, שפעלה ברוסיה במשך 32 שנים.

למקדונלד'ס יש יותר מ-800 מסעדות ו-62 אלף עובדים ברוסיה. החברה מסרה כי היא מחפשת קונה מקומי, וכי היא תנסה לוודא שעובדיה ימשיכו לקבל שכר עד לסגירת עסקה. כמו כן, מקדונלד'ס הודיעה כי היא תשתדל לסייע לעובדים להחזיק בעבודתם גם תחת הבעלים החדשים. החברה תרשום בדוחותיה מחיקת נכסים חד-פעמית בהיקף של כ-1.3 מיליארד דולר עקב היציאה מרוסיה.

במהלך חודש מרץ סגרה מקדונלד'ס את כל סניפיה ברוסיה, כולל הסניף האייקוני בכיכר פושקינסקאיה במוסקבה. "אנחנו לא יכולים להתעלם מהסבל האנושי המיותר באוקראינה", אמר אז מנכ"ל מקדונלד'ס, כריס קמפצ'ינסקי.

ברמה עולמית, רוב הסניפים של מקדונלד'ס מופעלים על-ידי בעלי זיכיונות, אלא שברוסיה זה לא המקרה. 84% מהסניפים במדינה מופעלים על-ידי החברה. הסניפים ברוסיה, ועוד 108 באוקראינה, מופעלים על-ידי מקדונלד'ס ואחראים ל־9% מהכנסות החברה ב־2021.